Ga naar inhoud

Hoe gedragen mods zich op andere fora?


FredV
 Delen

Aanbevolen berichten

Citaat uit het Ziggo-forum:

bron:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=344777&postcount=1

"Het is me opgevallen dat forum leden die een kritisch geluid laten horen op het forum stelselmatig van het forum worden gedeporteerd. Er is een kleine groep forum leden die het altijd zeer stellig opnemen voor de belangen van Ziggo, en de discussies volgens vaste patronen moedwillig laten escaleren. Er komt vervolgens een punt waarop het slachtoffer zo ver in het nauw wordt gedreven, dat hij door de frustratie een forum regel overtreedt. Vervolgens roepen de Ziggo aanhangers de moderator erbij, en wordt het slachtoffer afgevoerd, oftewel verbannen. Dit is een bewuste tactiek die in de Sovjetunie ook vaak door de KGB met succes werd toegepast. In verlegenheid brengen, frustreren, uitlokken, en vervolgens de mond snoeren en afstraffen door ongenadig hard op te treden. Ik heb veel topics doorgelezen, en dit patroon blijkt steeds weer terug te keren. De moderatoren zijn ook absoluut niet neutraal in dezen, maar beschuldigen de critici ervan de Ziggo-fans te beledigen of zich onjuist te hebben gedragen. Hierdoor zjin al talloze weerloze Ziggo klanten virtueel gewurgd en waarschijnlijk zullen er nog velen volgen. In mijn ogen een kwalijke zaak, en ik vind dan ook dat ik het recht heb om dit aan de kaak te stellen. Er lopen al talloze topics waarin ik gelezen heb dat veel andere mensen deze boosaardige sfeer ook geproefd hebben, en het resultaat is dan ook dat veel mensen niet meer vrijuit durven te spreken. In de forum regels is inmiddels vastgesteld dat als je “durft” te beweren dat sommige leden van deze “special forces” Ziggo medewerkers zijn, dit niet meer getolereerd wordt. Hoewel het er alle schijn van heeft, zal ik me hier dus ook niet over uitlaten. Wat echter telkens weer naar voren komt, is dat als er een discussie loopt, de Ziggo aanhangers in bescherming worden genomen en het onwelgevallige geluid zo snel mogelijk geëlimineerd dient te worden. Ik heb in mijn leven tientallen fora bezocht, maar zo extreem er opgetreden wordt tegen kritische geluiden als op dit forum, ben ik het nog nooit tegengekomen. Ik wil dus ook de ander leden waarschuwen om zich niet te laten opjutten. Ga niet mee in de onredelijke discussies waarmee de special forces je proberen in een hoek te drukken en daarmee een reden te creëren voor een verbanning. Ben je eenmaal verbannen, dan zullen de moderators de verbanning uitbreiden door middel van een puntensysteem, en als je je probeert te verdedigen tegen de houdgreep waarin je wordt vastgehouden, dan draaien ze de duimschroeven nog eens extra aan totdat het bloed van onder je nagels vandaan sijpelt. Ook als je jarenlang (in mijn geval bijna vijf jaar) je bijdragen aan het forum hebt geleverd met honderden posts, ben je niet verzekerd dat je in de groep als gewaardeerd lid bent opgenomen. Iets wat bij ander fora meestal wel het geval is. Op het moment dat forum leden té kritisch worden, wordt er ongenadig hard met ze afgerekend. De grimmige sfeer zorgt er onherroepelijk voor dat je je beste vrienden niet kunt vertrouwen. Elk weerwoord wat je laat horen ten tijde van de verbanning wordt als nieuwe reden aangevoerd om de straf te verlengen, totdat uiteindelijk het ultieme doel is bereikt: Degenen die hun mond waagden open te doen zijn van het forum verdreven, degenen die braaf met alle winden meewaaien worden gespaard, en degenen die hun hoofden buigen en hun handen ten hemel heffen ter glorie en aanbidding van het Grootse Ziggo zullen voorwaar beloond worden met het eeuwige forum-leven! Hallelujah!"

aangepast door FredV
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede morgen allen,

De TS op het Ziggo forum is zelf nu ook een 'banned user'. Terwijl hij m.i. de algemene fatsoensnormen niet heeft overschreden. Dat is m.i. de enige reden om iemand te bannen: als hij / zij de fatsoensnormen overschrijdt. Helaas zie ik geen reacties bij het Ziggo forum staan...

Zelf ben ik ook mod geweest en ik heb nog nooit iemand gebanned. Maar ja, als ik 1 posting in de week kreeg, was ik al een blij man.

Met vriendelijke groeten... Willem-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja ik kan me nog een verhitte "discussie" herinneren op het forum van de TDI-club. Daar werd op een gegeven moment een onderscheid gemaakt tussen wel en niet betalende leden. Als niet betalend lid mocht je dan niet meer in bepaalde delen van het forum komen.

Maar moderator is toch iemand die aanmodderd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

... Daar werd op een gegeven moment een onderscheid gemaakt tussen wel en niet betalende leden. Als niet betalend lid mocht je dan niet meer in bepaalde delen van het forum komen...

Is op sf.nl tegenwoordig ook. Of dat was het in ieder geval een tijdje terug. Hadden ze aparte plek ingericht, de enige waar off topic gepost mag/mocht worden maar daar moest je wel voor doneren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee kees je verteld het verkeerd, als je een donatie deed dan kreeg je er wat extra's voor terug !

En ik weet ook wel dat het uiteindelijk op hetzelfde nerkomt, maar de omschrijving is net iets anders :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achja, ik vind dat gebruikers forum sowieso een beetje vreemd. Heb er dan ook nog nooit wat gepost, heel geen zin.

Als beheerders moet je gewoon altijd bewust blijven van het gegeven: wie maken dit forum mogelijk? Geen gebruikers, geen forum. Domweg iedereen tegenwerken/bannen die je niet aanstaat levert 0,0 op...

@fred, als je humax info zoekt. Ik heb er (al jaren) ook 2 :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is op sf.nl tegenwoordig ook. Of dat was het in ieder geval een tijdje terug. Hadden ze aparte plek ingericht, de enige waar off topic gepost mag/mocht worden maar daar moest je wel voor doneren.

Ik heb ook het idee dat de heren mods zich elkaar daar een beetje lopen te paaien me lintjes: Mod's hebben daar de meeste lintjes..!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook het idee dat de heren mods zich elkaar daar een beetje lopen te paaien me lintjes: Mod's hebben daar de meeste lintjes..!

Agohhhh joh wil je er een lintje bij hebben dan ???

Kan het zo aanvragen hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook het idee dat de heren mods zich elkaar daar een beetje lopen te paaien me lintjes: Mod's hebben daar de meeste lintjes..!

Op zich is dat natuurlijk ook wel logisch... ik zou dan nog eerder denken dat leden de mods proberen te paaien! Ik heb niemand gepaaid en toch al last van mijn rug van de lintjes, haha! ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe