Ga naar inhoud

Dakrails van Yeti

EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Het is al eens eerder voorgekomen en gister overkwam me het nogmaals

De rechter dakrail kap achter was weer verdwenen nadat ik de wasstraat had bezocht.

Kwam er weer achter toen ik de auto stond uit te zuigen in de wasstraat zijn stofzuighal.

En vreemde is dat als ik de kap er weer op klik dat hij dan ook gewoon goed vast zit en in de kap er geen pennetjes ontbreken of verbogen zijn.

Wil ik de kap er af halen met de hand dan lukt dit ook niet zomaar !

Zijn er hier toevallig leden die ook al eens zoiets hebben ervaren met hun Yeti en zo ja wat hebben jullie er aan gedaan ?

Of hebben jullie wel iets geconstateerd aan de kap wat ik dan blijkbaar over het hoofd heb gezien ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dan weleens met de wielboutdopjes, die klikken niet maar zitten toch behoorlijk vast geklemd. Door de hoge druk van de wasbox/straat komen ze dan alsnog los, meestal druk ik na het wassen dus allemaal even aan.

Je zou denken dat er iets vergelijkbaars gebeurd met dat klepje, alsof er een dichte ruimte is waar veel water in wordt gespoten waardoor het palletje vrij komt.

aangepast door PC-fre@k
moer=bout...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan zou je toch zeggen dat het bij alle 4 de kappen zou moeten gebeuren !?

En mbt die wieldopkapjes, hou alsjeblieft daar over op !

De kapjes voor de wielbout sloten kwamen telkens los en is nu al zover dat ik er geen meer heb !

Die klikken niet en klemmen ook geheel niet, en als je er met de tuinslang op staat te spuiten komen die al los !

Twijfel er dan ook sterk aan om 4 nieuwe te gaan halen volgend voorjaar als de zomerbanden met LM velg er weer opkomen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal ook afhangen van het type slotbout, ik heb die van Skoda zelf en die blijven *klopt af!* redelijk goed zitten. Kosten overigens geen drol, iets van een euro of zo (zie ETKA).

Ik denk dat die ene kap toevallig net wat slechter gefabriceerd is. Jij gaf ergens aan 5mm speling op een muur, misschien hier wel 1mm, en dan net 0,2mm te veel..? Kan je niet een lipje buigen of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel Pim dat is t vreemde, vorige keer ook ergens gemeld hier maar kon niet meer terugvinden en daarna nooit meer tot dan gister weer eens gebeurde

Toch geen jonge god meer Ed?

Ik kan me ook herinneren dat je het een keer eerder hebt vermeld, maar als je bij de garage bent, laat er dan naar kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja dan weet je het antwoord al, meneer koopmans hij zit er toch op en hij valt er tijdens rijden toch niet vanaf !

Zie dat niet vervangen worden als garantie geval nu

En mbt die jonge god, excuus is dat de search hier niet goed werkt blijkbaar !?? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij is nog niets overkomen tijdens de wilde avonturen in de wasstraat. De dakrail zit er nog gewoon op en ik heb trouwens ook nog niet geprobeerd hem er af te halen. Ook de dopjes zitten er nog op en de tankdeksel blijft ook keurig dicht. Even afkloppen natuurlijk. Komt waarschijnlijk omdat ik de ramen dicht heb tijdens de wasbeurt :P .

Gewoon niet te vaak door de wasstraat zou ik in eerste instantie zeggen. Als ik zo hoor wat daar allemaal kan gebeuren met onze kleine viervoeters B) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe