Ga naar inhoud

Distributieketting TSI motoren...


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...

Erik zou toch eens naar een andere dealer rijden en om hun mening vragen

Want volgens mij hebben de heren van jou dealer er weinig zin in , maar is het wel nodig !

Of zwart op wit op papier vragen dat hetgene wat jij hebt niets te maken heeft met de ketting en indien na de garantie periode er toch problemen optreden dat dan alle kosten voor de volle 100% op hun rekening komt te staan

Eens kijken of ze dan bij draaien, en als ze 100% overtuigd zijn dat het goed is dan tekenen ze blind die brief zwart op wit !

Want volgens mij heb jij nog maar enkele maanden te gaan voor de garantie over is ! toch ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ketting Probleem Tsi

Het is nu wel algemeen bekend dat er problemen zijn met de nokkenasversteller/distributieketting bij navraag bij mijn dealer in Purmerend of er voor mijn Yeti een terugroep actie is voor het probleem van de nokkenasversteller/distributieketting, antwoord is niet nodig, zolang je geen ratelende geluiden hoort. Nu hoorde ik dat er onlangs een Yeti met een defecte nokkenasversteller misschien in aanmerking komt voor een coulance regeling, naar mijn mening zou deze coulance moeten zijn: Reparatie Euro 0,00 ( zo niet dan, via de rechtsbijstandverzekering proberen te regelen)

Door de lakse houding van Pon inzake dit probleem word het rij-plezier in mijn Yeti 1.8 met caravan een stuk minder. We overwegen nu om een ratelsensor te laten installeren om het probleem direct te onderscheppen.

Is uw volgende auto ook weer een Vag-product? Nee ik ben geen Vag-hater…

Gereden auto’s: VW-jetta-Ford Sierra- Toyota Corolla-Seat Ibiza-Skoda fabia combi.

Maar het word goed overwegen welk merk onze volgende auto word.

SilverYeti

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ketting Probleem Tsi

Als het onderdeelnummer van de nokkenasversteller dus niet eindigd op een "E" dan kan deze vervangen worden onder een coulance regeling.

SilverYeti

Re: PON: Problemen met distributieketting van TSI-motoren

icon_post_target.gifdoor NielsMK4 » 6-jun-12, 16:37

Dan kan ik je vast vertellen dat dit echt niet gebeurd. Als hij ratelt met koude start (dusdanig dat niet normaal meer is) dan word er bij ons het distributiehuis eraf gehaald, en gecontroleerd hoever de spanner naar buiten staat. Bij een nieuwe ketting en spanner is de spanner 9mm uitgeschoven. Ik heb nu de afgelopen 2 weken bij 2 auto's met een 1.4 TSI de ketting en spanner vervangen, bij de ene stond de spanner 17mm naar buiten en bij de andere 19mm. Dat is dus 1cm(!!!) verder dan dat het hoort te zijn, logisch dat hij dan gaat ratelen.

Ook word het onderdeelnummer van de Nokkenasversteller gecontroleerd, dit onderdeelnummer moet eindigen op een 'E', doet deze dat niet moet hij vervangen worden (mits er klachten zijn van ratelen oid). Als er al een 'E' gemonteerd zit, mag deze niet worden vervangen. Hij word dan in ieder geval niet vergoed voor garantie/coulance.

http://www.dubfanatics.com - VAG Portal, for VAG freaks

aangepast door SilverYeti
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Captain Hook

Precies dat is nu juist het probleem en de onzekerheid waar de dealer cq Pon ons mee laat zitten. Wij moeten steeds goed naar geratel luisteren, zo ja er is geratel, dan word er mogelijk aktie ondernomen. Dus als je nu wil weten of je de verkeerde nokkenasversteller/distributieketting in je auto hebt dan mag je het op eigen kosten laten onderzoeken.

Ik vind dit niet Klantvriendelijk en het doet schade aan het imago van Vag Nederland.

SilverYeti 1.8tsi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er een peil op te trekken tot wanneer men "foute" spanners of kettingen gemonteerd heeft?

Het speelt al wat langer, kan ik dan aannemen dat een 1.4 TSi die in december 2011 gefabriceerd is al verbeterde onderdelen heeft?

Niet dat ik al iets gehoord heb overigens, het is dan meer het idee dat me niets kan gebeuren (wat dat probleem betreft dan), vooral niet in een vakantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach Ron ik heb dezelfde wagen met motor vermogen als jij en alleen van december 2010 productie jaar en het viervoudige aan kilometers als jij maar ik heb ook nog niets van rateltjes of prutteltjes gehoord

En toen deze soap hier erover begon met die 1,2 TSI heb ik ook smaorgen mijn radio wel uitgezet om te luisteren, maar daar ben ik mee gestopt want hij draait als een naaimachientje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe