Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 10/11/14 in alle zones

  1. Puur statistisch gezien kan Joost veel beter in die auto zitten dan achter op de fiets, tijdens een plezierritje. Risico bepalen is altijd kans en impact bekijken. Je moet natuurlijk niet alleen kant impact gaan vergelijken met een moderne auto, die dagelijks in druk verkeer wordt gebruikt.
    2 punten
  2. Ja, kijk maar uit. Zelf heb ik er sinds een jaar 1, en het bevalt me uitstekend. Geen TomTom o.i.d. meer nodig, mijn fototoestel is definitief weggeborgen en mijn 7 inch tablet kan eigenlijk ook de deur uit.
    1 punt
  3. Jammer voor jullie mannen, maar ik durf de weddenschap wel aan dat ik de komende tientallen jaren nog wel met wapperende haren in de auto zit. In de afgelopen generaties werden mijn voorgangers 80-90, maar niemand is kaal gestorven.
    1 punt
  4. Hoe lang - in de praktijd dus - doet die pro het op z'n eigen accuutje? Functioneert die pro ook als logger tijdens het laden? @Casey: dat is natuurlijk de meest praktische oplossing. Dank je. Ik ga zo'n ding halen zodra hij alles beter kan wat mijn losse apparaten nu kunnen, en dan dat nog wat in prijs gezakt. Over zo'n 5 jaar denk ik.
    1 punt
  5. Bij die klassieker van Joost met de tijd wel hoor, word bijna zeker een octavia 1......
    1 punt
  6. Ah en eens zal de tijd komen dat Joost aan de andere kant van de wagen zit en dan is maar de vraag of Marco daar wel veilig zit
    1 punt
  7. Maar ook als je de motor niet per se in het wiel wilt wegprakken zouden twee onafhankelijke motoren "per as" nog steeds het mechanisch differentieel uitsparen, die kan je dan meteen ook vervangen door een actief elektronisch differentieel (weegt niks!) zowel voor als achter, wat funcioneel ook nog eens veel beter is dan alle traditionele gedoe over BC-instellinkjes van remklauwtjes die mee helpen als je hard door het bochetje gaat.
    1 punt
  8. Dit is trouwens ook een leuke; het energieverbruik van de Tesla, als 'ie NIET gebruikt wordt! Power dissipation when not in use[edit] System software v5.8 reduced overnight power loss substantially, to 1.1 kW·h per night, or around 3 miles.[244] In January 2014, Bjørn Nyland, a Model S owner in Norway, recorded a range loss of approximately 20% during a 27-day extended vacation, an indicated range loss of 63 miles (101 km), or 2.3 miles (3.7 km) per day, while stored in frigid temperatures.[245] http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S M.a.w. je 'tank' raakt langzaam leeg, als je 'm niet gebruikt... Dat van die ene elektromotor per twee achteras aangedreven wielen is niet zo vreemd. Dit soort vermogens zijn helaas nog niet mogelijk in een voldoende kleine(re) vorm, zodanig dat je de motor binnen de omvang van het (achter)wiel zou kwijt kunnen. (zwaardere) Hub motoren zouden bovendien bijdragen aan het onafgeveerde gewicht en dat wil je juist zo laag mogelijk houden. Daarnaast zal het ongetwijfeld een ontwerpkeuze geweest zijn. Twee motoren met aansturing (mechanisch/elektronisch) versus één motor. Ophangings technologie, krachtverdeling, e.d.
    1 punt
  9. Wat me verbaast, is dat er maar één electromotor per as wordt toegepast. Ik was in de veronderstelling dat er een electromotor per (aangedreven) wiel wordt toegepast. Overigens als ik me niet vergis, is dat al bijna 100 jaar oud: een 4WD met electro-aandrijving. (als mijn geheugen me niet bedriegt, had Spijker dat al in het begin van de vorige eeuw, maar geen zin om het te checken).
    1 punt
  10. Zo koeling voorzien (ook geprint) om PLA te kunnen printen. En dan terug een grotere print afgewerkt eentje van meer dan vier uur. De PLA print mooier en heeft geen last van warping zoals ABS dit wel heeft bij grote oppervlakten. Ook de rolluikstoppen geprint wel in ABS dan want deze komen buiten te zitten, de huidige doppen zijn gescheurd en eentje is zelf afgebroken. En volgende week zeker eens beginnen aan de ringen voor de wiellogos.
    1 punt
  11. kan ik ook een hele Yeti bestellen? In Monte Carlo uitvoering graag en met DSG. Ik wil er gerust iets voor betalen hoor
    1 punt
  12. - Was dat nou een sperwer of toch een havik? Ik denk sperwer omdat ie z'n prooi in een tuin gelagen lijkt te hebben. - Zwarte lucht: geeft idd een onwerkelijk gevoel, maar eerlijk gezegd is het niet helemaal mijn smaak. Dan had er voor het surrealistische nog wat meer dingen veranderd moeten worden, niet alleen de blauwe lucht. - Mooie berg, maar ben het eens met Ed over het stukje groen.
    1 punt
  13. Het grote bestand is er eigenlijk al, want als je Flickr dicht doet zie hem groter. Moet uit uitmaken. Maar er zit een hyperlink achter, daarom krijg je dat. Als je die weghaalt en direct verwijst naar je "LARGE" versie van je foto's op Flickr moet hij werken? Mijn beste foto is het niet, maar ik zat WMM te pesten omdat hij zo achter me aan zat voor een Avatar @Mediamarkt... tja, ik koop er als het ff kan alleen kleinmeuk maar ik had er ook een TV vandaag laatst. Ik ben een prijskoper, simpel als dat. Consumentenproducten van retailer X zijn niet anders dan retailer Y en voor aftersales heb ik 0,0 behoefte, behalve garantiekwesties, en dat is tegenwoordig meestal toch RMA... Foto Konijnenberg, hoe toepasselijk, is heel leuk natuurlijk. Zal er eens naartoe gaan. Maar kijk, ik ben wederom prijskoper. Jij bent een andere consument. En ja, ik heb geen budget voor apparatuur. Ik doe het met een Sony Alpha 700 body, 18-250 objectief en ergens in een doosje ligt nog een 18-55 kitlens. En sinds gisteren dan een statief. Graag koop ik een prachtig macro-objectief en een échte zoomlens. Graag maak ik ook een kleine studio met perfect belichting van kleine objecten. Maar dan denk ik, allemaal veel te pretentieus voor mij als amateurtje... en tijd heb ik er toch niet voor. Of maak ik er niet voor? Zo heb ik nog 20.000 foto's staan die ik moet uitzoeken, archiveren, photoshoppen voor speckles, vignetting, scheve horizon... Maar nog altijd heb ik géén fijne tool om te archiveren. Lightroom was het volgens mij dat een maat liet zien? Dat pakket moest ik eens proberen, als dat het tenminste was. Harstikke leuk allemaal! Maarja, het motorseizoen komt er weer aan, moet 2 motoren klaarmaken, drukke baan vrienden, socializen, sporten, huis en tussendoor relaxen en slapen Gelukkig heb ik me voorgenomen meer te genieten, wanneer zal ik beginnen :doh2:
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe