Ga naar inhoud

Wat als ik euromillions win?


Ikke_zelf
 Delen

Aanbevolen berichten

Het is een zwoele vrijdagavond.

Met men Mai-Thai in de hand zit ik rustig voor de televisie, tot ik plots besef dat ik men nummers van Euromillions nog moet nakijken.

Half ongeïnteresseerd neem ik men biljet uit men achterzak en denk ik bij mezelf 'ach, weeral 12 euro die ik kwijt ben en beter in men Skoda had kunnen investeren'.

Tot plots de nummers verschijnen op teletekst en de eerste indruk is : 'ah, ik heb er blijkbaar toch enkele juist?'.

Na te beseffen dat ik alle cijfers en sterren juist heb, men stem schor geschreeuwd heb en al denk aan een fles Crystal champagne. Realiseer ik me dat ik nog 9 uren moet wachten tot de krantenwinkel open gaat en ik men biljet kan binnen brengen.

Met een broodmes, een nagelpistool, een zak chips Lays paprika en een krat redbull sluit ik mezelf op in het toilet en tel ik af tot de krantenwinkel eindelijk open gaat...

Stel je voor? Je bent enige winnaar met 110 miljoen euro...

Geen limieten, alles mag, alles kan, wat zou jij doen?

Voor mezelf:

- een LANGE wereldreis

- men eigen villa laten bouwen met zwembad, jaccuzi, sauna, tennisveld, cinemazaal, een mega garage waar veel wagens in kunnen, etc etc

- en als wagens zou ik volgende exemeplaren bestellen: Lamborghini Aventador & Bentley Continental GT Speed (kwestie van een sportwagen en een 'familiewagen' te hebben :P)

Wat kan dromen toch mooi zijn :D

aangepast door Ikke_zelf
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ha, ha, je lijkt mijn zoon wel! Ik ben veel te nuchter voor dit soort fantasieen en denk dan waarom zitten mensen niet voortdurend in zak en as omdat ze denken aan al het verschrikkelijks dat hen kan overkomen en waarop de kans vele vele malen groter is. En vervolgens prijs ik me dan gelukkig met wat ik heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij dromen ook wel eens over zo'n prijs, iets kleiner meestal want in NL is de gemiddelde Staatsloterijprijs 25 miljoen of zo?

Als we de prijs winnen?

Ik blijf mooi werken!

We gaan een nog leuker huis hier in de buurt kopen! Vrijstaand dan.

Tuurlijk een extra vakantie maar we moeten rekening houden met schoolvakanties van de jongetjes.

Wat geld aan familie geven die er wat leuks mee kunnen doen!

Of de hele familie een Yeti geven! Ja!

Hier nog wat Yeti's uitdelen ook dan maar!

En dan? Dan heb je nog 24 miljoen! Het goede doel dan? Ik zou mezelf laten voorlichten en een stichting oprichten die een gedeelte van het geld gaat beheren en aan goede doelen iets gaat schenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook niet zo van de dagdromerij. Toch heb ik een jaar geleden meermalen serieus deze discussie gevoerd, vanwege het feti dat een naaste collega de postcodeloterij won en een paar miljoen netto op zn rekening kreeg. Eén ding weet ik wel: ik zou blijven werken, zij het misschien wat minder. Maar alleen leuke dingen doen zou mij al zeer snel niet bevredigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst mijn ouders een mooi gemakkelijk huis geven incl. leven lang hulpjes.

Daarna mezelf een mooi optrekje geven, met genoeg plek om van elk type Skoda er 1 te plaatsen. (ok, misschien ook wat plek voor een 'leenauto'..)

Vervolgens alle dingen doen die ik altijd wilde maar geen tijd of geld voor heb of voor heb willen vrijmaken. Zijn trouwens allemaal praktische dingen, zoals een paar leuke webbased programma's schrijven, nieuwe dingen voor de ipad programmeren, foto's maken van de natuur of van auto's, alle mensen helpen die denken dat ik alle tijd van de wereld heb (dan dus wel), nieuwe Zelda spel op de Wii uitspelen (na deel 1).... Geen idiote dingen eigenlijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 miljoen euro dat is dus 25000.000,00 euro

mmm, dat krijg ik bij een normale levensstijl niet een op voor ik me leven op deze planeet eindig !?

Wel ik zou nadat het bedrag op de rekening staat er een 50 K meteen vanaf halen, naar me werkgever rijden de Yeti positioneren voor de ingang en zo de receptie inrijden.

Dan even me contract opzeggen en meteen de kosten van de schade afhandelen

Dit niet omdat ik een hekel aan me werkgever heb hoor, maar dit was al een iets wat ik bij de vorige werkgever had willen doen.

Na de afhandeling staat uiteraard de taxi al voor de deur om me thuis te brengen, waarna we eerst een lekkere Nr:4 gaan nuttigen !

Dan zou ik helemaal niet van een huur naar een koopwoning willen, laat maar lekker zo als het is.

Het overige geld zou goed weggelegd worden zodat ik van de rente, jaarlijks een leuk centje zou overhouden om van te leven

Nieuwe Yeti full options zou ik zeker laten voorrijden.

Familie financieel helpen ?

Vaders zijde geen cent, moeders zijde zou zeker geholpen worden waar dat nodig is, maar ze mogen wel blijven werken voor hun centen.

Dan zou ik heerlijk de wereld over gaan, beginnende in europa wat gewoon in de Yeti gedaan zou worden.

Dan de wat verre bestemmingen zouden per luchtvervoer uitgevoerd worden alhoewel ik alle tijd heb dus per boot naar verre bestemmingen zou ook wel aantrekkelijk zijn.

New Zeeland en Australië zouden de eerste twee landen zijn die ik zou gaan bezoeken en op terugweg zeker langs vrienden in indonesia langs gaan en daar waarschijnlijk wat langere tijd verblijven.

en toen werd ik wakker door de wekker en sta ik weer met beide benen in de werkelijkheid

Link naar reactie
Delen op andere sites

110 miljoen is te veel om zo 123 te verzinnen. Dan moet ik mijn horizon wat verleggen. Het is wel zo, als je niet perse hoeft te werken, het de vraag is wie of wat je je bed nog uit krijgt. Het voordeel van een financiële noodzaak is dat je je niet de hele tijd hoeft af te vragen of wat je doet leuk of nuttig is. Leuke dingen gaan snel vervelen, en dingen die eerst nuttig leken willen na een tijdje toch ook wel eens wat minder nuttig blijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het punt is, dat je zo'n bedrag gewoon zelf niet bij leven opkrijgt, geen schijn van kans.

En als je het op de bank zet en (stil) van de rente gaat leven al helemaal niet.

Zo snel mogelijk proberen op te maken :

- Yeti : is al volledig naar genoegen

- nog meer zonnepanelen op het dak

- een LANGE bootreis maken : heb ik al teveel gedaan

- het idee van Ed : een wraakexpeditie naar vorige werkgevers organiseren, lijkt me wel wat, de schade na de veldslag als heren onder elkaar onderhands afhandelen.

- in Pieterburen, vlak naast de overvolle zeehondencreche van Lenie, een reservaat voor eenzame hongerige ijsberen financieren, met daarin opgenomen een geheime ontmoetingsruimte voor beide diersoorten.

en dan houdt het al eigenlijk al weer een beetje op, ik moet dan echt heel erg gaan nadenken, het is dan niet spontaan meer. :wish:

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

- in Pieterburen, vlak naast de overvolle zeehondencreche van Lenie, een reservaat voor eenzame hongerige ijsberen financieren, met daarin opgenomen een geheime ontmoetingsruimte voor beide diersoorten.

Hahahaha.... ik moest even hard lachen! Maar vanwaar deze wens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe