Ga naar inhoud

Werkspot.nl


CaseyBasey
 Delen

Aanbevolen berichten

(1e sollicitatiegesprek gehad, ben aan het overwegen om misschien toch weer te gaan sleutelen)

doorgaan doorgaan doorgaan doorgaan doorgaan doorgaan doorgaan enz. Pas na 10 sollicitatiegesprekken kan je op z'n vroegst dingen gaan overwegen. Nou ja, je kan altijd dingen overwegen, maar s.v.p. niet speciaal gaan doen naar aanleiding van slechts 1 gesprek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of beide doen. Als sleutelen direct tot een baan/werk leidt, kan je tegelijkertijd nog steeds rondkijken.

Geweldig, nu al een reactie van installateur. Hij heeft het even nagekeken en geeft me gelijk. Wil morgen al langskomen om de buizen te vervangen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiermee blijkt dan wel Kees dat hij serieus bezig is.

En misschien meer ketels ophangt dan Geisers, en van die redenatie is uitgegaan ( bewust / onbewust )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of beide doen. Als sleutelen direct tot een baan/werk leidt, kan je tegelijkertijd nog steeds rondkijken.

Geweldig, nu al een reactie van installateur. Hij heeft het even nagekeken en geeft me gelijk. Wil morgen al langskomen om de buizen te vervangen!

Ik vind dat echt extreem goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afdeling binnen het bedrijf waar ik werkte was ook Bosch dealer en hebben menige ketel weggespijkerd waar we nu ook nog onderhoud op plegen en het zijn ketels met weinig storingen.

Als er storingen zijn heeft dit vaak een gevolg dat de klant niet periodiek kijkt of er voldoende water in de leidingen zit.

En zodra je dit verholpen hebt dan kachelt die ketel weer lekker door.

En 1 keer op zo'n cursus meegestuurd daar bij Utrecht in de buurt , en mijn algemene mening was dat men daar goede cursussen geeft over hun producten en een opstellingsruimte heeft met al hun modellen en je daar het praktijk gedeelte krijgt van de cursus

Heb met A&O smith bij veldhoven ook een dag in hun gebouw gezeten, en de boilers van hun zijn toch echt wel de betere boilers maar hun cursussen die ze geven is 3x niets.

Meer verkoop praatje en rondleiding in fabriek dan dat echt ingaat op de in en outs van hun producten.

Collega die toevalig paar weken ervoor een probleem had gehad met de boiler en hier toch wat in en outs over probeerde te krijgen werd min of meer afgewimpeld naar de TD.

Tsja waar ben je dan die dag daar !?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig, nu al een reactie van installateur. Hij heeft het even nagekeken en geeft me gelijk. Wil morgen al langskomen om de buizen te vervangen!

Zo kan het dus ook! Geweldig, gelijk je fout erkennen én 'm herstellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Firma waar je terug komt !

Ondanks dat ze een fout maken

Maar door te erkennen en snel op te lossen heb jij een goed gevoel en bij een volgende klus kom je terug

En nog het belangrijkste vaak is dat de mond op mond reclame positief is en hierdoor voor andere klanten kan zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

doorgaan doorgaan doorgaan doorgaan doorgaan doorgaan doorgaan enz. Pas na 10 sollicitatiegesprekken kan je op z'n vroegst dingen gaan overwegen. Nou ja, je kan altijd dingen overwegen, maar s.v.p. niet speciaal gaan doen naar aanleiding van slechts 1 gesprek.

Gesprek wat ik gehad heb was voor een soortgelijk functie als ik had. (vestigingsleider technische groothandel)

De overweging om weer te gaan sleutelen heb ik altijd wel een beetje gehad, nadeel is mijn rug.

Bij veel (zwaar) tilwerk of lang staan krijg ik last van mijn rug met alle gevolgen van dien.

Daar zit een toekomstig werkgever (en ik al helemaal niet) niet op te wachten.

Service / onderhoud zou eventueel wel kunnen en behoort ook tot de mogelijkheden.

Ik heb in ieder geval een aantal opties, ik heb voldoende ervaring om in de loodgieters / cv branche een baan te vinden.

Jammer is dat er niet veel bedrijven zijn die de kennis die voor handen is door te geven aan de nieuwe generatie, te duur en kost te veel tijd.

Regelmatig gezien, jonge knapen die wel willen maar niet de kans krijgen, ze mogen de makkelijke klussen doen (bv wc pot plaatsen) maar voor een cursus onderhoud cv is dan geen geld.

Ze kunnen geen lood solderen om maar eens en voorbeeld te noemen, alles moet te knellen of te persen zijn. (zoals mijn leermeester zei: al die flexibele slangentroep: vakverprutsers!)

Nu heeft die deels gelijk, er zijn systemen in de markt waar je snel en goed mee kan werken, maar een net stuk zichtwerk maken van koper is er niet meer bij tegenwoordig.

@Kees

Zegt toch wel iets over de installateur, erkent zijn fout en maakt het zsm in orde.

Is in ieder geval serieus met zijn vak bezig.

Als hij geweest is laat dan het eindresultaat even zien voor de ballotagecommissie :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hij is langs geweest met alu pijpen. Echter, deze bleken iets korter. Leken mij best te passen, maar volgens hem niet goed genoeg. Zitten er nu tijdelijk wel op, maar hij komt vanmiddag terug om de samengestelde pijp waar beide bochten samenkomen iets in te korten waardoor deze wat hoger komt te hangen waarna met behulp van een mof de bochten worden verlengd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alu bochten waren dus iets te kort. De samengestelde buis die het dak in gaat is daarom iets ingekort, waardoor met een mof de bocht verlengd kon worden. De luchttoevoerbuis moest natuurlijk ook verlengd worden.

Op de foto's is 1) de situatie vooraf te zien, met de PP-SAFE bochten, 2) de situatie nu met de aluminium bochten en tenslotte 3) een foto speciaal voor Ed om te laten zien dat er een gaskraantje zit...

Conclusie: ik ben dik tevreden met deze installateur, ik hoop de jury hier ook.

post-43-0-14339500-1326470861_thumb.jpg

post-43-0-45239800-1326470878_thumb.jpg

post-43-0-41338000-1326470888_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alu bochten waren dus iets te kort. De samengestelde buis die het dak in gaat is daarom iets ingekort, waardoor met een mof de bocht verlengd kon worden. De luchttoevoerbuis moest natuurlijk ook verlengd worden.

Op de foto's is 1) de situatie vooraf te zien, met de PP-SAFE bochten, 2) de situatie nu met de aluminium bochten en tenslotte 3) een foto speciaal voor Ed om te laten zien dat er een gaskraantje zit...

Conclusie: ik ben dik tevreden met deze installateur, ik hoop de jury hier ook.

Keurig hersteld door de installateur.

Nu nog de hamvraag: Merk je veel verschil in gebruik douche/bad t.o.v. de boiler?

Ik bedoel dan de hoeveelheid warm water, of moet je heen en weer springen om nat te worden :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik merk:

1. de straal is minder krachtig.

2. met twee warmwaterkranen open wordt het een miezerig straaltje.

Maar:

Voor onze situatie volstaat het prima. En wellicht scheelt het ook dat ik de temperatuurinstelling op iets onder 3 gezet heb. Max = 6 maar dat levert mij veel te heet water op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik merk:

1. de straal is minder krachtig.

2. met twee warmwaterkranen open wordt het een miezerig straaltje.

Maar:

Voor onze situatie volstaat het prima. En wellicht scheelt het ook dat ik de temperatuurinstelling op iets onder 3 gezet heb. Max = 6 maar dat levert mij veel te heet water op.

Nou, je bent weer van een probleem verlost, zal ik maar zeggen.

Maar een minder krachtige straal, is wel even slikken, natuurlijk.

Ik blijf bij mijn standpunt dat warmteopslag veel voordelen heeft.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe