Erelijst
Populaire inhoud
Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 10/05/23 in alle zones
-
Gisteren waren @CaseyBasey en ik aanwezig bij de kerk waar de uitvaart van Menno was. Het was indrukwekkend want dit was geregisseerd in de stijl van Menno, zo goed als dat kon natuurlijk. Veel muziek afgewisseld met mooie en lieve speeches van familie en vrienden. Het werd zeer gewaardeerd dat er zoveel vrienden langs zijn geweest, zowel bij de uitvaart als ook in een eerder stadium zoals in het ziekenhuis. Na de mooie plechtigheid (van 90 minuten) werd er afscheid van Menno genomen in kleine kring, de rest van het gezelschap (incl Kees & ik) gingen naar huis/werk of nog even naar het huis van Menno's schoonmoeder die vlakbij woont in een schitterend huis in het bos waar soep en broodjes klaar gemaakt werden. Koffie was er ook voor de liefhebbers waaronder Kees en ik. Helaas moest ik na de koffie weg vanwege mijn werk maar Kees is wel gebleven en heeft met veel vrienden en familie nog bijgepraat. We zijn blij dat we zijn geweest en de familie vond dit ook erg fijn. Het is raar dat Menno er niet meer is maar ik geloof dat hij nog erg lang herinnerd zal worden vanwege alle anekdotes die er over hem rond gaan. Marijke grapte nog wel rond dat zij voortaan in Oldeberkoop rond gaat rijden in het rode monstertje met gigantische knalpot voor het mooie effect buiten de auto. 🙂 Familie Harsveld, bedankt dat jullie zo open staan om dit alles te delen met de familie en vrienden van Menno. Veel sterkte in deze periode! Hieronder een song waar Menno veel waarde aan hechtte. Dit werd gister ook gedraaid.5 punten
-
Het leek me eerder niet zo gepast om er hier op dit forum over te schrijven, maar ben er zojuist achter gekomen dat Menno zelf wel in het andere forum over zijn ziekte sprak. Ja, het is een heel treurige geschiedenis. Ik ben, nadat Menno niet meer in staat was om te communiceren, voortdurend door Marijke op de hoogte gehouden. Het moet heel zwaar voor haar zijn geweest. De laatste weken heeft Menno in het Erasmus in Rotterdam gelegen en Marijke was alle dagen bij hem. Ik mis hem.5 punten
-
4 punten
-
Inmiddels heb ik de sleutels van de Fabia ingeleverd en heb nu de eerste ritten met de Bayon gemaakt. De motor. Voor het eerst een driecilinder. Daar had ik al meer mee gereden o.a. in een Polo en een T.Roc. De drie cylinder brom is bij alle drie genoemde auto's te horen vooral bij de T.Roc. Maar als de motor warm is bij de Bayon dat is de auto lekker stil. De Bayon heeft 6 versnellingen en is bij snelheden 100-120 stiller dan de Fabia met een vijfbak. Boven de 130 weet ik nog niet, ik heb nog niet in Duitsland gereden. De Fabia is iets beter in het verwerken van kleine oneffenheden in de weg. De Bayon iets beter in grotere ribbels. Beide auto's op Michelin zomerbanden. De 3 Fabia's die ik heb gehad werden afgeleverd op stugge Continental banden. Bij alle drie ging bij de eerste bandenwissel de het comfort omhoog als er Michelin banden onder gingen. Ook bij de Bayon heb ik met een auto gereden waar stuggere banden onder zitten, maar de Bayon die ik gekocht heb met Michelin eronder geeft meer comfort. Ook bij de Bayon het banden verschil dat ik ook met de Fabia had. word vervolgd. .4 punten
-
Vandaag even naar de garage geweest en het is allemaal nog veel simpeler dan we dachten. gelukkig! Onder bij de zekeringen zit een schakelaar. Dit kan je omzetten. Dan gaat direct als je contact maakt het licht dus aan. Fabia123 suggereerde het al. Ik heb dus zo'n aanpassing. Alleen zit ik niet elke dag bij de zekeringen te kijken dus ik wist van het bestaan niet af. Heb je al 12 jaar een zelfde auto en leer je er nog steeds iets nieuws over. 😁 Dank voor jullie meedenken.4 punten
-
Kees en ik hebben het bezoek aan Menno’s uitvaart goed in kunnen plannen en beschouwen dit dan ook als geluk om toch aanwezig te kunnen zijn bij de uitvaart.4 punten
-
Vandaag me eerste werkdag weer en geprobeerd vrij te krijgen ! Helaas niet gelukt ! Stond al 2 maanden terug ingepland bij een klant en die verwacht ons daar deze week. En collega had nog gebeld met klant maar de afspraken met andere partijen stonden ook al vast dus helaas. Was het directe familie geweest dan was het een ander verhaal geweest !!4 punten
-
Verbaasd ben ik ook hoor. Het was ook omdat bij 88.000 km het kale motorblok vervangen is vanwege een onder de zuigerveren gebroken zuiger in cilinder 3. En wat dit apparaat mij doorgaans per jaar kost, daar kan ik geen nieuwe voor rijden. Ja gadgets zijn leuk. Maar met gezin, puber, een huis en een hond stel je dan toch andere prioriteiten. Het blijft iig met een grote glimlach nog steeds rijden.😬3 punten
-
3 punten
-
Tsja in October 1979 op 17 jarige leeftijd begonnen bij werkgever 1 Hiervoor haalde ik oud papier op met buurmeisje en brachten we in onze schoolvakantie naar de papierboer op de fiets. Want ja was toendertijd 25cent de kilo dus was goed verdienen en zo ben ik bij een houtzaak in A'dam terecht gekomen die een paar duizend oud papier had liggen wat we mochten hebben. En toen alles was weggebracht ben ik daar op een zaterdag de schuur nog aan aanvegen geweest en beetje blijven hangen en geholpen. En toen ik wegging na halve dag zei de eigenaar dat ik wel als zaterdag hulpje mocht komen werken.... Maar goed na een ruime 20 jaar bij de eerste werkgever gewerkt te hebben ben ik in 2001 overgestapt naar Seijsener waar ik nu nog steeds zit. En ja veel buiten in weer en wind wat ik op zich lekker vind. Maar lange dagen in drukke periode ! Alleen doordat ik op vele afdelingen ingezet kan worden vanwege kennis en handigheid switch ik in de stillere tijd van onze afdeling service en onderhoud over naar plaatsing ! Maar hiermee kreeg ik steeds meer problemen mee ! Je wil er niet aan dat je ouder word en dat het lichaam het af en toe gewoon niet meer trekt. En voorheen was het een straf om op werkplaats te werken voor me, maar eer verleden jaar werd me verzocht of ik aan project van duitse kasten mee wilde helpen omdat dit beetje verpest was door 2 monteurs en de klant begon te klagen. Dus is er een ploeg samengesteld van nog monteur en een tester een hulp ( scholier ) en mezelf en de projectleider. En met elkaar hebben we de boel vlot getrokken en was ik voornamelijk met de dunne draadjes en de sturingen bezig. En die periode beviel me steeds meer dat ik binnen was, de werkplaats chef vroeg of ik geheel naar binnen wou. Alleen dat wil ik nog niet, het vrije wat ik buiten heb en al ruim 40 jaar heb kan ik niet geheel loslaten. Dus zodoende hebben we de afspraak nu wel staan dat ik hoogseizoen ik voornamelijk bezig ben met onderhoud en storingen aan de pompen (vuil en bilge ) en dan laadpaal plaatsen en storingen die we leveren en dan op lokatie ombouwen van kasten naar schakelen met de APP. Onlangs een 5 tal kasten bv in Kampen gedaan, dit zijn kasten voor de beroeps en cruise vaart. Was geplaatst door belgische firma, maar die kon het niet rondkrijgen om het werkend te krijgen en de kasten hebben een ruim jaar op gratis gestaan. En toen werden wij weer gebeld of wij het wel werkend konden maken op Walstroom. Dus eerste een week rond gelopen en alles bekeken en onderzocht , schema's doorgespit en toen plan gemaakt om het om te bouwen naar ons systeem. Ben ik met collega een 2 weken mee bezig geweest om het werkend en omgebouwd te krijgen. Nu nog in één kast wat blinddoppen plaatsen, maar nu wel in gebruik Maar goed daar je vroeger dat zonder problemen deed, merk je nu gewoon dat dit toch meer lichamelijk van je vergt. En in eerste instantie wil je er niet aan toegeven, maar dan kom je in ziektewet met een 3 voudige ontsteking in je schouder. Kun je eerste 2 weken alleen maar slapen op een stoel in de woonkamer met een dekbed over je heen. Omdat liggen of staan gewoon heelllllll erg pijn deed .... Dus fisio fisio fisio en 3 a 4 maanden verder ga je weer langzaam aan proberen. Dan ga je op bepaald moment met collega mee en pak je een betonblokje op en schiet het weer in de rug...... en dus weer fisio en thuis hangen. EN ja dan moet je er toch aan toegeven dat het lichaam ouder word (geest niet) en moet je toch gaan praten op zaak en dus nu deels binnen, lichtere klussen buiten of collega helpen. Maar doordat ik nu vanaf januari een beetje me dagen aan op maken ben en dus 4 dagen per week werk, begon me dat toch wel te bevallen. Merk nu dat ik veel meer aan me weekend heb vanwege die extra dag ! En dat is dus de reden dat ik steeds meer zit na te denken over die 80 / 90 / 100% regeling. Maar goed eerst maar eens binnenkort een berekening laten maken door PZ. En als dat financieel redelijk te doen is dan zit ik er sterk aan te denken om dit te gaan doen ..... Nee Frank, dat heb ik je in verleden al uitgelegd! Dat gaat niet gebeuren ! Hier MOD zijn ( in begin periode ( drukkere periode )) is / was geheel anders dan daar ! Daar mag je als MOD het sloofje zijn van de Admin's ! Ik heb nog nooit een financieel plaatje gezien mbt donateurs inkomsten en reclame opbrengsten. Je weet de reden van dat ik daaar ben blijven hangen toendertijd dat we niet eens ons forum bij naam mochten noemen. Dit is gelukkig verbeterd nadat Pasqual min of meer het forum heeft overgenomen. En als ik al MOD daar zou worden, dan moet er eerst wat aan de regels gedaan worden voor ik het ook maar zou doen. Dan wil ik meer rechten hebben dan dat de mods nu hebben..... Maar goed het gaat toch niet gebeuren !!3 punten
-
4 jaar terug hadden ze hal als beach resort met topless bediening Hele rijen mensen voor de entree van die hal..........😅3 punten
-
3 punten
-
Gister het genot mogen beleven van de vooruit verwarming..... Tsja moest alleen dus even de zijramen schoon krabben terwijl de motor draaide de stoelverwarming alvast aanstond en ehhhh de stuurverwarming om net even de kou van t stuur te halen... Tsja en toen ik klaar was met de zijramen en instapte en de gordel omhad, kon ik de wisser aanzetten om het voorraam schoon te vegen.... Ohhh wat een luxe.... Maar ja dan kom je op zaak aan en staat daar de IVECO waarmee ik naar Groningen moest om een tweetal pompkasten te plaatsen... En staat ddat grote voorraam stijf in het ijs !! Toen had ik de keuze, trapje pakken en krabben offf motor starten en verwarming hoog en dan binnen de thermoskan vullen met koffie en een bakkie drinken met de collega's Ehhh laatste gekozen, en toen me thermoskan was gevuld kwam er andere collega binnen die vertelde dat hij de IVECO had uitgezet omdat raam al schoon was....3 punten
-
3 punten
-
Lijkt me toch dat je zo'n ding je niet laat aanpraten ! Je kunt het onzinnig vinden en dus niet kopen , of je vind het handig en je schaft het aan.... Tsja gebruik altijd me botte scheermesjes ervoor, zodat ze een tweede leven tegemoet gaan..😊3 punten
-
Da's toch een refractometer? https://nl.wikipedia.org/wiki/Refractometer Recentelijk nog gebruikt als voorbeeld om de Wet van Snellius uit te leggen.3 punten
-
Das een lang verhaal 😉 Ik begon met de volgende serieuze kandidaten: 1) de Skoda Octavia 1.5TSI DSG-7 Sportline Business (lava blue met de nodige pakketten en opties); 2) de Seat Leon ST FR 1.5TSI DSG-7 Business Intense (Desire Red met de nodige pakketten en opties); 3) de Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Business GR Sport Plus (Platium Pearl White parelmoer / zwart dak); 4) de Peugeot 308SW GT met de 1.2 Pure Tech automaat (Blanc Okenite met blauw leer). Heb eerst met de Leon en daarna met de Octavia proef gereden. Voor mijn gevoel nét betere stoelen dan de Leon ST. Bij de Leon ST zijn de stoelen net iets breder, waardoor ze minder zijdelingse steun geven. Er is helemaal niets mis met de Octavia, maar toch wordt ik er nog niet heel warm van. De Leon vind ik mooier dan de Octavia, en rijdt ook super. De stoelen zijn minder dan de Octavia, maar nog steeds gewoon goed. In een dikke uitvoering staat er gewoon een serieus mooie auto voor de deur. De Toyota heeft het op papier allemaal. De zwaarste motor, een prima uitrusting, sportstoelen... en toch krijg ik er nog niet "hét" gevoel bij. Misschien ook omdat het écht een andere auto is dan alles wat ik hiervoor gereden heb. een proefrit bevestigde: dit wordt het tóch niet voor mij. Het is niet verkeerd, maar na drie keer een auto met dsg is een CVT toch een stap terug. En ik vind het interieur te ouderwets/ grof. Van buiten was het een hele mooie auto, maar van binnen niet. En de stoelzittingen zijn gewoon te kort voor mij, ook bij de sportstoelen. De Peugeot vind ik écht heel mooi, en heeft goddelijke stoelen. Alleen... ik heb de afgelopen maanden veel gelezen en gehoord over de 1.2 Pure Tech motor (die ook in diverse Opel-modellen te vinden is). En de mooiste kleuren zijn inmiddels niet meer leverbaar ;-( Gevoel versus verstand... lastig! Qua prijs ontloopt het elkaar allemaal niet zo gek veel, alleen de Octavia is een stukje goedkoper. De Octavia komt op € 44.720, de Leon ST op € 47.480, de Corolla op € 46.900 en de Peugeot op € 47.140. Gelukkig zit er wel wat rek in de oorspronkelijk grens van € 45.000 😉 Vraag is ook op de leasemaatschappij alle keuzes goedkeurt. De rode kleur van de Leon en het blauwe leer van de 308SW kunnen zomaar voor gefronste wenkbrauwen en dus een hoger prijskaartje voor de werkgever zorgen. En voor mijn werkgever telt natuurlijk de maandelijkse leaseprijs, en die ken ik niet van de huidige keuzes. Kan dus zijn dat daardoor op de achtergrond keuzes wel of niet geaccepteerd worden. Mijn primaire keus was uiteindelijk de Leon in Desire Red. Qua cataloguswaarde paste die binnen het budget. Helaas bleek de leaseprijs die geoffreerd werd boven de norm te liggen en mocht de kleur niet, dus moest ik ‘m dusdanig downgraden dat ik er niet blij van werd. Toen toch nog een keer met de Octavia gereden, en de Sportline Business beviel me wel heel goed. Heerlijke stoelen. Maar helaas gold daar hetzelfde: cataloguswaarde was ruim binnen de norm, leaseprijs niet. VAG-producten zijn gewoon duur in de lease momenteel. Toch nog even de 308 laten berekenen: die kwam ook te duur uit dankzij de vele problemen met dit motorblok en gebrek aan inkoopkorting. De Corolla viel zoals gezegd ook af, dus ik was even terug bij af. Toen kreeg ik vanuit de leasemaatschappij aan paar suggesties, waaronder de Ford Kuga. Die ben ik gaan bekijken. Maar ik vind ‘m gewoon niet mooi (interieur is me te grof/ “ouderwets”) en de kofferruimte onvoldoende. Maar er zat nog wel iets anders tussen de suggesties, en dat was de Focus. En toen ikme daar eenmaal in ging verdiepen, was ik verkocht 😉3 punten
-
3 punten
-
Ja, daar lig je dan in bed als dochter die met haar vader heeft verloren en die de slaap niet kan vatten. En dan ga je dus even zoeken omdat er iemand van het forum aan de deur was. En zo struikel ik heel even een stukje van het leven van mijn vader in, waar ik geen deel van uitmaakte: geen zorgen; ik heb niets met auto’s en ben hier hierna weer weg . Ik lees hier heel veel lieve en mooie woorden over en wensen aan zowel mijn vader als aan ons. Maar ik lees ook vragen en die kan ik me heel goed voorstellen. Daarom zal ik zijn verhaal zo goed mogelijk doen. Een aantal maanden geleden begon mijn vader dubbel te zien en kreeg hij evenwichtsproblemen. In juni gingen mijn ouders op vakantie en daarna zou hij direct naar het ziekenhuis voor de problemen met zijn zicht. Tijdens hun vakantie ging mijn vader plots hard achteruit. Hij raakte in de war, kon zijn ogen niet meer goed openhouden en begreep bijvoorbeeld niet meer hoe hij om een douchegordijn de badkamer uit moest komen. Bij thuiskomst zijn mijn ouders direct naar de huisarts gegaan en een uur later werd hij met spoed opgenomen op de afdeling neurologie. Aldaar hebben ze talloze onderzoeken gedaan maar een diagnose bleef uit. Ze hebben hem toen een stootkuur prednison gegeven en hij knapte ontzettend op en werd ontslagen. Niet veel later werd hij ontzettend moe en voelde hij zich verschrikkelijk. Zelf weet hij het aan het afbouwen van de prednison maar zijn situatie werd steeds slechter. Hij had dagelijks koorts, kon vaak niet meer lopen en was steeds minder wakker te krijgen. Vier weken geleden is opgenomen in Rotterdam voor een second opinion door de experts op het gebied van neurologie maar ook hier stond men voor een raadsel en mijn vader ging in rap tempo achteruit tot hij zijn stem verloor, niet meer kon slikken, steeds verwarder raakte en steeds minder bij kennis was. Op 20 september is hij opgenomen op de IC. Hij had gebraakt en voeden in zijn longen gekregen en had een zware longontsteking. Daarbovenop bleek hij covid te hebben en werd er een gist in zijn bloed gevonden. Hij is sinds toen niet meer bij bewustzijn geweest. Hij werd beademd, er verdwenen 16 slangen met medicatie in zijn lijf en hij werd regelmatig omgedraaid, zoals we dat van de covidbeelden kennen. Mijn vader deed het fysiek nog wonderlijk goed maar hij werd niet meer wakker en reageerde maar heel matig op pijnprikkels. Woensdag hadden we een gesprek met de artsen en werd voor ons heel duidelijk dat verdere behandeling niet zinnig meer was. Mijn vader is in een paar maanden tijd compleet verwoest door een tot voor kort onbekende vijand. Hij was altijd al wat mager maar hij eindigde vel over been met zo’n 45 kilo aan lichaamsgewicht. Nog los van het probleem in zijn hersenen was hij te ernstig verzwakt om alle problemen nog te lijf te kunnen gaan. Ironisch genoeg hoorden we tijdens dit gesprek ook dat er twee dagen daarvoor eindelijk een onderzoek positief terug gekomen was. Hij leed aan een zeer zeldzame auto-immuunziekte waarbij het lichaam de eigen hersenen aanvalt. Ironisch voor een man die toch altijd zo scherp van geest was. De ziekte heet klhl-11 en is pas in 2019 voor het eerst vastgesteld. Woensdagavond is mijn vader van de beademing gehaald. Als gezin zijn we de hele nacht bij hem gebleven tot hij donderdagochtend om 08.34 uur overleed. Hij ging echt heel rustig. Het spijt me enorm dat ik dit verhaal niet mooier kan maken dan het is. Het is ontzettend hard en verdrietig en voor ons nog enorm onwerkelijk. Jullie waren een groot deel van zijn leven en ik vind het fijn om te lezen hoe hij hier werd gewaardeerd. Ik hoop de vraagtekens weggehaald te hebben en wil jullie bedanken voor het plezier dat jullie mijn vader gegeven hebben. We missen hem enorm.3 punten
-
Ohhh ?? Wanneer gaat het er eindelijk af ? Want hoor je al enkele keren zeggen dat het NU aankomend weekend gaat gebeuren..... Lijkt me een klusje van een max 4 uurtjes......😊2 punten
-
Afgelopen vrijdag was het zover. Ik heb walnutblasting laten uitvoeren op mijn Skoda Superb 1.8 TSI uit 2010. In 2015 is er bij een kilometerstand van 147k een fabrieksnieuw motor ingekomen en bij kilometerstand 311k is de walnutblasting uitgevoerd. Dat was heel hard nodig gezien de foto's. Ik had al zeker 80k last van een motorstoringlampje en een foutmelding dat het inlaatspruitstuk niet goed was. De laatste 3k kreeg ik wat meer problemen zoals stotterend optrekkende motor, minder vermogen. Er moest wat gebeuren, dus gelijk de koe bij de horens gepakt. Nieuwe bougies, injectoren en inlaatspruitstuk. Deze konden mooi gelijktijdig met de walnutblasting gedaan worden, want het inlaatspruitstuk moet verwijderd worden. Na de behandeling en nieuwe onderdelen herkende ik de auto niet meer. Ongelooflijk fijne auto is het geworden. Super stille en rustige motor die als het moet mega veel trekkracht heeft. Ik hoop dat ik nog een paar jaar kan genieten van deze cruiser.2 punten
-
Ik heb antwoord van de garage: "die plaatjes komen in de gaten waar je in de foto's tegenaan kijkt. aan de zijkanten zie je uitsparingen en daar vallen deze plaatjes mooi in. deze plaatjes zijn bedoeld om een splitsing te krijgen in je inlaatlucht zodat wanneer de wervelklep aangestuurd wordt de lucht via een ander route gaat. hierdoor wordt 1 zijde van het plaatje afgesloten en zal er een andere werveling / mengsel plaatsvinden. bij open toestand worden beide zijden van het plaatje geopend en kan de lucht vrijwel zonder weerstand naar binnen vloeien."2 punten
-
Afgelopen zaterdag op het werk was er een 'autodag' voor de bewoners van een huis waar ik werk georganiseerd. In beperkte omvang maar een aantal leuke auto's er bij: Lelijke Eend uit 1986, een Burton (kitkar op basis van Eend), Volvo Amazon met startproblemen, en een late kever. Jaguar S-type en Scimitar van mijn broer (S-type heeft ie al eens mee in Autoweek gestaan) en de Scimitar heb ik al eens eerder laten zien. En de ster van de dag: een Buick convertible uit 19512 punten
-
Zo eventjes een herintroductie 🤣. Ik woon intussen in Ede en ben wagenparkbeheerder bij een groot diervoederbedrijf. Maar ik rijd nog steeds met mijn Fabia Combi van 2010. Still going strong.2 punten
-
Zoals de stewards van de meeting (waaronder oud-coureur Johnny Herbert) aangaven bij de straf voor Perez, is het een fout van het team dat Hulkenberg al ongeveer naast Perez reed voor hij gewaarschuwd werd om ruimte te maken voor Hulkenberg. Het idee is dat Ferrari mogelijk de race pace voor elkaar heeft deze race, dus misschien blijven ze in de buurt. Wat Lulu betreft niet alleen 2e rijder bij het Sterrenteam, maar ook de langzaamste Britse coureur. Ik zie nu al gebeuren dat het komend seizoen drama wordt bij Ferrari: hun beste rijder op basis van een racejaar (Sainz) vertrekt, en ze blijven achter met hun 2e coureur en een bejaarde op zoek naar een snelle scootmobiel. Voor de race van morgen is het vooral van belang wanneer er gele vlaggen, safetycars en dergelijke komen ten opzichte van bandenstops, en of een ten koste van extra bandenslijtage opgebouwde voorsprong niet door een SC om zeep wordt geholpen. Albon heeft als 12e gekwalificeerd, als er voorin wat gebeurt, kan ie een puntje pakken voor het team. Ricciardo laat het ook in zijn thuiswedstrijd helemaal afweten, als ze een telescoop op de cockpitrand monteren kan ie misschien net zijn teammaatje in het zicht houden.2 punten
-
Wanneer er een andere auto komt is altijd de vraag: Wat is de gewenste brandstof voor de volgende auto. Zo heb ik 3 diesels en en 4 benzine auto's gehad. Maar ja er zijn ook andere brandstoffen mogelijk. Waterstof,lpg,aardgas, elektrisch. Wat is de brandstof van de toekomst? En wat moet er gebeuren om dat mogelijk te maken?2 punten
-
Sainz had bijna Pole en dan had ik het wel willen zien morgen. Als Max 2e of 3e staat in de rij is het leuker want de racepace is van Max altijd top. Nu zal het wel snel bekeken zijn morgen ochtend en gaat Max een gat slaan zoals de laatste races. Perez beetje gestraft dus van 3 naar 6 gezet maar die Perez rijdt best redelijk goed en die zou zomaar 2e kunnen finishen na Max dus. Ik ga toch maar wel kijken denk ik… Enne….what about Lulu?? Vanaf 11 mag ie starten. Niet te geloven. Hij is serieus de nr 2 van Mercedes.2 punten
-
Wat wil je nu dat ik ga zeggen Marco ??? Enne bij P zit je aan verkeerde adres hoor, moet je bij pasqual zijn... En wat dat part time frank, ben nu wat van me 600 uur aan het opmaken en binnenkort eens praten met PZ ! Wij hebben een 80 /90/100% regeling in de CAO Kun je vanaf 60 gebruik van maken en houd in dat je 80% van je vakantie dagen houd, 90% van je salaris en 100% pensioenopbouw houd en dan ga je dus nog 4 dagen werken. En PZ mag een berekening maken en aan de hand van dat besluit ik of ik daar gebruik van ga maken... Want nog 5 /12 jaar full time door dat zie ik niet geheel meer zitten.....2 punten
-
Ze hadden Jos verteld dat na die laatste etappe (Fonds de Leffe) het bier klaar stond bij de finish.2 punten
-
Denk dat je je daar nog wel eens in kunt vergissen. De afgelopen 10 jaar heeft het juist zijn opmars weer gedaan, de makers kunnen het momenteel de vraag tot nieuwe pers niet aan. En liep een 8 jaar terug op de Beverwijkse markt met vriendin en dochtertje en toen ze LP's zag begon ze over hoe dat nou werkte die zwarte CD's ?? Tsja moest wel ff grinniken, maar goed dan merk je de generatie kloven. Maar haar uitgelegd en wat maanden erna bleek ze een LP ergens gescoord te hebben... (klassiek , 4 seizoenen van Vivaldi ) met haar 6 jaar. En toen was het van, ja nu heb ik wel zo'n LP maar kan niet horen wat er op staat !!?? Maar gelukkig had ik nog een platenspeler liggen en een neef een versterker en met een koptelefoon erbij kon ze hem beluisteren. Hij is grijs gedraaid. En zo was ik een jaar terug bij de fotowinkel in ons dorp voor pasfoto's ! En daar kwam iemand voor 35mm filmpjes voor de camera ! Was even verbaast , maar nadat de klant weg was en ik in gesprek kwam met de verkoper vertelde deze me dat hij het niet kon aanslepen ..... Er blijkt dus een generatie nu te zijn die het herontdekt heeft en niets met digitaal te maken wil hebben. En dat is een generatie die men twintig en dertigers noemt...... en dus niet de grijze generatie waarvan ik dacht dat die het zou wezen... En zo zal er telkens weer een groep zijn die het overneemt ......... Het warme geluid uit een LP dat krijg je niet bij een afgevlakte MP3 / DAB of welk digitaal signaal.... En zo blijkt dat vooruitgang zeker geen verbetering hoeft te wezen....2 punten
-
Prima. Ben nog aan het oefenen met het infotainment systeem dat kan meer dan bij de Fabia. Grotere schermen met meer informatie. Voor het eerst een zesbak en dat maakt de Bayon bij snelheden tot 130 stiller/dan de Fabia. Bediening van verlichting en cc zit op een andere plaats. Instap is wat hoger Prima stoelen, verbruik van Bayon is zuiniger. Comfortabele vering vooral bij grotere oneffenheden. Led verlichting die zich aanpast werkt heel mooi. Het is een mild hybride en daar moet je mee leren omgaan. Zijn er ook dingen die ik mis uit de Fabia: Jazeker, de brillenkoker, het mandje achterin, en de verwarmbare spiegels. De Bayon heeft wel een verwarmd stuurwiel en achteruitrijcamera. De elektronische hulpjes zijn handig vooral de lampjes in de spiegel die waarschuwen voor een auto in de dode hoek. Extra lampjes als de klep open staat heel handig in het donker.2 punten
-
Nee, zeker niet. In de auto gewoon radio of spotify. LP's houden we voor thuis en het is gewoon geweldig sfeervol als we ze afspelen. Nooit verwacht! Geloof het of niet maar in de container staan we gewoon te dansen. Niet normaal en dat gebeurt nooit als de tv of spotify aan staat.2 punten
-
@EdK Het is geen Kuga, mooie auto overigens, maar groter en duurder. De Fabia business edition mist zaken die ik er graag voor op wil, en de stoelen zitten niet zoals ik wil. @Cordoba @Sagawolf Ik heb geen combi nodig, maar wel een HB met een grote kofferbak. De Ibiza komt op mij verouderd over en mist zaken die ik graag wil. De Arona en. VW T roc zijn weer aan de grote kant. Ook de kwaliteit van veel auto's uit de VW stal is de laatste jaren teleurstellend. Heb een paar dagen met een T Roc gereden en miste veel zaken die de Fabia 3 wel heeft. Daarnaast vond ik de rijeigenschappen niet top. Bij het aanklikken van de opties die ik wil loopt te teller wel heel hoog op. @Wasmachineman Dacia is inderdaad een prima auto tegenwoordig. Maar voor mij is de kofferbak net te klein en zitten de stoelen net niet lekker. Die kofferbak ruimte is ook de reden dat de 208, en de Clio afvielen beide mooie auto's. De nieuwe C3 laat nog even op zich wachten anders was dat ook een optie geweest. De Polo is erg duur en de inruil bij een VW dealer schommelde nog meer dan de gasprijs een jaar geleden. De auto die het wel wordt is 4 cm hoger, 8 cm langer en 0,5 cm smaller dan een Fabia 3 Er is op dit en het andere Forum al veel gesproken over de auto die mijn Fabia 3 opvolgt. Dat had vooral met banden te maken. Het is een Hyundai Bayon met 6000 km op de teller. Misschien verrassend, maar laat jullie een reactie maar horen.2 punten
-
Ga jij je mond is even spoelen !! Zelf gehad en ja je vind hem wel of niet mooi ! Maar het is de meest efficiente Skoda ooit geweest ! Helemaal met die 3 stoelen die uitneem baar waren achterin ! De Yeti is het overgenomen en was toch net even anders waardoor je toch minder ruimte creeërde in het achterdeel / kofferruimte. RR heb er zonder problemen tafels / koelkasten en op vakantie propte ik er meer in dan een ander in zijn Octavia. Heb er in overnacht . was in de Yeti niet mogelijk......... Maw een heel doordachte wagen die ZWAAR onderschat is door velen in Nederland ! De Belgen en Duitsers zagen de vele pluspunten er ook van !! En in Duitsland is hij zelfs gevoerd als bedrijfswagen....2 punten
-
Yeti is nog steeds hier bij ons en doet toch meer dan 5k km per jaar. Km stand nu op 177k dus 10k km per jaar. Paar roestplekjes zijn weg gewerkt en mooi opnieuw gespoten. Dit alles betekent dus dat we voorlopig deze Skoda houden. Onze zoon rijdt er ook vaak in als ie zijn scooter niet gebruikt voor zijn werk. En laatst mocht de Yeti ook mee naar Polen in de mei vakantie: 3k aan kilometers gedaan. Dus wij blijven blij met deze Yeti, nu wel op winterbanden op 16’ velg want die hebben we nog steeds liggen. Zomerbanden met velg in de opslag.2 punten
-
Ligt niet aan jou alleen hoor @VAG-man Zijn er meerdere die problemen hebben met het posten, soms duurt het ook bijna een minuut voor hij de tekst van invoerveld in het topic heeft gezet. En soms dan blijft de getypte tekst staan in typeveld nadat hij al is gepost... Als goed is dan is @PC-fre@kermee bezig en is het gekomen na een update !!??2 punten
-
2 punten
-
Interessant object. Maar ff voor alle duidelijkheid: Oeral is een gebergte in Rusland. Oerol is een festival op Terschelling. 😏2 punten
-
Het is inderdaad een getijdenwijzer die is geplaatst bij de jachthaven van west terscheling ! Heb hieraan deels mogen werken, de verlichting die erin zit en we hebben een slangenpomp geplaatst op de kade waarmee we het regenwater in de bak wegpompen. Behalve met extreme hoogwaterstanden dan word de bak volgepompt met water, anders zou de bak van zijn scharnierpunt afkomen. Dit is één keer gebeurd en heeft veel werk gekost om hem weer op zijn plek te krijgen. Maar daarna moet de bak weer leeg en dan staat onze pomp aan en hangt men er een klokpomp bij om de bak snel genoeg leeg te krijgen met EB Met de getijdenwijzer kun je zien over welke zandplaten je dus kunt varen met bepaalde hoogte's van het water. De havenmeester liep al jaren met het idee en heeft op bepaald moment een persoon ontmoet tijdens de Oeral en zo is dit kunstwerk uiteindelijk ontstaan met vele donaties ! Hieronder dus wat meer foto's om een idee te krijgen van hoe het er uitziet ! En het bord met uitleg !2 punten
-
2 punten
-
2 punten
-
2 punten
-
Inderdaad niet. Dit is een zo specialistische stukje gereedschap dat de kans dat iemand het zomaar herkent, wel héél klein is. Tenzij je, zoals ik, een grote belangstelling hebt in de wereld om je heen, én familie die in een labaratorium werkt hebt 😉2 punten
-
Ik zie dat ik dit topic niet echt bijgehouden heb. Inmiddels nadert voor de Golf na bijna 5 jaar alweer zijn afscheid. Tijd voor een opvolger dus. Heb me eerst gecontreerd op de VW Golf, Seat Leon, Skoda Octavia, Peugeot 308 en de Toyota Corolla. Maar het is uiteindelijk iets anders geworden. Vanmiddag is de bestelling de deur uit gegaan voor een Ford Focus ST line X. Een lekker complete en sportieve wagen, met alles erop en eraan wat ik maar kan wensen. Ziet er leuk uit, rijdt prima en het is eens iets anders dan een VAG-product. Oftewel: het wachten kan beginnen 😉 Dit filmpje laat 'm mooi zien; het enige verschil met de mijne is dat ik voor chrome blue ga (zie afbeelding van een ouder exemplaar eronder).2 punten
-
2 punten
-
2 punten
-
Het was een mooi eerbetoon aan Menno en zo’n afscheid doet je goed als familie. Heb ik zelf zo ook ervaren met mijn ouders toen beiden overleden de afgelopen jaren. Inderdaad Ed, we verliezen een markant figuur en achter de schermen hier ook leuk samen gewerkt hier en op het meteostationforum van Chiel.2 punten
-
Frank dank voor je verslag. Blijft onwerkelijk en zal zijn verhalen , humor en zijn wijsheid op het forum maar ook achter de schermen zeker gaan missen.2 punten
-
Bedankt voor de terugkoppeling Frank! Fijn dat het een Menno-waardig afscheid is geworden. Ook voor de familie heel waardevol. Hopelijk geven al die mooie herinneringen en zijn duidelijke meerwaarde wat troost in moeilijke momenten.2 punten
-
Er zijn forumleden die naar de uitvaart gaan, maar dat is niet voor iedereen mogelijk. Hopelijk kunnen de bezoekers de gebeurtenissen van uitvaart met ons delen.2 punten