Ga naar inhoud

Werkplaatsactie 24W6 (turbo aanpassing 1.2 tsi)


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

wat menno, heb je zoveel geld uitgegeven en geen JD sticker op of in je auto ??

Is toch wel het minste wat ik had verwacht op Henkie

Is alleen maar extra gewicht zo'n sticker en je auto gaat er niet harder van rijden....eerder minder snel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is een aantal weken geleden ook het plaatje gemonteerd en de software geupdate. Ik had een behoorlijke rammel bij koude motor en iets gas geven.

Na de montage van het afstandsplaatje is dit rammeltje zeker weg, alleen voor m'n gevoel ietsje vermogen ook.

Wel is het erin hakken van de turbo bij 2000 toeren wel verbetert. Het gaat nu wat minder ruw, iets smeuiger.

Alleen heb ik wel het gevoel dat er ook ietsje vermogen weg is. Maar dat vind ik toch lastig te zeggen, het gevoel is wel anders als voor de update.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Skoody Boo: De motor trekt op zich wel bij 1500 toeren, het is alleen net ietsje wat tammer geworden, minder abrupt zeg maar. Maar hij trekt wel gewoon hoor, als je b.v 50km/h rijd in de 4e versn. en je geeft gas begint ie wel te trekken bij 1500 a 1600 toeren.

Wel merk ik dat op hogere snelheden b.v versnellen vanaf 100km/h naar 140km/h langer duurt dan voorheen, hier merk ik dat er toch wel wat vermogen weg is. Voor de actie ging dit redelijk probleemloos, sneller.

@CaseyBasey : Brandstof verbruik is wel iets toegenomen, alleen moet ik er bij zeggen dat ook net na de actie m'n 17 inch zomerwielen er weer onder gekomen zijn. Dat bevordert het verbuik ook niet natuurlijk.

Maar ik haal zeker de 800 km op een tank wel gewoon. Tja alleen als je een beetje gaat "trappen" zuipt ie ook meer maar dat is logisch. De meeste kilometers zijn woon/werk en dat is enkele reis ongeveer 18 km.

Op zich een kort stukje maar wel veel rotondes etc. Dat komt het verbruik ook niet ten goede. Hier haal ik gemiddeld op de boordcomputer over dit stuk tussen de 1 op 16 / 17. Op langere stukken is het verbruik redelijk het zelfde hoor.

Binnenkort moet ie toch weer naar de dealer, voor de koppeling. Deze wordt 26 april vervangen (trillen met optrekken). Ik zal het daar ook nog eens even aankaarten of er meer mensen zijn die deze verschijnselen ervaren. Maar kort door de bocht gezegt, het motor karakter is wel anders geworden het is niet meer de auto die ik gekocht heb.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Discussie op het Duitse forum in het Fabia II gedeelte (Turbolader schon kaputt), gaat ook verder. Men is zo te zien over het algemeen toch niet blij met de actie.

Tja, insteressante hypotheses: Vielleicht dient die Aktion 24W6 dazu, durch Ladedruckverringerung beim Turbo die Steuerkette zu schonen...so dass sie eine Weile länger hält. >> Maar het valt verder niet te bevestigen of te ontkennen.

Het enige wat duidelijk wordt is dat er meer mensen zijn die vermogensteruggang merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat de Auto getuned is bij JD tuning gaat de aktie voor deze auto niet op omdat de kernvelden door jd zijn veranderd/weggeschreven.

Wij gaan de auto afmelden voor deze aktie. Mocht u ooit besluiten de auto weer orgineel te maken kunnen we alsnog de aktie uitvoeren.

Volgens de importeur is het verder geen probleem om de aktie niet uit te voeren.

Hoe weet PON dat hij getuned is?, of heeft je dealer deze brief gemaakt?

Ik heb overigens nog niets gehoord van de dealer. Mijn dealer schijnt overigens tegenwoordig gewoon (eigendom van) PON te zijn......

dat geeft te denken.

(ik ga mijn dealer denk ik voorlopig ook niet wijzer maken omtrent de tuning :-#, maar ook deze aanpassing :zip:NIET laten uitvoeren als ze er mee aan komen zetten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb dat gewoon aan de dealer doorgegeven. Men werd er niet koud of warm van. Ik had geen zin er moeilijk over te doen en dacht eerlijk duurt het langst. De dealer zal het ongetwijfeld meer waarderen als men het wist dan dat men er naderhand achter komt en dan wellicht ook wat meer voor je willen doen. Hebben ook geen belang bij het verliezen van een klant. Heb ook geen zin de zaak er elke keer uit te halen, wanneer ik naar de garage ga.

Jouw auto zal mogelijk niet behoren tot de serie die voor de actie in aanmerking komt.

Ik stuur je nog een pb

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

De essentie is dan ook gewoon dat de motor nu gelijkmatiger loopt maar wel wat aan emotionele "boost" resp. "pit" is kwijtgeraakt.

Wel schrijft Mounty van bericht nr. 20 dat hij niet het idee heeft dat de auto er langer over doet om van 120 naar 155 te komen. Het lijkt er dan ook op dat de "alleen" motor regelmatiger loopt en het vermogen dus niet echt aangetast is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard puur als quick & dirty methode om vermogensverlies vast te stellen; als de top na de ingreep substantieel lager ligt, dan lijkt me dat het geval.

Zo heeft Hobbel het ook gedaan.

En zo ga ik het binnenkort ook op de Autobahn doen, maar dan andersom.

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe