Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 06/06/14 in alle zones

  1. Octa, ja, tanken is altijd leuk met LPG, 3 - 4 tientjes hooguit. Litertjes van euro 0,75. 1 op 9 à 10. Nu heb ik de diesel, die is 1,40 per liter. Maar: 1 op 19 à 20. Per saldo schiet ik er niet veel mee op dus, maar wel minder vaak uitstappen en minder gevulde koeken met cappu bij de tank stations...
    3 punten
  2. minder koffie en gevulde koeken is gewicht verliezen dus op lange duur ook weer wat zuiniger rijden....
    2 punten
  3. Mijn F2 Combi inmiddels retour van garage. Met nieuwe balansas/oliepomp ketting en nieuwe distributieriem, alles inclusief de waterpomp EUR 919,07 bij een universele garage. Bij 192469 km. Hij moet er dan weer 1 distributieriem wissel ZONDER die ketting (100KKM) en dan weer eentje MET overleven dan staat-ie op 4 ton. Ik rij 30.000 km/jaar. Lol 6 jaar nog en een beetje. Ws ga ik dat zo lang niet volhouden, tegen die tijd wil ik wel uit-geLAT zijn, benzine rijden, en samenwonen, haha, nu wel een van de weinige 1,4 TDI blokken die daadwerkelijk weer nieuwe oliepomp ketting en spanners heeft. Het hele zaakje ligt namelijk ACHTER de distributie, het is echt een prutsklus. Maar de dealers melden het niet. Gewoon laten breken en een nieuw blok/andere auto kopen kan natuurlijk ook, maar dat is duurder. Als ik dus (ik LEER bij) nu weer een F2 zou kopen met een dieseltje met veel km's (behalve de 1,9 tdi) zou ik vragen of de verkoper de ketting vervangt, en tegelijk mee de distributie, die moet er toch vanaf. Ik heb een fotootje bijgevoegd van de oliepomp/balans as unit die onder in het carter zit. (Op de foto ligt het ondersteboven) De tandwielen en de ketting die er om zit worden dan vervangen. Alleen op een UK site vond ik voor de Polo 1,4 tdi een vervang advies voor die onderdelen. Zie http://wiki.answers.com/Q/Does_the_vw_polo_1.4_tdi_oil_pump_chain_need_to_be_replaced_at_all_and_If_yes_when#slide=1&article=Does_the_vw_polo_1.4_tdi_oil_pump_chain_need_to_be_replaced_at_all_and_If_yes_when
    2 punten
  4. Is dit iets voor de koffie / fotografie liefhebbers? Een lekker bakkie bij het plaatjes schieten Gevonden op http://www.gadgetknaller.nl/partners/gadgetknaller/Camera-Lens-Mok-Zwart-p-2565.html?osCid=
    1 punt
  5. Als er nou een sleurhutknuppel aan die Slopel zit, dan kun je de BBQ er achter hangen:
    1 punt
  6. 1 punt
  7. Behalve de vakantie kan ik het ook af met een panda. En toch doe ik dat niet. Priverijders doen net zo uit de tijd wat dat betreft.
    1 punt
  8. Handig voor privégebruik, inderdaad. Voor een reizende verkoper is een auto ook veel noodzakelijker dan voor anderen waar een auto enkel extra loon is. Status moet ook een beetje afstralen op het product
    1 punt
  9. Ik heb vandaag met een collega meegereden in zijn nieuwe astra en ik moet zeggen dat ik de lijn die opel ingezet heeft wel mooi vind. De isignia mogen ze bij mij ook wel voor de deur zetten Veel plezier en veilige kilometers!
    1 punt
  10. Vandaag toevallig ook gaan tanken in Karken/Heinsberg. E-10 voor €1.479. Ik had er 23.52 liter van nodig voor de afgelopen 506 km. Dat is 1 op 21.5 of in euro's 34.79 :D . Daar kan LPG niet tegen op.
    1 punt
  11. BBQ hoort tijd te kosten, net gourmetten. Als je er geen tijd voor hebt moet je het niet doen. Daarom het best BBQ-en op vakantie. Het luchtpompje is toch al mee voor het luchtbed, verder alleen nog het rooster uit de oven meenemen. Neem een zandrug en zoek ter plekke wat stenen uit de beekbedding, bouw een randje die hoog genoeg is, voldoende luchtgaten houden, 45 min. van te voren aansteken, en even aanjagen met de luchtpomp. Na 45 minuten brandt dat prima gelijkmatig.
    1 punt
  12. In het land der onbesuisde mogelijkheden kan het altijd nog gekker: Of een WiFi controlled BBQ: http://www.uberreview.com/2012/06/wifienabled-bbq-controller-lets-remotely-control-smoker-uberkitchen.htm Deze is ook wel 'aardig':
    1 punt
  13. Ik zie wel ns de opmerking voorbij komen "op gas moet je koken". Ik was voor de degelijkheid van motor ook omgegaan van LPG naar diesel. Maar ik heb nu al meer kosten aan onderhoud aan de diesel dan ooit aan de LPG wagen gehad. Vergeet bij LPG wagens niet om een FlashLube tankje met kleppensmeer vloeistof in te bouwen. Dan gaat de kop gewoon as usual mee zoals op benzine. Beste is ook om een automaat te nemen icm LPG omdat die vanzelf een zo hoog mogelijke versnelling in schakelt. De diesel heeft alleen veel meer koppel. Ik ben van Octavia 1,6 mpi op LPG gegaan naar Fabia 1,4 Tdi en die laatste trekt in elk geval de caravan beter...
    1 punt
  14. HAHA dit raakt gelijk een spanningsveld: waar eindigt de BBQ en begint de buitenkeuken?
    1 punt
  15. Als consument van papayapitten, wil ik mij, geheel belangeloos, beschikbaar stellen, om de anticonceptionele eigenschappen beter in beeld te krijgen.
    1 punt
  16. google... http://de.wikipedia.org/wiki/Reserverad#Rechtslage
    1 punt
  17. Toch weer wat onverwachte kosten aan de octavia, het viel me op dat de versnellingsbak wat nattig was van olie, zo goed mogelijk drooggemaakt en een paar weken in de gaten gehouden. Ja hoor, lekkage ergens bovenop, waar het precies vandaan komt kan ik niet goed traceren. Naar de garage dan maar, na een uur werd ik gebeld, keerring stuk, onderdeel van 18 euro, om er bij te komen was wel even werk, totaal 300 euries lichter maar wel lekvrij. Van de week olie peilen, tenminste dat wou ik, de buis van de peilstok afgebroken. Al google-end geleerd dat ik niet de eerste ben die dit overkomt een nieuwe besteld voor de lieve prijs van 2,75 gelijk maar een liter olie en en flesje injector reiniger erbij besteld, de verzendkosten moet je toch al betalen. Plaatsen van de nieuwe trechter was wel even lastig, de injectorrail van het lpg systeem zit daar precies gemonteerd, deze deels losgehaald en zo kon ik het laatste afgebroken stuk verwijderen, een voorzichtig uitgevoerd klusje want als er een stuk van dat plastic in de buis valt kan je echt aan de slag. De octavia bevalt verder nog steeds prima, nu met lpg ruim een jaar verder en de km vliegen er op, het verbruik valt me ook mee, ik had 1 op 9 berekend maar na 25000 km zit ik op 1 op 9,9 niet slecht aangezien ik op benzine 1 op 11,5 deed. Verder merk je er niks van dat je op gas rijd, behalve dan aan de pomp vandaag voor 30 euro de tank weer vol.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe