Ga naar inhoud

SilverYeti

Members
  • Aantal items

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over SilverYeti

  • Verjaardag 02/01/1950

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    Noord-Holland

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Yeti
  • Uitvoering
    Ambition-
  • Motor
    1.8 Tsi
  • Transmissie
    Hand-6
  • Kleur
    Briljant silver
  • Bouwjaar
    2009-09
  • Eigenaar sinds
    2010-05
  • Kilometerstand
    12.800
  • Accessoires
    Trekhaak
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Swing
  • Zomervelg / -band
    Alu 17inch Pirelli
  • Wintervelg / -band
    Alu 16inch Dunlop

SilverYeti's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

1

Reputatie

  1. Er zit roestvorming op de draagarmen bij de achteras, ik wil dit gaan behandelen is er iemand met ervaring met tectyleren ect. SilverYeti
  2. Misschien is er toch een markt voor een "Ratel-Sensor" SilverYeti 1.8
  3. @Captain Hook Precies dat is nu juist het probleem en de onzekerheid waar de dealer cq Pon ons mee laat zitten. Wij moeten steeds goed naar geratel luisteren, zo ja er is geratel, dan word er mogelijk aktie ondernomen. Dus als je nu wil weten of je de verkeerde nokkenasversteller/distributieketting in je auto hebt dan mag je het op eigen kosten laten onderzoeken. Ik vind dit niet Klantvriendelijk en het doet schade aan het imago van Vag Nederland. SilverYeti 1.8tsi
  4. Ketting Probleem Tsi Als het onderdeelnummer van de nokkenasversteller dus niet eindigd op een "E" dan kan deze vervangen worden onder een coulance regeling. SilverYeti Re: PON: Problemen met distributieketting van TSI-motoren door NielsMK4 » 6-jun-12, 16:37 Dan kan ik je vast vertellen dat dit echt niet gebeurd. Als hij ratelt met koude start (dusdanig dat niet normaal meer is) dan word er bij ons het distributiehuis eraf gehaald, en gecontroleerd hoever de spanner naar buiten staat. Bij een nieuwe ketting en spanner is de spanner 9mm uitgeschoven. Ik heb nu de afgelopen 2 weken bij 2 auto's met een 1.4 TSI de ketting en spanner vervangen, bij de ene stond de spanner 17mm naar buiten en bij de andere 19mm. Dat is dus 1cm(!!!) verder dan dat het hoort te zijn, logisch dat hij dan gaat ratelen. Ook word het onderdeelnummer van de Nokkenasversteller gecontroleerd, dit onderdeelnummer moet eindigen op een 'E', doet deze dat niet moet hij vervangen worden (mits er klachten zijn van ratelen oid). Als er al een 'E' gemonteerd zit, mag deze niet worden vervangen. Hij word dan in ieder geval niet vergoed voor garantie/coulance. http://www.dubfanatics.com - VAG Portal, for VAG freaks
  5. Ketting Probleem Tsi Het is nu wel algemeen bekend dat er problemen zijn met de nokkenasversteller/distributieketting bij navraag bij mijn dealer in Purmerend of er voor mijn Yeti een terugroep actie is voor het probleem van de nokkenasversteller/distributieketting, antwoord is niet nodig, zolang je geen ratelende geluiden hoort. Nu hoorde ik dat er onlangs een Yeti met een defecte nokkenasversteller misschien in aanmerking komt voor een coulance regeling, naar mijn mening zou deze coulance moeten zijn: Reparatie Euro 0,00 ( zo niet dan, via de rechtsbijstandverzekering proberen te regelen) Door de lakse houding van Pon inzake dit probleem word het rij-plezier in mijn Yeti 1.8 met caravan een stuk minder. We overwegen nu om een ratelsensor te laten installeren om het probleem direct te onderscheppen. Is uw volgende auto ook weer een Vag-product? Nee ik ben geen Vag-hater… Gereden auto’s: VW-jetta-Ford Sierra- Toyota Corolla-Seat Ibiza-Skoda fabia combi. Maar het word goed overwegen welk merk onze volgende auto word. SilverYeti
  6. Hoger Toerental bij koude start Mijn Yeti heeft bij koude start ook een hoger toerental, ik dacht toen aan vroeger met de handschoke. De vraag is nu: heeft dit hogere toerental bij de injectie motor het zelfde doel? of is het een software fout? Vr. Gr. Silver Yeti
  7. Hoger Toerental bij koude start Vroeger was er een Hand-schoke op de auto, op het dashboard trok je een knop uit en dan starten, de auto maakte meer toeren, naar mate de motor warm werd duwde je de knop weer in. later werd dit vervangen door een automatische choke na een paar minuten ging het toerental weer naar beneden. Silver Yeti
  8. Distributieketting -Tsi 1.8 vragen: Wat kunnen we eventueel gezamenlijk doen om informatie CQ modificatie af te dwingen van Dealer/Pon om zeker te weten dat het probleem van de ketting niet van toepassing is op de auto die in je bezit is? Zijn er onder de Forumleden misschien ook Skoda - Monteurs/Dealers die weten of het bij alle Yeti's voorkomt of bij een enkele serie? SilverYeti
  9. Distributieketting Tsi 1.8 Bij dealer gevraagd of ook onze Yeti eventueel een terugroepactie nodig heeft ivm de distributieketting, volgens de dealer loopt er geen terugroepactie, maar we moeten allert blijven op een ratelend geluid, dus nu elke morgen samen met vrouw bij het starten luisteren naar de ketting tot nu toe nog geen ratelend geluid gehoord. De buren vragen zich al af waar luisteren jullie toch steeds naar? Ssttt.. roep ik dan ik luister naar mijn ketting... SilverYeti
  10. Goede Avond, even voorstellen: Ik ben Jan, vader en opa, 62 jaar, de YETI is onze tweede skoda hiervoor een 1.4 fabia combi, Seat ibiza 1.2 , in het bezit van een caravan en de Yeti trekt deze goed. Tot op dit moment probleemloos.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe