Ga naar inhoud

Superskoda gadgets


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Wat mij bij de matten opvalt is dat ik een drukplek van mijn hak heb (nee, geen grapjes...), ook zie ik dat er slijtage is aan de vloerbedekking daar waar mijn hak er langs kan schuren tijdens het rijden. Dat heb je wellicht niet bij die andere matten.

Bij de matten van de Octavia had ik ook al kale plekken binnen een jaartje of zo. Nu met de rubberen matten geen enkele last. Met name met nat weer ideaal, het water blijft erin staan en je tilt ze er zo uit om dat water weg te gooien.Schoonmaken, gewoon met water afspoelen. Dat je voet niet meer kan bewegen/ glijden valt reuze mee.

Wat dat RR betreft, Ed wilde daarmee natuurlijk eigenlijk melden dat de RoomsteR de Rolls Royce onder de Skoda's is, maar ja, toen kende hij de Yeti nog niet ;) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

De matjes in de Fabia vind ik maar dunne. We hebben er bijna 27.000 km mee gereden, maar ze zijn toch wel flink versleten. Dat zie je vooral aan de achterkant. Aan zo'n afleveringspakket waar deze matten in thuis horen wordt volgens mij best veel geld verdient.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jongens wat doen jullie met die matten ?

Kopen en dragen jullie de verkeerde schoenen

Zitten er scheermesjes in de hakken van de schoenen van jullie ?

Waarom kan ik 4 jaar doen met een set fabrieksmatten en jullie niet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EdK, al eerder gezegd. KM's per jaar? Jaren zegt niks, al laat je hem 20 jaar stilstaan.

Bovendien heb ik het idee dat de positionering van de pedalen, vloer en de stoel bij de Yeti nogal anders zijn t.o.v. de Fabia. Vandaar dus mijn vraag om te kunnen constateren hoe dat bij de anderen is. Meen dat een van de Yeti rijders toch echt de matten geheel tot op de vloerbedekking versleten had, heb hier nog naar gekeken tijdens de M&G.

Heb zelf de velours matten, inmiddels Originele van Skoda. Die van mijn dealer (laten ze schijnbaar maken) was al in 2 maanden versleten (rubber aan de onderzijde zoals genoemd).

De originelen gaan wel veel langer mee, maar ik zie/viel duidelijk een drukplek. Heb al eens geprobeerd mijn voet anders te plaatsen (hoger zodat ik bijna met mijn hak gas geef) maar dat is echt niet te doen en lost het volgens mij alsnog niet helemaal op. Dus, wie weet doe ik wat fout maar het is nou ook weer niet zo dat ik de bodem probeer in te drukken of zo. Misschien zit ik er te dicht op of zo?

Hmm, kan hier bijna een nieuw topic van maken :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja snelle dat noem ik de perforatie hak !

maar die gaan zelfs door de rubbermat heen hoor

Vraag maar aan sodela die heeft ze ook.................... die rubber matten

Link naar reactie
Delen op andere sites

type schoen/hak?

Ik draag gewone 'normale' schoenen. Toevallig net nieuwe gekocht, gewone nette schoenen, leren zool enzo. Heeft wel een scherpe rand aan de hak, zeker als hij nieuw is natuurlijk. Ik zou bijna het deel waar mijn voet op rust ietsje moeten ophogen van onderen zodat de hoek van mijn voet iets anders wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik had er ook last van een snel doorgesleten mat (bij de Octavia), Meestal met de normale schoenen of de bergeschoenen (Meindl, Island Pro's), daarom de rubberen matten genomen bij de Yeti.

Aangezien ik vooral op de CC rij (ja Menno, ook iets voor jou ;) ) zet ik de hakken dus niet in het zand... Maar goed, voor iedereen de keuze welke matten hij/ zij wil (of een CC of niet).

Op de Duitse Fora was in het verleden trouwens ook al veel geklaag over de kwaliteit van de matten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is in principe zeker zo, ik zeg dan ook niet dat ik dat niet zou doen. Maar het valt me op dat er een duidelijke plek komt, vrij snel ook. Ook schaaf ik iets langs de zijkant met mijn hak (bij mijn nieuwe schoenen niet/een stuk minder trouwens), dat kan je niet vervangen. Dit is eigenlijk (op de banden na) de enige slijtage die zichtbaar is aan de auto :P

Ligt zo te horen in ieder geval niet aan mij, of het vele gebruik van de CC ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ja heren we gaan weer ON Topic enwel voor de Superb rijders !

Snelle je had het over je zoon en over chroom spijltjes in de gril ?

Wel Superskoda heeft ze en ook voor de niet Superb combi rijders nu ook LED achterlicht units !

post-27-0-67184800-1336300252_thumb.jpg

de chromen spijlen op de voorgril ( L&K )

http://www.superskoda.com/Skoda/SUPERB-II/Superb-II-original-Skoda-Autoas-grille-LAURIN-KLEMENT

post-27-0-42442300-1336300265_thumb.jpg

de Led achterlicht units ( L&K )

http://www.superskoda.com/Skoda/SUPERB-II/Superb-II-limousine-original-Skoda-Autoas-LAURIN-KLEMENT-LED-tail-lights

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe