Ga naar inhoud

Distributieketting Yeti 1.2 TSI


Witte Yeti
 Delen

Aanbevolen berichten

  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Klinken achterportieren die blijven hangen, daar heb ik ook last van. Zal ik erbij zetten op mijn lijstje.

Alleen met de dagen van vorst en dat ze vastgevroren zaten

Zet standaard me tas achterin auto en dan open je de deur en dan kwamen ze niet terug met gevolg dat de deur ook niet meer sloot

ff paar keer heen en weer halen van klink en sloot hij weer zonder problemen

Nu met de normale temperaturen er geen last meer van en doet de deur wat hij moet doen, incl de klink

ik handelde slechts in Ed's geest

Laat hij dat nu zelf erg goed af kunnen en daar geen hulp bij nodig hebben wat Boo ook erg goed weet

Dus nogmaals Boo, ik was t niet en mij er dan op geen enkele wijze op aankijken aub !! :dopey_h4h:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Ed, kan m'n benen daar niet zo goed kwijt. 't Is geen Superb!

Trouwens, ik vind het van die reclame wel heel opvallend dat er zo'n klein kereltje achterin zit. Als ie noodgedwongen zelf achter het stuur kruipt kan hij maar amper uit het raan kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog meer distributieketting problemen, nu bij BMW/PSA >> Citroen en Peugeot: http://www.trosradar...met-turbomotor/

Oplossing

Het terugvallen van vermogen wordt veroorzaakt door speling in de distributieketting. Deze ketting rekt namelijk vrij snel uit, vaak al na 20 duizend kilometer. Dit zorgt voor verstoring van de timing bij de aandrijving. Een ander veel voorkomend probleem bij deze motor is de emissiestoring, veroorzaakt door een motor die zichzelf vervuilt.

Binnen twee jaar vallen de reparaties nog onder de garantie, maar daarna draait de consument zelf voor de kosten van de reparatie op. Nu Radar aandacht aan de problemen rond de THP motor besteedt hebben zowel Citroën, Peugeot als Mini toegezegd dat ze de kosten voor reparaties die verband houden met de THP motor op zich te nemen.

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende week bij de garage. Afspraak gemaakt om naar het volgende te kijken:

  • soms bij starten een paar seconden veel te hoog toerental (ca 1400) en rauw geluid.
  • software status wordt gecontroleerd, men acht het mogelijk dat het rauw lopen met een softwareupdate verholpen kan worden;
  • klinken achterportieren blijven soms een beetje openstaan na gebruik;
  • knop dashboardkastje blijft soms beetje hangen waardoor deksel niet goed sluit;
  • turbo aanpassing n.a.v. fabrieks- of dealeractie (hiervoor is 3 kwartier ingepland).

De verwerende emblemen laat ik nog even zitten, laat ik over een half jaar wel doen. Anders blijven we bezig.

En ik zal naar een nieuwe trekhaakdop vragen. Die heb ik waarschijnlijk in de wasstraat verloren.

Heb even op het Duitse Skodaforum gesnuffeld en las daar ook over het openvallen van de dashboardkastklep. En ook meerdere gevallen van een preventieve aanpassing van de waste gate middels het aanbrengen van een Distanzscheibe. In 1 geval is dat gedaan nadat een klant klaagde over het wegvallen van de turbodruk in bepaalde situaties. Er lijkt tegelijkertijd een softwareupdate nodig te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dat verhoogde toerental bij koude start, staat dat los van dit onderwerp of is dat een onderdeel van het probleem?

Dat is mij niet duidelijk.

Ook ik heb al tijden (on) regelmatig last van tijdelijk sterk verhoogd toerental bij koude start. Na de tuning leek dat over, maar sinds gisteren weer eens waargenomen. Ik hoor geen geratel of zo, alleen dat verhoogde toerental.

In December mijn 30K beurt gehad en volgens de dealer nog nooit updates gehad...en ook niet teruggevonden op de nota´s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

De problemen met sommige TSI-motoren van Volkswagen hielden de gemoederen de afgelopen maanden flink bezig. Inmiddels zijn we honderden reacties verder en hebben we daaruit een goed beeld kunnen schetsen van de omvang van het probleem met de distributiekettingen.

De problemen met distributiekettingen, kettingspanners en stelmechanismen komen met name voor bij de 1.2 TSI- en 1.4 TSI-motoren van Volkswagen. Deze problemen, die we in AutoWeek 19 bespraken, kwamen veel AutoWeek-lezers bekend voor en hun reacties hebben we de afgelopen maanden gebundeld.

Opmerkelijk is dat er niet één motor als typische ‘probleemmotor’ naar voren komt. Ook opvallend is de reactie van importeur Pon, die zegt dat niemand zich in principe zorgen hoeft te maken. "Ook buiten de garantieperiode bestaan er uitgebreide coulancemogelijkheden", aldus de woordvoerder.

Volgens de letter der wet heeft de klant die een probleem heeft met zijn of haar TSI-motor recht op gratis reparatie, ook buiten de garantieperiode. In de praktijk blijkt dit echter niet altijd op te gaan bij de dealers. Daar leeft het probleem met de distributiekettingen overigens ook; een aantal is zelfs kettingen gaan ‘hamsteren’ waardoor collega-dealers achter het net visten bij de importeur.

Lees het volledige achtergrondverhaal, inclusief lezersreacties, over de TSI-distributieperikelen in AutoWeek 42, die vanaf woensdag 17 oktober in de winkel ligt. Je kunt dit nummer ook bestellen via onze bestelservice op www.autoweek.nl/bestel.

NASCHRIFT: Wie hieronder reageert met gegronde klachten over TSI nodigen we liever uit een mail te sturen naar autoweek@autoweek.nl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe