Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 06/07/21 in alle zones

  1. Klapband van zowel Stroll als van Max, en dat dit op dit circuit al eens eerder is gebeurd, en ook vorig jaar de lekke band van Max in Imola, geeft wel aan dat Pirelli echt nog wel wat huiswerk heeft te doen, om te voorkomen dat raceuitslagen (en dus ook het kampioenschap) te veel een bandenloterij wordt. Hamilton had de juiste keuze voor de achtervleugel gemaakt, waardoor zijn auto toch mee kon doen voor de prijzen in Baku, Bottas durfde dat niet aan, en was ook alleen veldvulling tot Russell uitviel, reden Russel en Bottas bij elkaar. Max en zijn team hebben gewoon een goede race neergezet, maar banden van Italiaanse kwaliteit voorkwamen een 2e winst op rij. Perez heeft een hele goede race neergezet, en met Hamilton die zo'n 50 ronden lang aan het proberen was om Perez te verschalken heeft Perez, buiten een slechte herstart geen fout gemaakt, en bij de fout van Hamilton wel opgelet om zijn eigen auto heel te houden (en niet blind in te sturen) in de 1e bocht na de herstart, waardoor ie de winst ook verdiend had. Ook netjes dat Perez zich minstens 4 keer verontschuldigd heeft naar Max, al was 1 keer ook genoeg geweest. Vettel heeft door een combinatie van goede bandenstrategie en foutloos rijden, zijn podiumplek gewoon verdiend. Ik heb weer wat van de getalenteerde Vettel gezien die ik in zijn eerste jaren in F1 ook heb gezien. (en hiertussen in jarenlang iemand die met een breekijzer wedstrijden in één of twee bochten naar zijn hand wilde zetten). LeClerc en Norris hebben een redelijk resultaat geboekt: de Ferrari is misschien snel in één rondje, maar een hele race met een goede pace rijden, vraagt een gebalanceerde afstelling, zodat je niet alleen met een bijna lege tank en goede banden in staat bent om snelle ronden te rijden, maar dat je ook met hardere compounds en volle tank met de topteams mee kunt komen. Norris is nog steeds de betere coureur bij McLaren (tot spijt van Ricciardo), maar kun nu geen spectaculaire prestaties neerzetten. Alonso heeft met zijn 6e plek zijn beste prestatie in jaren in de F1 neergezet (wat dat betreft waren ook oud-kampioenen Vettel en Raikkonen aardig op dreef). Sainz liet dit weekend zien, dat ie net teveel pusht, waardoor ie foutjes maakt en uiteindelijk slechter scoort, zie ook zijn uitglijder bij de kwalificatie toen Tsunoda was gecrasht. Tsunoda heeft ook zijn beste raceresultaat neergezet, als ie iets meer zelfbeheersing kan tonen, kan het een goede coureur worden. Raikkonen is vandaag gewoon op de baan voorbij gegaan aan Bottas, dat zegt toch wel iets. Mazepin liet weer zien dat ie zowel qua snelheid als rijdersfouten eigenlijk (nog) niet in de F1 thuishoort, maar ja een vader met geld is ook in dit geval een goede reden. Het punt voor de snelste ronde is vandaag niet vergeven: de snelste ronde was van Max, maar omdat Max niet bij de 1e tien is geëindigd krijgt ie het punt niet. Door de fout van Hamilton (als ik het goed begrepen had, had ie de rembalans verkeerd staan bij de herstart) heeft Hamilton geen punten gescoord, en staat Max verrassend nog steeds 4 punten voor op Hamilton, gevolgd door Perez op de 3e plek, die weer op de hielen wordt gezeten door Lando Norris. Een stukje daarachter volgen de Ferrari-coureurs met Bottas daar tussenin. Voor het constructeurskampioenschap heeft RB nu een voorsprong van 26 punten op Mercedes, en voor het eerst in jaren is Mercedes zonder crash buiten de punten geëindigd. Ferrari staat nu 2 puntjes voor op McLaren, en de strijd om de 3e plek tussen Ferrari en McLaren die ik al had voorspeld, lijkt nu losgebarsten. AlphaTauri en Aston Martin strijden om de plekken 5 en 6. Alfa heeft nu 2 puntjes en Haas en Williams nog steeds zonder punten. Overigens een enorme blunder van Ziggo commentator Olav Mol, die na de rode vlag voor de race, aangaf te wachten op de beslissing van Charlie Whiting of de race nog herstart zou worden. Als je nagaat dat racedirector Whiting al voor de 1e race van 2019 is overleden, is dat wel een gigantische misser. De volgende race in Frankrijk is een heel ander circuit, dus kijken wat daar gebeurd.
    2 punten
  2. Die rooie is een fraai tafelbergje, Menno.
    1 punt
  3. Gewoon even een paar flinke schoppen geven 😉
    1 punt
  4. Dit klopt in elk geval met wat men belooft en die andere bank was gewoon te vroeg gestopt met rollen. Het gaat ook niet zozeer om de waarden, maar de curves op zich. En die zien er prima uit Net even wat berekeningen gemaakt aan de hand van de gegevens op FB van VT en JD. Bij VT vond ik 7 GTI's 2.0 met stage 1+. Gemiddeld 268 pk en 468 Nm Bij JD 8 stuks; gem. 263 pk en 436 Nm. Zit dus redelijk op één lijn. Het hogere gemiddelde koppel bij VT komt door een paar uitschieters rond de 490 Nm. En bij JD is natuurlijk geen sprake van "+"
    1 punt
  5. De oplettende lezer ziet misschien dat de getallen in mijn handtekening wat veranderd zijn. Vandaag bij Vag Techniek geweest om het vermogen te laten checken. Dat bleek teleurstellend laag toen ik de auto elders liet rollen. Maar daar had ik al het gevoel bij dat dat niet kon en hij bleek ruim te hebben wat Vag Techniek belooft. Nu ik er toch was, meteen een 1+ update laten doen. Dat viel bepaald niet tegen.
    1 punt
  6. Heren, mijn auto is gisteren geleverd. Feest om er in te rijden (en ik heb de handleiding ook nog niet helemaal doorgeploegd 😉)... Bandenwissel voor Michelin allseason banden is in goed overleg tussen dealer en naastliggende Profile vestiging uitgevoerd zonder noemenwaardige meerkosten. De marge op deze auto's nadert de 0% volgens de dealer dus alleen een mattenset als cadeautje (arme dealer, je kunt denk ik beter mondkapjes importeren 😄). Wel nog een issue met een niet-geinstalleerde trekhaak die wel was besteld en die volgens de dealer eerder deze week op de auto zou worden gezet; ik maar zoeken naar het ontgrendelknopje...🙄
    1 punt
  7. Ik werd vanmiddag gebeld door de dealer, komen hem volgende week donderdag voorrijden. 😍
    1 punt
  8. Die oude mannetjes ook altijd 😉
    1 punt
  9. Mijn collega zijn nieuwe ID.4 is al teruggeroepen en al een 2de keer in de garage voor problemen met de HUD. Dus die Deutsche Grundlichkeit bestaat volgens mij niet meer.
    0 punten
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe