Ga naar inhoud

Management salarissen


bakkertje
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik maak er ook liever grapjes over dan dat ik me er boos over maak.

Toch wel een goed gevoel: ik heb een heel wat modaler salaris dan die topman, en desondanks hoef ik me géén zorgen te maken over een pensioengat; dat heb ik namelijk niet! Héérlijk! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

we worden niet blij van dit topic!

Helemaal niet doordat je nu in een paar dagen al meerdere voorbeelden hier hebt staan

En dat ist toppie van die ene ijsberg die wel groeit en dus niet smelt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

mwah,

Het gaat goed met VAG in een moeilijke tijd. Daarbij is het product geen financieel gen**i o.i.d. maar gewoon goed werkende auto's. Dan heb ik er niet zo veel problemen mee eerlijk gezegd. Daarbij denk ik dat die man gewoon een hele nare baan heeft.

Ik wil best 17 miljoen hoor. Als het te veel is kan je altijd nog schenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat goed met VAG in een moeilijke tijd. Daarbij is het product geen financieel gen**i o.i.d. maar gewoon goed werkende auto's. Dan heb ik er niet zo veel problemen mee eerlijk gezegd.

Sorry maar kan me hierin niet verenigen.

Van elke werknemer wordt verwacht dat hij zijn werk goed doet.

Naar gelang de belangrijkheid van de baan staat hier een bepaalde belonng tegenover.

Maar 17 miljoen staat totaal niet meer in verhouding tot het geleverde.

De persoon op de werkvloer werkt uiteindelijk net zo hard naar zijn vermogen als die directeur

Als die directeur misschien meer uren draait , wel prima dat is dan per overuur dus 150% per extra gemaakt uur doordeweeks en 200 op zondagen en feestdagen.

Maar de heren die met zulk soort bedragen naar huis gaan hebben totaal geen binding meer met een bedrijf.

Want er wordt gewoon even 16 miljoen uit een bedrijf getrokken die ook ter verbetering van het bedrijf hadden kunnen gebruikt worden.

En dan denk ik aan cursussen voor personeel en dit soort dingen, of toeleveranciers niet nog verder uitkleden maar ook nog aan hun producten laten verdienen.

Nee, dat soort mensen moet men eens gaan leren inzien dat dit moreel gewoon niet kan en simpelweg niet is uit te leggen

Als hij 500 a 750 duizend per jaar zou verdienen zou dit acceptabel zijn en een bonus van 250 duizend zou ook nog geaccepteerd worden door de bevolking.

Wordt hard tijd dat hier eens wat aan gedaan gaat worden !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar 17 miljoen staat totaal niet meer in verhouding tot het geleverde.

Maar deze meneer kan toch wel even iets meer dan jij en ik samen. Een beslissing die heeeeel verstandig is of een beslissing die NET even NOG iets verstandiger is maakt bij de omzet van VAG natuurlijk al snel 17 miljoen uit.

Het is ook geen one way trafic. Management profiteert van de rest van het bedrijf, maar de rest van het bedrijf even zo goed van het management.

Als je dit soort salarissen te hoog vind ben je eigenlijk voor kleinere bedrijven. Dat lijkt mij voor heel veel dingen goed, maar daar worden de auto's wel duurder van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geheel met je eens dat hij waarschijnlijk iets kan waar hij beter in is dan wij met zijn tweeën , maar die zelfde persoon kan naar alle waarschijnlijkheid nog niet eens een schroef in een plank hout draaien , laat staan in een stenen muur !

Wat ik hiermee wil zeggen is dat we allen goed zijn in iets, en die man in die fabriek is net zo'n belangrijke schakel in het geheel als die directeur !

En beide kun je niet zonder omdat er anders geen product geproduceert word

En die directeur mag van mij gerust iets meer verdienen, totaal geen problemen mee, maar het moet wel in verhouding staan en sociaal verantwoord zijn !

Maar wat we de laatste jaren zien is dat de bonussen / salarissen totaal niet meer in verhouding staan.

En zeker in dit soort tijden ( in mijn ogen nooit ) niet meer uit te leggen zijn !

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.nu.nl/economie/2768241/geen-bonussen-top-ing.html

Geen bonussen voor top ING

Laatste update: 20 maart 2012 19:51info

AMSTERDAM - De topbestuurders van ING krijgen over 2011 geen variabele beloning toegekend.

m1fz2frag8n8.jpgFoto: ANP

Dat is het gevolg van de beslissing, vorig jaar, om geen bonussen uit te keren zolang de bank de staatssteun niet heeft terugbetaald, zo valt te lezen in het jaarverslag over 2011 dat ING dinsdag publiceerde.

Topman Jan Hommen en financieel topman Patrick Flynn krijgen ook geen verhoging van het basissalaris, dat dus op hetzelfde niveau als in 2010 uitkomt.

Vorig jaar ontstond veel ophef over de bonus die Hommen en zijn financieel directeur over 2010 kregen uitgekeerd. De top besloot na alle tumult van de variabele beloningen af te zien en zei toen ook geen salarisverhoging of bonus te willen ontvangen zolang de bank de steun van de overheid niet heeft afbetaald.

Steun

ING kreeg in 2008 circa 10 miljard euro steun van de overheid. Daarvan moet de bank nu nog 3 miljard euro, exclusief een boete van 50 procent, terugbetalen.

Hommen liet in januari weten dat het terugbetalen een van de prioriteiten is van de bank in 2012 en 2013.

Geen bonussen voor top ING

Nieuwe trend??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik hiermee wil zeggen is dat we allen goed zijn in iets, en die man in die fabriek is net zo'n belangrijke schakel in het geheel als die directeur !

En beide kun je niet zonder omdat er anders geen product geproduceert word

Maar Ed, nu vergeet je dat ook de gewone werknemer van VAG een bonus krijgt. En die is, gerelateerd aan de hoogte van het salaris, misschien nog wel waardevoller dan die 17 miljoen ;)

volkswagen-polo_lachvandedag-nl.jpg

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wat off topic, maar ik ken maar weinig goede bonussystemen. In een verkoopsomgeving kan dat misschien nog wel. Bij ons merk ik dat de bonus (die ook iets beperkter is dan de bonussen die de managers in de voorbeelden ontvangen) in de meeste gevallen stijgt met de anciënniteit. Je werkt met mensen, durf dan maar eens de bonus van iemand terug te schroeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik ben eerder voorstander voor een goed functioneringssysteem, waarbij de mate van salarisstijging gekoppeld is aan de mate van presteren. Daarmee kun je mensen motiveren en tegelijk gepast belonen. Uiteraard wel binnen de grenzen van de schalen, maar dat zou voor zich moeten spreken. Onbeperkte groei in salaris puur gebaseerd op leeftijd, dienstjaren en gemiddeld functioneren, dat moet je niet willen.

Tegelijk moet je ook niet bang zijn om mensen tegen de haren in te strijken. Als iemand niet functioneert of presteert, wel, dan heb je die bonus of salarisstijging dus ook niet verdiend. Dat is prima uit te leggen. Als je iets niet moet willen, is het wel personeelsbeleid gebaseerd op angst en niet communiceren. Dat is dodelijk voor iedere organisatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe