Ga naar inhoud

Distributieketting Yeti 1.2 TSI


Witte Yeti
 Delen

Aanbevolen berichten

Bij mij wordt volgende week woensdag 21 sept. uit voorzorg de distributieketting vervangen.

De dealer hoorde een rammelend geluid en gaat over tot vervanging (km-stand ongeveer 25.000).

Wie van jullie heeft hier ervaring mee of iets over gehoord?

In Duitsland loopt er al een draadje over http://www.yetiforum.de/wbb3/board1-skoda-yeti-forum/board3-skoda-yeti-motor-antrieb/2822-steuerkette-1-2-tsi/#post55844

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ik nog niet, mijn 30 000 beurt is 4 november dan zal ik er eens naar vragen. Er rammelt vooralsnog niets. Sorry, maar ik ben een volstrekte leek op technisch gebied, maakt DSG nog enig verschil qua distributieketting?

Wanneer is de jouwe precies afgeleverd Pim? Maakt misschien ook nog enig verschil, dat het tot een bepaalde datum is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

DSG of niet maakt niet uit.

Het is trouwens niet alleen de Yeti, het betreft de 1.2 TSI blokken.

Het gaat om welk type distributieketting oorspronkelijk gemonteerd is (zie duitse thread).

Afhankelijk van het VIN nummer weet men of jouw motor hiervoor in aanmerking komt.

Maar soms moet je de dealer een beetje pushen... Want het is (nog) geen officiele terugroepactie, m.a.w. alleen mensen die klagen over dat geluid (tijdens het starten) worden waarschijnlijk geholpen. Bij mijn Roomster treedt het ook af en toe op, beetje metaalachtig, rinkelend geluid tijdens het starten. Morgenochtend bij ik bij de garage voor een 30K beurt, zal eens vragen... ;)

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er hieromtrent ook al berichten bekend over de 1,4TSI ?

Nu hoor ik geen geratel oid maar het is altijd prettig te weten of in dit geval de 1,4 er ook onder kan vallen

Dan kun je als je wat hoort meteen de dealer contacten !

Link naar reactie