Ga naar inhoud

draadloze verbinding voor TV-signaal


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Als je het netjes wil doen dan neem je een dubbelle opbouwrand en een dubbel afdekraam

En dan een inbouw chassis tbv UTP en een inbouw chasis tbv van de CAI

Dan heb je de ruimte om het netjes / goed en makkelijk te maken

Wat jezelf aangeeft met foto is zelfs voor een vakman niet te realiseren om dat netjes / goed en werkend aan te sluiten.

Als je aangeeft wat voor merk schakelmateriaal je nu in huis hebt ( Busch Jeager (BJ) of Gira of Jung ) dan kan ik nog wel uitzoeken wat je nodig hebt en eventueel waar te bestellen / kopen

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de foto's van die combidoos bekijk lijkt het alsof de RJ45 connector enkel met 4 aders aangesloten kan worden (ipv 8). Die 8 aders heb je nodig als je gigabit wilt gebruiken. Het is overigens een andere doos dan de nedap die ik gebruikt heb in ons vorige huis.

Qua aansluiten gaat dat best hoor, ja het is even een gepriegel, maar dat lukt best. Destijd had ik enkel een antenne en 1x utp erin zitten (geen telefonie) en dat lukt best.

De nedap dozen worden niet meer gemaakt (net gelezen tijdens het zoeken), hier nog een link waar ze eventueel nog te bestellen zijn:

http://shop.onexis.n...rmation.raction

De nedap is standaard ook niet geschikt voor gigabit, maar kun je wel modificeren, hier nog een linkje:

http://forum.fok.nl/topic/1786860

aangepast door bakkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het monteren wel lukt. De meeste mensen hebben toch zachte UTP kabel. Heb zelf ook een dergelijk ding gehad (ligt nu in de la trouwens), heb alles er in kunnen monteren. Sterker nog, moest de COAX doorlussen...

Zelf had ik er toen een van de gamma, was de kleinste optie om alles in 1 opbouwdoosje te plaatsen.

Hangt zoals gezegd wel af van het type kabel (maar ook met stugge is het me gelukt), en de manier van montage (zelf heb ik hier diverse 'priktangen' voor), maar er zijn er ook bij waar je gewoon een stekkertje in klikt (RJ11/45) of met een schroevendraaier de aders vastdraait.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, ok, er komt toch weer iets meer bij kijken dan ik dacht. Bedankt voor jullie reacties!

Aangezien ik niet voor niets geen electromonteur ben geworden, denk ik dat ik dan mezelf maar een hoop moeite gaan besparen en gewoon voor een dubbele opbouwdoos ga. Dan weet ik zeker dat ik alles fatsoenlijk kwijt kan en dat het ook/ zelfs mij lukt om eea te installeren.

@ Ed: dank voor je aanbod, ik ga straks even een WCD-tje open trekken om te zien welke merk er nu in hangt (heb geen idee namelijk). Op zich maakt het ook niet heel veel uit, toch?

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Ed: dank voor je aanbod, ik ga straks even een WCD-tje open trekken om te zien welke merk er nu in hangt (heb geen idee namelijk). Op zich maakt het ook niet heel veel uit, toch?

Het is toch mooier als je het schakelmateriaal van het zelfde merk hebt?

Maar als het helemaal uit het zicht is gemonteerd maakt het niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, even voor mijn beeldvorming: hebben we het dan over de inhoud van de WCD of puur het deel wat van buiten zichtbaar is? Ik heb toen ik het huis kocht alle afdekraampjes van de WCD's vervangen (door een Gamma-serie) , maar de inhoud is blijven zitten.

Overigens komt deze WCD vlak boven de pint in de hoek van de woonkamer achter de overgordijnen te hangen, dus heel veel maakt het inderdaad niet uit ;)

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste mensen hebben toch zachte UTP kabel.

UTP gebruikt voor installatiewerk is in principe massieve kern... Patchkabels zijn soepel.

M.a.w. bij mij thuis heb ik allemaal UTP met massieve aders door de PVC buizen lopen.

Je legt toch ook geen 2,5mm kwadraat aan met soepele kern als installatiedraad? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

okay, dan wordt het een simpele Gamma-opbouwdoos ;)

Mooi dat scheelt me weer werk !! :dopey_h4h:

Je legt toch ook geen 2,5mm kwadraat aan met soepele kern als installatiedraad?

Wel Erik je zegt het dan wel maar ik hebt het wel eens gedaan

Moest 4mm² in ( 3 draden ) in 5/8" pijp en dat ging met stug totaal niet ook niet met alle glijmiddelen en zeep soorten die er zijn

Dus hebben we 2,5mm² soepel genomen, want met soepel mag je in kwadraad een stap lager !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, net werd mijn nieuwe TV afgeleverd. Ik ga vrijdag mijn woonkamer eindelijk ombouwen, en dat was een mooi moment om afscheid te nemen van mijn ouwe Philips TV, die dik 50 kg weegt. De nieuwe zit rond de 10 kg, da's een heel stuk beter te versjouwen! ;) Vanmiddag eens kijken of ik alle benodigdheden voor het verplaatsen van de kabelsaansluiting in huis kan halen, donderdag klussen en dan moet alles voor het weekend werken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou - t zit nog niet mee. 't Gaat al fout bij het boren van een gat... ik ben gaan boren in de hoek van de woonkamer, vlak tegen de plint, zodat ik daar mooi strak met een kabelgootje de WCD kon monteren. Zit ik 30cm in het beton, ben ik er nog niet doorheen... wat blijkt? De funderingsmuren ónder mijn huis zijn een stuk breder dan de muren bóven de grond... oftewel, ik zit gewoon in de fundering met mijn geboorde gat. Nu moet ik dus een manier zien te vinden om vanuit de kruipruimte een stukje opzij en omhoog te boren en dan precies in mijn andere boorgat uit te komen... ben er nog niet uit hoe ik dát moet versieren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

:doraemon_h4h: heb je zeil of tapijt in de kamer liggen ?

Dan gewoon stuk uit de muur boren en dan een stuk uit je dekvloer hakken|

Zo doen wij het in als we een lege woning hebben

Anders even iemand ander laten boren en jij de kruipruimte in om te lokaliseren waar de boor zit

Kan op gehoor en mooier is als je een metaal detector hebt en na gevonden dan even met kleine boor wat gaten boren tot je het boorgat te pakken hebt en dan de dikke boor erbij en dan wel schuin van onder naar goven boren uiteraard want een kabel een haakse bocht laten maken lukt niet

Of derde oplossing SDS boren zijn er ook in een meter lang en in algemeen bij een boels etc te huren !

have fun :doraemon_h4h: :doraemon_h4h:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor je tips Ed. Ben er vanavond mee verder gegaan, maar kom er niet doorheen. heb geprobeerd vanuit de kruipruimte naar het gat toe te boren, maar dat is niet gelukt. 't Is er zeiknat, ik kan niet goed kracht zetten en als ik niet oppas verpest ik mijn rug weer. 2x 9 meter tijgeren door natte grond met een zaklamp, een meetlint, een pneumatische boorhamer en een verlengsnoer is toch al niet mijn ding.

Ben er stiksacherijnig van, als het me niet lukt om dat gat te boren moet ik de klus alsnog door een vakman laten doen. En daar komt mijn mannelijke trots tegen in opstand! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar je heb je lamenaat of ander makkelijk verwijderbare vloerbedekking liggen ?

want dan kun je gewoon 10 cm vanuit de plint rechtstandig boren en dan een gleuf in vloer hakken door wat gaten met de dikke boor in lijntje te boren van paar cm diep en dan ff uithakken met handje of smalle beitel in de boorhamer

en dan erna wat cement erover en vloerbedekking er weer overheen

en anders ff een meterboor huren en lekker doordrammen tot je door fundering bent en van onderzijde er bent.

En kijk je wel uit met een 230Volt verlengsnoer in een vochtige kruipruimte !!!!!!

Hoort officieel een veiligheids trafo tussen !!

En daar komt mijn mannelijke trots tegen in opstand!

een echt haantje die Marco :doraemon_h4h:

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd, die meterboor huren dus

En dan alleen hopen dat daar nu net die heipaal zit !!

Want dan heb je een 20 mtr boor nodig en moet je een aardig end de diepte ingraven. :whistling2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor het meedenken!!!

Ik had een buiten-verlengsnoer gebruikt die spatwaterdicht is, dus ik ging ervan uit dat die ook wel in de kruipruimte gebruikt kon worden.

Ik heb een houten vloer, dus de optie van 15 cm uit de rand en dan een geultje maken kan helaas niet. Was anders de ideale oplossing geweest. Een meterboor helpt ook niet, omdat ik in die fundering uit blijf komen.

en tsja, ik ben niet écht een haantje, maar als ik aan het klussen ben en ik krijg het niet voor elkaar dan wordt ik toch echt neit vrolijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een meterboor helpt ook niet, omdat ik in die fundering uit blijf komen.

Heb je een woning op palen ? zoja dan is de hoogte van zo'n fundering meestal een 50 cm en dan kom je dus aan onderzijde eruit

Heb je geen woning op palen maar fundering op eerste zandplaat dan is het inderdaad een ander verhaal want dan heb je een breed uitlopende fundatie.

Blijft er nog een optie over die dan welleswaar geen schoonheidsprijs wint en dat is waar je meubel komt te staan daar 10cm uit de plint te gaan door je houtenvloer en de betonnenvloer !

Zie je dan niets meer van omdat meubel er overheem staat,

Nadeel ervan is de vrouw kan niet meer schuiven met het meubel of als ze het wel doet in het oude gat dan een kunstmatige knoest creeëren in je houten vloer.

Of toch die mtr boor huren en schuin door fundering ( vanuit kamer) naar de buren hun kruipruimte boren en dan je buren lief aankijken of je even in hun kruipruimte mag wezen om de kabel naar boven te steken :dopey_h4h:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De woning staat op (30 meter lange) palen, maar de fundering is meer dan 50 cm diep. In ieder geval te diep om er vanuit de woonkamer met de 1-meter-boor doorheen te komen. Je optie van de buren is misschien wel een goeie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe