Ga naar inhoud

Spritmonitor


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Blijf het trouw invullen, is kleine moeite en een gewenning die al eigen is om om het bonnetje te vragen en even de tellerstand erop te zetten.

En tot hede zie ik nog steeds verschillen in gebruik op de BC en ook in spirrit

En ben ook benieuwd wat hij doet in verbruik als hij wat ouder word.

Nee het is al gewoon om de standen op te schrijven en het invoeren is een appeltje eitje.

Trouwens ook leuk te zien hoeveel je totaal hebt verbruikt aan brandstof en wat je uiteindelijke gemiddelde prijs is geweest op al die tankbeurten

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

buiten. Al met al vind ik het eigenlijk allemaal maar bar oninteressant wat er op dat schermpje te zien valt. De range, ook zoiets. Kun je beter afmeten aan je brandstofmeter, aangezien het er maar erg van af hangt hoe (hard) je op dat moment rijdt. Eigenlijk zou er zo af en toe een leuke mop of een leuk plaatje voorbij moeten komen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moet inderdaad wel praktisch blijven,

de range aanduidig is sterk afhankelijk van je rijstijl en de vorm van je tank.

Op het laatst gaat de range veel sneller achteruit, bij gelijkblijvende rijstijl.

De vorm van de tank maakt een lineaire aflezing van het resterende peil giswerk.

Soms zie wel eens een logaritmische schaal op de tankmeters, maar dat is maar een onbeholpen oplossing van het probleem:

Hoeveel heb ik nu echt over ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor een display hebben jullie dan?

Want ik heb al die waardes gewoon tegelijkertijd zichtbaar. Buitentemperatuur is ook te zien in het display van de radio.

En momenteel verbruik vind ik wel degelijk interessant! Kun je juist heel goed zien wat het effect is van bepaalde kleine gaspedaalacties, en/of tegenwind, helling in de weg, etc.

Bereik klopt aardig, want de BC berekent dit op basis van het gemiddelde over de laatste X kilometers. Dus zolang je niet ineens heel anders gaat rijden, klopt dit aardig hoor.

Maar het lijkt er op alsof bepaalde mensen niet meer ;) geconfronteerd willen worden met de waanzinnige bedragen die we neertellen voor brandstof en hoe de euro's letterlijk je uitlaat uitvliegen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe