Ga naar inhoud

Superb 1.4 TSI Magnetic Brown


mOTiVe
 Delen

Aanbevolen berichten

Daar staat hij dan voor de deur: "mijn" nieuwe Superb Limousine Active Businessline 1.4 TSI in magnetisch bruin.

gallery_926_93_32383.jpg

gallery_926_93_106243.jpg

Opties:

- Sunset

- Bluetooth

- MDI

- stoelverwarming

Vandaag opgehaald uit Spijkenisse. Er stond behoorlijk wat file dus heb ik al behoorlijk wat dingen uit kunnen proberen en anders ingesteld.

Ik was vooraf wat bang voor het vermogen, een 1.4 "motortje" die aan een bak van 1500 kg moet sleuren!? Dit valt mij echt 100% mee. Het rijdt heerlijk! Dat ik een zesde versnelling heb is ook even wennen trouwens. Hele stukken reed ik in zijn 5, macht der gewoonte denk ik.

De kleur is magnetic brown en dat is op de bijgesloten foto's niet zo heel goed te zien. Door het avondlicht lijkt 'ie wel zwart. Maar in de volle zon is het weer chocolade-bruin en dat vind ik er ook zo mooi aan. Binnenkort schiet ik nog wat fotootjes, vooral omdat ik nergens op internet een sedan in deze kleur kon vinden. Heeft de volgende besteller er misschien nog wat aan.

De navigatie (Amundsen+) was niet bijgewerkt met de meest recente updates maar met wat heen en weer bellen tussen leasemij. en dealer krijg ik binnenkort een SD-kaartje thuisgestuurd! Nette service van de leasemij, de dealer was niet zo happig op het geven van die update. Dat bellen ging via de bluetooth module volgens het "Premium" bellen. Helemaal precies begrijp ik het niet maar schijnbaar neemt de Amundsen de SIM over van de telefoon en dat bespaart de batterij van de telefoon. De handleiding zegt weinig over dat Premium helaas (de handleidingen zeggen sowieso vrij weinig behalve hier is het gaspedaal, daar de rem en succes!).

Het geluid is overigens ook prima. Her en der las ik dat men de kwaliteit vind tegenvallen. Waarschijnlijk audiofiel of heeeel verwend qua geluid want zowel hoge als lage tonen werden prima weergegeven en qua volume deden mijn oren al pijn op de helft van het maximum!

Wat MDI betreft twijfel ik nog wat ik daar aan moet sluiten. Ik kreeg er geen kabel bij dus heb ik de aanschaf nog even uitgesteld. Een iPod heb ik niet, mijn vriendin wel een iPhone en we hebben ook een iPad. Kan ik de iPad aansluiten en dan bijvoorbeeld een filmpje van Youtube (het geluid dan) over de autoluidsprekers sturen? Dat lijkt me dan een prima car-cinema voor de kids achterin.

Een harde schijf kan ook, maar de hoeveelheid knappe USB schijven die nog USB 2.0 zijn (en niet 3.0) wordt snel kleiner. Mijn muziekcollectie is nog niet zo groot dus ik denk er over om deze op een SD-kaartje te zetten en die daarvoor te gebruiken. Last but not least zou het ook mijn prive-telefoon kunnen worden (HTC met Android). Daar staat ook iets van muziek op en die zou bijv. Spotify kunnen draaien.

Alle gebruikservaringen met MDI een aansluitingen zijn welkom!

De stoelverwarming heb ik nog maar niet uitgeprobeerd.. :)

Het enige opvallende is dat 'ie nogal "hoog op de poten" staat. Maar eerst maar wennen aan de auto, gelukkig heb ik deze week nog vakantie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie wagen! Zo te zien past'ie maar nét daar! ;)

Je hebt gelijk qua "hoog op poten staan". Ik vind dat bij alle Superbs zo, eigenlijk is de wielkast pas vanaf 18 inck goed gevuld. En een verlaging doet ook wonderen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er mooi uit, knap geparkeerd ook :), Op de onderste foto zie je toch wel dat hij niet zwart is. Ik heb deze kleur, denk ik, nog nooit gezien, maar het is wel knap.

Ik ben over het algemeen niet zo voor verlagen en die toestanden, maar ja, nu je het zegt valt het wel op dat deze wel heel hoog op de poten staat. Een beetje verlagen zou het misschien nog meer af maken. Ofwel grotere velgen...

Veel succes met je nieuwe bolide!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie wagen, en ja ik vind de 1.4 ook krachtig genoeg.

Als je korte afstanden rij kom je nauwelijks aan de 6 de versnelling toe.

Voor MDI heb je drie kabels. Voor de ipod, eentje met USB en een met een mini usb aansluiting.

De mini is voor een HD en de usb kan je gebruiken met een apdaptor voor een usb stick.

Maar door de Amundsen heb je waarschijnlijk met het SD kaartje genoeg.

Een IPod aansluiting lijkt me het beste, mogelijk werkt de ipad er op en de iPhone kan je er ook mee opladen.

In ieder geval ga je veel rijplezier tegemoet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom, mooie limo. Persoonlijk vind ik hem beslist niet hoog op de wielen staan. Je hebt toch een Greentech? Volgens mij is het onderstel daarvan verlaagd om mede dat lage verbruik te krijgen, maar ik kan me uiteraard vergissen.

Mooie kleur ook en gelukkig: geen chroom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@IBV: Het is een Greentech inderdaad. Er is een groot verschil tussen Greenline en Greentech. De Greenline (diesel) heeft meer voorzieningen: een kofferbakspoiler, type aanduiding op de auto en een verlaagd onderstel. Dat zit niet op de Greentech (was zeker niet nodig om de magische grens van 99 gram CO2 te halen?). Wel jammer want dat had ik er ook wel op gewild.

Wel staat hij op banden met lage rolweerstand, heeft hij een regeneratief remsysteem en zit er een start/stop systeem in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zal a) de dealer mij wel een l#lverhaal verteld hebben en b)het optisch bedrog geweest zijn toen ik met mijn Greentech laatst naast een rood zusje stond :disguise2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie kleur voor een Superb! Heb hem volgens mij nog niet in het echt gezien.

Dat van die carkit en het SIM overnemen kun je als je dat wilt ook aanpassen. (via de maxidot) Schijnbaar staat ie nu ingesteld op remote rim acces protocol (rsap), wat ik van collega's begrijp dit dit ook hebben is het daarmee niet mogelijk om bijvoorbeeld het gesprek over te schakelen op de telefoon als je op je bestemming bent.

Veel plezier en vooral veilige km-ers!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De auto die er voor staat is onze Xantia.. Samen met mijn vriendin de auto opgehaald in deze auto en zij was zo attent om zo strak te parkeren.. Ik had dus eerst alle ruimte. Achter de Superb staat mijn motor en ik wilde eens zien op hoeveel afstand de parkeersensoren aangaven dat er geen ruimte meer is. Ook een beetje mijn schuld dus dat het allemaal zo krap staat! Overigens gaat alles voor en achter de auto in de verkoop..

Voor de MDI heb ik een Samsung usb 2.0 schijfje gekocht. €66 voor 500mb valt nog mee en ik had er nog een cadeaubon voor liggen. Wanneer die binnen is even naar de dealer voor de juiste kabel. Ik laat nog wel even weten hoe het werkt. Uiteindelijk heb ik voor de HDD gekozen omdat mijn muziekcollectie al snel meer was dan 16gb en de 32gb sd-kaartjes waren bijna net zo duur als de HDD.

De stoelverwarming doet het ook prima. Gisteravond op weg naar huis even uitgeprobeerd en het voelt snel warm aan, zeker lekker als je net even pijn in je rug hebt.

@bakkertje: dat overnemen van een lopend gesprek is wel wenselijk. De huidige stand zou een fors lager energieverbuik van de telefoon betekenen dus had dat nog de voorkeur. Ik zal nog eens kijken wat er nog meer verschilt tussen de stand premium en normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe