Ga naar inhoud

Jullie mening en ideeën voor dit Forum


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik deel de mening van verschillende andere mensen hier. Het lijkt mij een volledig en leuk forum. De onderwerpen buiten het basisonderwerp (wat toch Skoda is, mag ik veronderstellen) maken het verschil met het andere forum, maar ze zijn hier nogal sterk aanwezig.

Misschien mag ik dit niet zeggen, maar ik doe het toch maar. Ik heb het idee dat de 'kern' van deze site een aantal hoger opgeleide mensen is. De onderwerpen die niet over Skoda gaan (en waar veel in gepost wordt), liggen misschien niet direct in het interessegebied van mogelijke leden. Ik bedoel maar, er zijn heel wat goede vakmensen (met een soms ongelofelijke kennis van techniek), maar die worden hier misschien wel door afgeschrikt (of niet aangetrokken.

De USP van dit forum mag dan de aandacht voor andere onderwerpen zijn. Het kan volgens mij ook een domper op de groei betekenen. Je opereert in een niche, met de kans dat het altijd een nichemarkt (of forum) zal blijven omdat het basisonderwerp niet genoeg gevoed wordt. Als het forum een echt alternatief wil vormen voor het andere forum zal het langzaam moeten groeien en zal het mensen moeten aantrekken met meer technische kennis. Want in de eerste plaats verwacht men toch een antwoord op een technische vraag (lijkt mij). En dus mag het niet bedolven raken onder onderwerpen in het interessegebied van de kerngroep.

Wat ik hier schrijf, is hoe ik het aanvoel, misschien sla ik de bal ook helemaal mis.

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Niet zo angstvallig hoor, Bone Collector, natuurlijk mag je dit gewoon zeggen. Dat stellen we zelfs op prijs!

Er zijn idd wel wat hoger opgeleiden hier, als je bedoelt HBO/Universitair niveau. Maar ik zou het ontzettend jammer vinden als dat afschrikkend werkt. Dat is ook helemaal niet nodig. Zo heb ik zelf prima contacten met "lager" opgeleiden hier, tussen aanhalingstekens omdat ik het eigenlijk niet prettig vind te spreken in termen van hoger en lager. Als ik nogmaals voor mezelf spreek en sommigen hier weten dat inmiddels wel, heb ik van mijn kant juist ontzettend veel respect en ontzag voor mensen die op technisch gebied erg onderlegd zijn. Voor mij valt dan ook best het nodige te leren op dat vlak, hoewel ik op een gegeven moment afhaak als het te diep gaat. Zo zullen anderen onderwerpen waar ik of andere "intellectuelen" hier graag over praten, zoals literatuur b.v., links laten liggen. En dat geeft ook helemaal niets.

Ik hoop zo een beetje duidelijk te hebben gemaakt dat een evt kloof tussen beide werelden tussen de oren zit en in feite niet hoeft te bestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien mag ik dit niet zeggen, maar ik doe het toch maar.

Hoi BC,

Ik weet niet waar dat gevoel vandaan komt dat je het misschien niet mag zeggen?

Maar je moet juist alles "in de groep gooien hier" zodat wij ervan kunnen leren. Een forum maak je samen!

Als het forum een echt alternatief wil vormen voor het andere forum zal het langzaam moeten groeien en zal het mensen moeten aantrekken met meer technische kennis. Want in de eerste plaats verwacht men toch een antwoord op een technische vraag (lijkt mij). En dus mag het niet bedolven raken onder onderwerpen in het interessegebied van de kerngroep.

Goed commentaar van je!

En ja we willen groeien en je ziet het wel goed, de 1e vraag zal vaak technisch zijn waar men een antwoord op wil. Daarna ondek je de andere mogelijkheden van dit forum!

andere of aanvullende oplossing zou zijn om, indien mogelijk, leden de mogelijkheid te geven de SB te verbergen

Prima suggestie!

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mis een topic "feedback". Is misschien wel handig voor als er dingen niet lekker lopen, of als je suggesties hebt, of als je gewoon dingen wilt testen.

edit: heb het zelf al aangemaakt (zie hier), misschien kunnen jullie er een apart forum op de forumpagina van maken?

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het forum er ook prima uitzien, maar heb wel een paar opmerkingen.

Aan de rechterkant staan "Recente blog items" en "Recente status update", daar wordt weinig gebruikt van gemaakt en vraag me af of dit veel toevoegt aan het forum.

De andere items aan de rechterkant vind ik handig. Wat de betreft de SB, ben ik er voor om dit aan de onderkant te plaatsen, omdat er maar een selecte groep er gebruik van maakt.

Ronald, wat zijn je ideeen over een Skoda template?

Het forum zal in de nieuwe versie toch al een nieuwe lik verf krijgen, de template die ik in gedachte heb zal daar op aansluiten. Denk daarbij aan wat meer groen tinten, meer Skoda, maar niet te overheersend. Concreet kan ik daar nog niet zoveel over zeggen, maar daar kom ik later (bijtijds -- zodat jullie input kunnen leveren) op terug.

De blocks aan de rechter kant gaan ongetwijdelf ook op de schop hoewel je ze nu al wel kan minimaliseren. Zo zijn ze voor een ieder die ze wel wil zien beschikbaar en voor de rest onzichtbaar.

Locatie van de SB lijkt me inmiddels wel duidelijk, daar zal wat gaan veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb is zitten door lezen naar jullie meningen en ideen van het forum,

En ik ben met de meeste dingen wel eens,Ook zou je niet zeggen dat het ongeveer 1 jaar in de lucht is, petje af

Voor de rest ben ik te kort op het forum nog om alles echt te beoordelen, omdat ik nog niet alles heb doorgenomen, mocht ik wat tegen komen wat misschien anders kan dan laat ik het het zeker weten :)

En meedenken voor nieuwe dingen voor het forum zal ik zeker doen

aangepast door marinda
Link naar reactie
Delen op andere sites

Marinda, dank voor je reactie en het compliment! Ook je "intentie-verklaring" stellen we zeer op prijs, want zoals je waarschijnlijk zult hebben begrepen, zijn het de leden zelf die het forum al dan niet tot een succes maken. Fijn dat je daaraan wilt bijdragen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen dank hoor :notworthy: haha

Maar je doet het idd met elkaar om het forum leuk houden en elkaar te helpen.

En wat er ook gezegt word er zijn leden die een paar linker handen hebben en daaom is wel zo handig dat het begrijpelijk nederlands wordt gesproken dat ze als ze iets van een onderwerp zoeken dat ze begrijpen wat er mee bedoelt wordt om er verder mee aan de slag te gaan

want kom ik wel eens tegen afkortingen en kijk ik ben niet echt achterlijk ik kom er wel uit en zoek het op, maar je moet wel weten waar het over gaat met zo'n afkorting als mensen niet zo technisch zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ben twee dagen lid. Ik las al langer mee. Ik ben lid geworden om gezellig te neuzelen EN om mierenn*kerige vragen beantwoord te krijgen. Tot nog toe juridisch-technisch, maar das ook een soort van technisch.

Ik vind het leuk dat het hier door elkaar kan. Das ook belangrijk denk ik. Topics staan nooit op zichzelf, er zijn betekenisrelaties, en een al te atomische benadering maakt zaken in ieder geval in de beleving betekenisloos. Ondanks het neuzelgehalte ben ik ben zeer tevreden over de antwoorden die ik krijg, gedetailleerd, to the point, en met bronvermelding.

Natuurlijk zit het er ook af en toe een beetje naast, maar dan moet ik gewoon dat zelf weer rechtzetten, vraag herformuleren,en als je iets niet snapt gewoon even om verduidelijking vragen. Ik denk dat het allemaal prima werkt! Wel blij zijn hoor, met zo'n leuk forum! Het enige nadeel van sommige problemen is dat ze nauwelijks blijken te bestaan! Daarom zijn er treinvertragingen, files, en slecht weer. Problemen die zeker weten blijven, en dat geeft een veilig gevoel, er kan altijd voldoende worden voorzien in probleembehoeften. Dit forum is echter als een exprestrein full steam ahead, een lege Deutsche Autobahn, een zonnig weertje. Joepie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben twee dagen lid. Ik las al langer mee. Ik ben lid geworden om gezellig te neuzelen EN om mierenn*kerige vragen beantwoord te krijgen. Tot nog toe juridisch-technisch, maar das ook een soort van technisch.

Ik vind het leuk dat het hier door elkaar kan. Das ook belangrijk denk ik. Topics staan nooit op zichzelf, er zijn betekenisrelaties, en een al te atomische benadering maakt zaken in ieder geval in de beleving betekenisloos. Ondanks het neuzelgehalte ben ik ben zeer tevreden over de antwoorden die ik krijg, gedetailleerd, to the point, en met bronvermelding.

Natuurlijk zit het er ook af en toe een beetje naast, maar dan moet ik gewoon dat zelf weer rechtzetten, vraag herformuleren,en als je iets niet snapt gewoon even om verduidelijking vragen. Ik denk dat het allemaal prima werkt! Wel blij zijn hoor, met zo'n leuk forum! Het enige nadeel van sommige problemen is dat ze nauwelijks blijken te bestaan! Daarom zijn er treinvertragingen, files, en slecht weer. Problemen die zeker weten blijven, en dat geeft een veilig gevoel, er kan altijd voldoende worden voorzien in probleembehoeften. Dit forum is echter als een exprestrein full steam ahead, een lege Deutsche Autobahn, een zonnig weertje. Joepie!

Bedankt voor je reactie Skoody Boo. Dat is nog eens fijn in de file staan als je zo'n reactie leest ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CaseyBasey: Nou, Hobbeldebobbel houdt de real-life persoon onder het profiel goed ongoogleble, en gelijk heeftie, ik doe het zelf ook zo. Dussuh, Skoda-familie?

@PC-fre@k: Ja, zodra je in zo'n file staat ben je je duidelijk wat minder bewust van je probleembehoeftes... Voor veel mensen wel een schaars moment-voor-jezelf, zo'n file. Ik probeer het altijd door te komen met radio-luisteren, op de 50% uitslaapstand staan (zodra de file oplost kachel naar beneden), en een scheerapparaat helpt ook geweldig goed tegen de verveling. Alleen wel zonder extra gas optrekken, anders gaat de 220v omvormer piepen en slaatie uit... En op de heenweg niet eerst de linkerkant van je kop, want als dan halverwege de file oplost.... staat zo raar op je werk. Maar ik ben een bofkont, ik rij zonder file een half uur, en met file weet ik dat er max. een half uur bij komt, dus je dat weet maakt het goed af te zien.

@Rosinfield: als ik mijn waarde moet verhogen door filegeneuzel in een nieuw topic te stoppen dan zeg je het maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"is de Calaxon bij de Yeti van oorsprong 1 of 2 tonig."

Das een vraag die jij hebt gesteld. Kostte me twee klikjes om daar achter te komen:

Klikje 1: op de naam

Klikje 2: op topics

Dus het antwoord op de vraag "welke vragen stel jij dan allemaal" kan je je vrij eenvoudig laten influisteren. Scrollen zal nog niet nodig zijn bij iemand die een paar etmaaltjes lid is.

Maar de antwoorden waar ik blij mee was kwamen van CaseyBasey over tenaamstelling als je niet in de GBA bent ingeschreven. Een onderwerp dat meer met noodzaak dan lol te maken heeft, en met zijn antwoorden kom ik verder.

Skoody

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik nog een kleine suggestie doen? Wat ik erg handig vind op sf.nl is 'wat is er nieuw', je ziet niet alleen nieuwe topics, maar ook nieuwe reacties op oudere topics. En als je op 'mijn profiel' klikt zie je meteen of er nieuwe reacties zijn op topics waar je zelf iets geschreven hebt. Ofwel ligt het aan mij, maar ik vind dit veel moeilijker terug op dit forum.

Ik weet het, ik verdien een permanente ban voor mijn uitspraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het, ik verdien een permanente ban voor mijn uitspraken.

Dan moet je het wel heel erg bont maken wil je die hier krijgen.

En nu niet meteen misbruik ervan maken omdat je één vinger krijgt toegereikt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe