Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 04/06/12 in alle zones

  1. Intro Dit is een handleiding om het fabrieksaf alarm op een Fabia II GL te activeren. Uitleg Deze instelling zorgt voor de activatie van het alarm als de deuren gesloten zijn en deze zonder gebruik van een sleutel of afstandbediening worden geopend. Voorwaarden Er is gebruik gemaakt van de officiële Ross-Tech Hex-Can-Usb kabel met VCDS 11.11.3 op Windows 7. Getest op Fabia II Greenline Waarschuwing Alle wijzigingen die je aan je auto aanbrengt zijn voor jouw eigen risico, ik noch Skoda Forum Europe is verantwoordelijk voor fouten in dit document en de eventueele schade als gevolg. Twijfel je? Voer dit dan NIET uit! Maak altijd een backup van de oude instelling (screenshot bijvoorbeeld) en verzamel wat je in de tussentijd allemaal hebt gewijzigd voor het geval je later problemen krijgt. Stappenplan 1. Sluit de kabel aan op de CAN connector van je auto. 2. Sluit de de andere helft van de kabel (USB) aan op je computer (dit is getest met Windows 7 wacht tot de kabel is gekoppeld is (vaak gepaard met het bekende 'USB 3. gevonden' geluidje) 4. Zet de auto in contact (of start de auto) en wacht een paar tellen 5. Start VCDS 6. Kies linksboven voor 'Select Control Module' 7. Kies voor '09-Cent. Elect.' 8. Voor je instellingen gaat veranderen, EERST je huidige instellingen opschrijven! 9. Aanpassingen doe je op EIGEN risico! Nu heb ik een hele som aan instellingen die ik aangepast heb, ik zeg niet dat al deze geactiveerd moeten worden. Byte 2 Bit 2 Byte 3 Bit 6 Byte 5 Bit 0, 1, 2, 3, 5, 6, 7 Byte 6 Bit 0, 1, 2, 5 10. Bij de Bytes een vinkje zetten en bij de Bit's kijken of deze van een 0 in een 1 veranderd. Anders EERST de BIT aanpassen en dan de BYTE aanvinken. Per aanpassing EXIT of CLOSE en DO IT! klikken. TEST Als alles is aangepast, dan moet je de sleutel uit het contact halen, op je stoel blijven zitten, de auto met de AB op slot zetten, naar het ledje in de deur kijken, deze gaat even snel knipperen, dan kort uit en dan langzaam knipperen. Als het goed gegaan is en je nu het portier opentrekt, heb je je alarm geactiveerd. Als je VCDS doorloopt, zal je ook zien dat je voor een vertraging kiezen en kan en kiezen voor slot activatie en bij deur openen activatie. SuX7
    2 punten
  2. Een ruimte keuze die ik wel begrijp.
    1 punt
  3. Ik ben toch ook wel een eindje verder voor ik op de snelweg zit (incl. tig rotondes), daar zit het grootste verlies in.
    1 punt
  4. De Fresh is wel een benzine 1.2, maar is volgens mij een driecylinder. http://www.autoweek.nl/autonieuws/16066/skoda-fabia-fresh-afscheid-van-70-pk-driepitter
    1 punt
  5. hangt van je definitie van bling af. In die van mij betreft het uiterlijke opsmuk en vallen zaken die het rijgenot verhogen en niet direct zichtbaar zijn (tuning en 98) daar nadrukkelijk niet onder.
    1 punt
  6. Nm en PK is uiteindelijk ook pure bling bling net als die eurie 98
    1 punt
  7. Dan ben je oliedom en toch heel slim, want het vulpistool past er normaal niet in.
    1 punt
  8. Kijk aan, een avatar voor Steven. Nog bewegend ook als je er even op klikt
    1 punt
  9. Ook welkom Ar. Mocht je hier niet zijn ?
    1 punt
  10. Wordt die klep niet bewogen met een soort servo, die in "situatie x" (= combineren van boel parameters) moet bewegen van countje zusveel tot countje zoveel? En dat bij een 2mm grotere afstand dat moet worden countjezusveel+"2mm aan countjes" tot countjezoveel+ "2mm aan countjes" moet zijn? Laat ik het zo zeggen: dit is hoe ver mijn voorstellingsvermogen reikt, dus stel ik me maar zo voor dat het in de basis zo werkt, al is de realiteit waarschijnlijk wel zo veel ingewikkelder dat je daar niet meer van kunt spreken.
    1 punt
  11. Leuk idee, Sodela. Ik denk alleen dat het erg lastig te realiseren is. Kijk, je kunt natuurlijk 5 verschillende AV naast elkaar leggen. Je ziet dan snel genoeg wie wat uitsluit. Lastiger wordt het echter bij issues als het al dan niet vervallen van fabrieksgaranties. Stel dat tuner 1 zegt dat zijn tuning de fabrieksgarantie niet aantast, terwijl tuner 2 zegt dat zijn tuning er onder omstandigheden toe kan leiden dat de fabrieksgarantie vervalt. Dan ben je geneigd om voor optie 1 te kiezen, omdat je natuurlijk liever een intacte fabrieksgarantie hebt. Alleen, misschien was tuner 2 wel eerlijker/ duidelijker in zijn bewering. Dat is feitelijk meer waard. Daarnaast zit je met het probleem dat de juridische kaders ten aanzien van garantie wel heel helder lijken, maar dat feitelijk niet zijn. Wat altijd meespeelt, zijn de omstandigheden van het geval en redelijkheid en billikheid. En daarnaast zijn er bij een daadwerkelijke schade nog veel meer criteria: welke opmerkingen zijn gemaakt, welke toezeggingen zijn gedaan, wat is er kapot, na hoeveel kilometer of tijd, wat is de relatie met de tuning, noem maar op. En dan heb ik het nog niet eens over bewijsproblemen... Kortom, dat soort aspecten zijn uiterst casuistisch en maken een objectief vergelijk op voorhand erg moeilijk. Hoe door diverse tuners wordt omgegaan met garantieissues, kom je feitelijk alleen in de praktijk achter. Dus, naast het uitpluizen van AV en dergelijke, moet je ook vooral op zoek naar praktijkervaringen. En natuurlijk een beetje je gezonde verstand gebruiken. Als iets te mooi is om waar te zijn.... O ja, nog even voor de duidelijkheid: de discussie over de AV van Ziptuning is niet ontstaan uit een behoefte aan het goedpraten van een keuze voor JD, maar slechts uit het feit dat er in post 97 werd gesteld dat Zip standaard (dus zonder meerprijs) de garantie zou overnemen. Zoals ik toen direct al aangaf - en nu bevestigd wordt-, is dat absolute onzin. Men garandeert slechts de werking van de software, terwijl verdere "garantie" tegen fors geld en met ingebegrip van allerlei beperkingen bijgekocht kan worden. Daarnaast stelt men dat "de fabrieksgarantie door de tuning niet wordt aangetast". En laat dat nu net iets zijn wat zij niet hard kunnen maken - de enige die dat kan garanderen is immer de fabrikant... :doh2:
    1 punt
  12. Zo gaat die alvast goed, dit is al goed onder de fabrieksopgave. Straks geef ik GL'ers nog het nakijken :-P
    1 punt
  13. Had deze al een tijdje, was aan het wachten op een forum waar ze een beetje toepasselijk zou zijn
    1 punt
  14. Afgelopen woensdag ben ik met een paar andere hobbyfotografen een dagje naar Blijdorp geweest. 't Was heerlijk weer, erg gezellig, en ondanks dat de meeste dieren ook lekker lui in het zonnetje lagen, was 't toch geslaagd. Bijgaand een korte impressie: foto 1: lui in de zon IMG_0748B by marcoeoscanon, on Flickr foto 2: klap eens in je handjes...: IMG_0643A by marcoeoscanon, on Flickr foto 3: hé bah, dat stinkt... IMG_0644A by marcoeoscanon, on Flickr foto 4: mooi rood is niet lelijk! IMG_0664A by marcoeoscanon, on Flickr foto 5: ik ga er even bij zitten hoor! IMG_0761A by marcoeoscanon, on Flickr foto 6: spiegeling: IMG_0808B by marcoeoscanon, on Flickr foto 7: lekker, zo'n warme steen! IMG_0702A by marcoeoscanon, on Flickr foto 8: wat moeten jullie met die camera's? IMG_0704A by marcoeoscanon, on Flickr foto 9: ik draai me ff om! IMG_0711A by marcoeoscanon, on Flickr foto 10: ik knijp een oogje toe! IMG_0838A by marcoeoscanon, on Flickr Dat waren ze weer voor nu, bedankt voor het kijken! Kritiek en reacties zijn altijd welkom! Grt, Marco
    1 punt
  15. Maar de handschakelaars ontspringen de dans niet, bij het volgende zich aandienende motorische probleem. Je voorstellingsvermogen reikt te ver, de (technische) realiteit blijkt meestal achteraf juist heel eenvoudig.
    -1 punten
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe