Ga naar inhoud

Spritmonitor


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

je zou het wel kunnen invullen als km/l, alleen klopt de aanduiding dan niet. In je account kan je wel aangeven dat het verbruik in km/l moet worden aangegeven.

N.B.

Ik denk dat het toch kan: moet je onder Weitere Functionen de Fahrzeugdaten aanpassen.

N.B. N.B.

Ik geloof niet dat het werkt.

N.B. N.B. N.B.

Toch wel! (Ik keek niet goed)

aangepast door CaseyBasey
Link naar reactie
Delen op andere sites

ha, ha, tijd wel maar geen zin. Is wel een mankementje dus. Zou je eigenlijk simpel allemaal in 1 x moeten converteren.

verschil BC met actueel verbruik is nu weer behoorlijk (800 meter). Zou dat kunnen samenhangen met de andere bandenmaat? Ik vond het gisteren onderweg ook al opmerkelijk, reed op een 80 km weg gem. 1 op 17.8!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha, ha, tijd wel maar geen zin. Is wel een mankementje dus. Zou je eigenlijk simpel allemaal in 1 x moeten converteren.

verschil BC met actueel verbruik is nu weer behoorlijk (800 meter). Zou dat kunnen samenhangen met de andere bandenmaat? Ik vond het gisteren onderweg ook al opmerkelijk, reed op een 80 km weg gem. 1 op 17.8!

1. Voor bezoekers is het verschil tussen BC en werkelijk verbruik bij jou nu moeilijk in te schatten: er wordt met 2 maten gemeten.

2. Mag je je snelheidsmeter (en km-teller) ook wel even controleren, bijv. m.b.v. je Nuvi.

aangepast door CaseyBasey
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach erik daar doen die stropdassen weer leuke dingen mee !

En die moeten toch ook lekker kunnen leven

Dus slikken of stoppen met autorijden en met de trein gaan

dan was je nu al € 5000,00 kwijt geweest

Link naar reactie
Delen op andere sites

welnee geld is maar papier of metaal, en hadden net zo goed schelpen kunnen wezen

Meestal is het nog geeneens papier of metaal maar een bankpasje dat je gewoon weer mee mag nemen... Virtual reality! Science fiction, give it a name... Dus niet in de pinmachien laten zitten :doh2: .

Daarnaast doe je het voor het grote algemene ideaal! Je helpt er de maatschappij mee met al die goede doelen van dien :P . Dus doe niet moeilijk, steun de staatskas! Gassen met die auto! En zoals Menno aangeeft, het is alleen maar geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Daar heb je ook wel weer een punt. Kun je ook gemiddelden over geselecteerde perioden opvragen, om zo bijvoorbeeld te kijken wat je gemiddelde in de zomerbandentijd en in de winterbandentijd was?

aangepast door Witte Yeti
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan allemaal, maar is best lastig, want doordat de winterbanden een stuk kleiner zijn, moet je een correctie factor toepassen. De auto "denkt" n.l. daardoor een grotere afstand te hebben afgelegd dan met de zomerbanden. Het lagere verbruik is dus (deels) en artefact. Zie topic dat ik daar ooit eens over heb gemaakt (vertekening.....).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is juist wel interessant om het bij te blijven houden. Zo kun je ook zien wat bepaalde invloeden zijn over de lange termijn.

Winter/zomer-weer en/of banden. Vakanties, ander type brandstof, etc.

En ach, het is een kleine moeite. Van ieder tankbonnetje ff km stand, liters en bedrag invullen. -_-

Precies zoals ik er over denk. Bovendien houdt ik daar ook de kosten bij, of vreemd verbruik (vakantie, aanhanger etc). Ik weet ook precies hoe lang/ver ik met de winterbanden gereden heb bijv. Kortom, veel meer dan alleen het verbruik in liters/km.

Ik zie het dus als iets dat altijd anders is, ook al is 1 getal vaak hetzelfde, en dat is alleen het gemiddelde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe