Ga naar inhoud

baller

Members
  • Aantal items

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

baller won de laatste dag op 17 mei 2012

baller had de meest gelikete inhoud!

Profiel Informatie

  • M/V
    Geheim

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Yeti
  • Uitvoering
    Active
  • Motor
    1.2 TSI 105pk
  • Transmissie
    Hand-6
  • Bouwjaar
    2012-04
  • Spritmonitor gebruikersnaam
    brodela

baller's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

1

Reputatie

  1. Lijkt veel op het geluid dat mijn distributieketting maakte bij mijn 1.2tsi. Bij twee dealers geweest. Bij de eerste dat is normaal. De tweede bevestigde mijn vermoeden van de ketting en het werd kostenloos vervangen. Ik zou voor een second opinion gaan. Zie ook => http://www.autoweek.nl/autonieuws/19288/kettingproblemen-bij-vw-tsi-motoren-herkenbaar http://www.autoweek.nl/autonieuws/19412/tsi-verhaal-krijgt-flinke-staart
  2. Gisteren de auto gaan ophalen met de nieuwe distributieketting. Hopelijk houdt deze het langer uit dan 28000km.
  3. Wat me is opgevallen is dat na de 24W6 update dat de olietemperatuur aanzienlijk lager is bij 120km/h rijden op de autosnelweg. Normaal lag deze altijd rond de 96°C en nu rond de 86°C. Ik weet niet of dit een gevolg is van de 24W6 of van de software update. Verbruik is wel lager tot nu toe en de auto heeft precies echt de volle kracht vanaf 1550 toeren waar dat voor de update pas echt begon van 1800 toeren. Ik ga het nog in het oog houden voor de komende dagen om te zien of alles constant blijft.
  4. Vandaag een second opinion gaan halen bij een andere dealer in de buurt (was verkozen tot beste dealer van het land). Toen ik hem het probleem omschreef bevestigde hij het probleem van de distributieketting. Hij is even mee komen luisteren en dat was het inderdaad. Vervolgens direct een afspraak gemaakt om het te laten vervangen. Het kon pas binnen de 2 weken gezien de ketting bestelt moest worden. De nieuwe ketting is een aangepaste en de kettingspanner ook. Zij vonden het ook raar dat de andere dealer er zelfs niet naar wou luisteren. Maar ja die zijn nu een klant kwijt.
  5. Inderdaad ik vind het ook meer dan logisch dat ze er naar zouden kijken. Maar hij vond het al erg genoeg dat men mij beloofd was dat mijn onderhoud + de 24w6 2u zou duren. Hij stelde eerst voor dat ik om 17u de auto kwam halen. Doch ik had de middagpost en had de wagen nodig. Bijgevolg had meneer geen tijd. Nochtans had ik wel opgewacht moest hij de moeite gedaan hebben. Maar onder garantie, daar verdienen ze niets aan hé. De garagist had enkel maar eens zelden een bobine bij de 1.2tsi vervangen. Voor de rest waren er geen problemen mee. Heb dan maar gezwegen over de werkplaats actie die hij nog ging uitvoeren
  6. Ik had dit reeds nagekeken en ik had een turbo met een G.
  7. Ze hebben hem nagekeken toen ik hem binnendeed voor onderhoud. De man achter de pc liet mij het scherm zien en het was enkel de 24w6 die moest gedaan worden. De ratel die ik nu ervaar is die zoals in het youtube filmpje dat al eerder werd gepost en zoals op radar was te zien bij de THP motor van de peugeot's. Het klinkt dus helemaal niet gezond. Voorlopig ratelt hij niet altijd. Gelukkig maar. Volgende week terug naar de garage en dan mogen ze op papier zetten dat niets met de distributieketting scheelt.
  8. Gisteren 1e onderhoud (30 000km) bij de dealer waar ik niet mijn voertuig had gekocht. Ik heb hem verteld over de ratel van de distributieketting en dat dit reeds gekend was bij VAG en ook bij tijdschriften zoals autoweek. Doch ik kreeg de volgende uitleg: De ratel was normaal gezien het een benzinemotor was met directe inspuiting (turbo) zoals de diesels tegenwoordig. Daarom 'nagelt' de motor als deze koud is. Doch het probleem stelt zich ook als de motor warm is. Het zou nog altijd normaal zijn. De problemen met de distibutie zouden vooral zijn bij benzinemotoren met 3 cylinders volgens hem. Daarbij moest ik niet alles geloven wat er geschreven werd want dit was allemaal stemmingmakerij. Toen heb ik maar gezwegen want hij had er niet veel goesting in precies. En die man moest nog altijd het onderhoud van mijn auto doen. Sinds het onderhoud heb ik meermaals last van de ratel doch waarschijnlijk heeft dit niets te maken met het onderhoud. Nu de garagist ging ook een kwaliteitscontrole uitvoeren doch wanneer ik hem vroeg om naar het kraken van een radiotorrooster vroeg was dit al teveel tijd. Ik vermoed dat er moeilijk wordt gedaan omdat ik de auto niet bij hen heb aangekocht en dat zij er hun tijd niet willen insteken om zoiets in garantie te vervangen. Ze verdienen er dan immers niet aan. PS: Het betreft een yeti van bouwjaar 2011 modeljaar 2012 met 28500km op de teller en vooral snelwegkilometers.
  9. Gisteren bij de dealer voor 1e onderhoud op 30 000km. De 24w6 update werd ook uitgevoerd. Voorlopig merk ik geen verschil betreffend het vermogen. Het lijkt zelfs dat hij iets sneller reageert rond de 2000 toeren in de 6e versnelling. Maar ondertussen zijn de problemen met de distrubtieketting verergerd. Maar dat zal ik in het juiste topic zetten.
  10. Inderdaad de dealer in de buurt keek of er recalls waren. Alleen deze was van toepassing alhoewel er soms toch ook geratel is (distributieketting?) als je +-8km hebt gereden. Dan is de motor half warm.
  11. Mss off-topic. Mijn Yeti is van modeljaar 2012 en krijgt binnen 2 weken ook de update. Ik zal mijn bevindingen dan posten.
  12. Ik heb dus de 03F 145 701 G. Wel nog geen klachten over storingen of wastegate. We zullen wel zien wat het wordt.
  13. Welkom Baller, wordt het niet eens tijd om je voor te stellen in "Wie ben ik"?

  14. Vandaag een afspraak gemaakt voor het eerste onderhoud op 30000km. Nu blijkt onze Yeti is ook gezegend met de terugroepactie van de turbo. Ik had echter gehoopt dat hij erbuiten zou vallen gezien hij van modeljaar 2012 is. Op de distributieketting was er geen. Echter wanneer 5-10km gereden wordt en je start hem dan opnieuw dan ratelt hij toch wel. Echter bij een koud start doet hij dat niet en als hij goed warm gelopen is ook niet. Het mogelijkse vermogenverlies waar overgesproken wordt is toch enkel te wijten aan de ecu-update niet? Dan mogen ze die alvast achterwege laten.
  15. Het is de Yeti Active 1.2TSI geworden met het company pack en gratis Amundensen GPS.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe