Jump to content

A-Point Almere - Schandalige behandeling salesafdeling


PC-fre@k
 Share

Recommended Posts

Half november wilde ik graag een proefrit maken in de nieuwe Skoda Octavia, mijn huidige auto loopt uit de lease en ik wil graag zien wat er veranderd is. Aangezien ik al jaren klant ben bij A-Point (via zijn voorganger Holdinga) en dat de dichtstbijzijnde dealer is de meest logische keuze.

De afspraak ging prima, ik belde op vrijdag en kon zaterdag nog een proefrit maken. 

En toen was het zaterdag...

Bij binnenkomst werd ik netjes welkom geheten en gevraagd of ik geholpen kon worden. We kwamen op een gunstig moment, 3 verkopers en geen enkele klant.

Quote

Daar heb ik niks aan!

Maar alles veranderde zodra duidelijk werd dat ik voor een proefrit kwam t.b.v. zakelijke lease waarbij A-point niet mag leveren. Het gesprek viel ter plekke dood. Daar had de beste man niks aan zei hij. Ik voelde me compleet ongewenst, het maakte de jongeman echt geen donder meer uit wat ik te vertellen had of wilde weten. Gewoon rijbewijs, tekenen en kijk maar wat je doet.

Dat gevoel werd bij terugkomst nog een tandje erger. Ik probeerde het gesprek aan te gaan over de opties van de proefrit-auto. O.a. omdat ik een gedegen keuze wil maken voor mijn eigen auto. Dit werd me toch een partij bot afgekapt, niet normaal.

Hierna ben ik direct weggegaan. De houding, het gedrag en de uitstraling van A-Point is hiermee echt dwars door het nul-punt gegaan. Ronduit onbeschoft, 3 man binnen en geen enkele klant. Dan alsnog liever naar je scherm staren en ouwehoeren met je collega's dan fatsoenlijk het gesprek aan gaan.

Ik heb van mijn leven nog nooit zoiets meegemaakt. Sterker nog, mijn vorige dealer van mijn privé auto (10 jaar geleden aangeschaft) herkent mij gewoon als ik binnen kom lopen... Net als in Almere toen het nog Holdinga was, gewoon persoonlijk contact, betrokkenheid, ook als je niet de marge van de nieuwe auto kan pakken. Ik ben wel gewoon een klant die al jaren voor onderhoud bij A-point komt en andere mensen spreekt over Skoda's en A-point.

Klacht ingediend. Geen enkele reactie

Ik heb hierover datzelfde weekend een klacht (met bovenstaande tekst) ingediend via de skoda website. Nu 2 maanden later heb ik nog steeds helemaal niks vernomen. Dit terwijl ik al mijn gegevens heb achtergelaten en op zijn minst excuses had verwacht.

Laat de te meer zien hoe ze er daar over denken...

 

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Dat men niet staat te springen om een leaserijder van info te voorzien, als men niet mag leveren is nog wel te begrijpen, maar dat men ook niet ziet dat ze daardoor ook inkomsten uit onderhoud of andere zaken mislopen, is duidelijk een teken dat je te maken hebt met een verkoper (of verkopers) met een korte termijn visie. (Of misschien dat een nieuwe auto pas onderhoud nodig heeft, als het contract van de verkoper(s) met de werkgever al is afgelopen.

Link to comment
Share on other sites

Ach ja, alle keren dat ik voor een nieuwe motorfiets en later voor een auto ging kijken ging ik rechtstreeks vanuit me werk langs.
Dus lekker me werkschoenen aan en werkkleren.
En vaak gehad dat ze je straal voorbij lopen de jonge gasten ......

Bij me uiteindelijke vaste motorfietsdealer in Zaandam was het de baas die me binnen 5 minuten aansprak en ik een half uur later een proefrit maakte en een uur later een offerte meehad, terwijl de officieele verkoper me straal voorbij liep.

En later bij Skoda ( lakeman ) was het ook het jochie wat me eerst gewoon blind voorbij liep tot de eigenaar hem naar me toe stuurde...
En uiteindelijk de finacieele kant met de eigenaar afgehandeld en de keren erop ook, en nu met dat toen jochie die nu wat meer ervaring heeft.
En nu doe ik de zaken met hem, en hij vertelde me laatste keer dat we het er zo over hadden dat hij zich flink had vergist in mij.
Maar wel had geleerd dat hoe de persoon binnen komt geheel niets zegt of die wel of niet gaat kopen..

Maar dat A-point verhaal, tsja ben één keer in A'dam bij ze geweest en was er ook weer gauw weg.
Maar wij komen zakelijk ook met bedrijfswagens bij Mercedes in Z'dam en tsja dan breng je ff een Vito of Citan weg voor onderhoud naar ze en dan word je ook half genegeerd aan de balie met je werkkleding aan....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Als beginnend verkoper krijg je ook die richtlijnen. Toen ik als Nissan verkoper begon, was de eerste vraag die je moest stellen : privé of lease. Tweede vraag indien lease : de dealer zelf te kiezen of heeft de LM een vaste dealer. In het geval dat de LM zelf kiest (en dus niet jouw wkg prefered partner was) zo snel mogelijk het gesprek afbreken. 
Zaakvoerders waren ook “not amused” dat je dan wel met hun testwagen komt rijden (testwagen kost hun ook geld, verzekering , benzine, ...), tijd van een verkoper opslorpt maar uiteindelijk toch ergens anders koopt.

Edited by Leon-cupra
Link to comment
Share on other sites

Wat het hier lastig maakt is dat PON zelf aanstuurt op zo een manier van werken. Elke dealer kan zelf deals maken met leasemaatschappijen. Vervolgens gaan er door het hele land heen mensen naar een auto kijken die het niet mogen kopen in hun woonplaats. Met name de dealers in de randstad (aanname dat daar de meeste leaserijders wonen) hebben daar last van, punt van Friesland/Limburg/Zeeland niet zo zeer denk ik.

Nou zou ik sowieso voor een Skoda gegaan zijn, maar dit tast uiteindelijk gewoon het merk Skoda aan en daarnaast ook de naam A-Point.
Ik vertel echt iedereen hoe 'fijn' mijn ervaring daar is verlopen en hoe een fijne dealer het ooit was...

Link to comment
Share on other sites

Wat mijn ervaring is in de autosector , als verkoper, dat het een heel oubollige sector is op gebied van verkopen. Houden nog teveel vast aan hoe ze 30jaar geleden een wagen verkochten. Tijden en kopers veranderen maar de dealers hebben zich maar matig aangepast.

Link to comment
Share on other sites

A-Point? Voorheen Holdinga?

 

Gatverderrie; breek me de bek niet open. Wat een arrogante toko is dat geworden.

 

Maar er is hoop; nog even en al die autoverkopers kunnen ze op één hoop gooien. 30 jaar geleden kon ik dat 'soort' mensen al niet luchten of zien. Maar in al die jaren is er nog bar weinig veranderd.

https://tweakers.net/nieuws/178716/volvo-verkoopt-vanaf-2030-alleen-volledig-elektrische-autos-en-alleen-online.html

Alle volledig elektrische Volvo's zullen alleen online te koop zijn

Eindelijk! Het heeft wel lang geduurd...

Link to comment
Share on other sites

Op 2-3-2021 om 20:30, Captain Hook zei:

A-Point? Voorheen Holdinga?

 

Gatverderrie; breek me de bek niet open. Wat een arrogante toko is dat geworden.

 

Maar er is hoop; nog even en al die autoverkopers kunnen ze op één hoop gooien. 30 jaar geleden kon ik dat 'soort' mensen al niet luchten of zien. Maar in al die jaren is er nog bar weinig veranderd.

https://tweakers.net/nieuws/178716/volvo-verkoopt-vanaf-2030-alleen-volledig-elektrische-autos-en-alleen-online.html

Alle volledig elektrische Volvo's zullen alleen online te koop zijn

Eindelijk! Het heeft wel lang geduurd...

Lang niet gezien, Captain.  Alles goed? 

Link to comment
Share on other sites

56 minuten geleden, Skoody Boo zei:

Lang niet gezien, Captain.  Alles goed? 

Gezien? Moet je ook eens (mee)lezen op .nl i.p.v. .eu. 😉

Wat betreft die hele autowereld; d'r is nog bar weinig veranderd. Menigeen die zich 'autoliefhebber' noemt is zo conservatief als het maar kan, en vastgeroest aan energieverslindende rijdende tanks, waarbij het nog steeds usance is om als je 1 homo sapiens wilt vervoeren, je schijnbaar minstens vijftienhonderd kilo blik nodig hebt om dat te bewerkstelligen. En bij een EV nog veel meer. Waanzin gewoonweg. 🤐

En het 'smart' gebeuren tussen hoofdsteun en stuur heeft heden ten dage ook een bedenkelijk dieptepunt bereikt.

Daarnaast is het hele S&M gebeuren in de autowereld (en dan bedoel ik de vieze woorden als Sales en Marketing) tot ongekende hoogten van list & bedrog gestegen. Nog afgezien van de GlaPaJo's die in die branche wanhopig proberen de laatste eurocent uit de argeloze consument te persen. 🤑

 

Maar verder is alles oké. :swingen2:

Link to comment
Share on other sites

Bij een hoop dealers geweest in mijn leven maar moet zeggen dat de PON gerelateerde bedrijven toch ver ander de maat scoren. Was vroeger klant bij Skoda Swartouw in Barendrecht geworden na slechte ervaringen met de voormalige Skoda dealer in Spijkenisse (VEPREDA).

Niks dan lof over Swartouw (klein familiebedrijf), maar helaas overgenomen door Hoogenboom (PON) en de oplichters van VEPREDA zitten daar ook weer in de showroom... (al eerder overgenomen door Hoogenboom en daarna Hoogenboom door PON).

Voor de nieuwe Karoq uitgeweken naar TB in Breda waar ik goed contact heb met de chef werkplaats. Toen ik de oude Faab bij TB bracht voor een beurt ging echt alles mis (vestiging Roosendaal van TB wel te verstaan) en ik ben dus nog steeds zoekend naar een betrouwbaar adres voor de oude dame en de Karoq.

Voorafgaand aan de aankoop van de Karoq ook bij Kia en Toyota geweest en met name bij de Toyota erg vriendelijk geholpen ..

Het is jammer dat de Directrice thuis de RAV4 niet kon bekoren, maar ben bang dat een eerstvolgende auto (als dat er ooit nog eens in zit) toch echt een Japanner of een Koreaan gaat worden (nieuwe Tucson is ook een plaatje).

Het kan zijn omdat ik zelf voor een Japans bedrijf werk en de cultuur een beetje ken dat ik daardoor een klein beetje bevooroordeeld ben. Maar aan de andere kant heeft mijn moeder toen ze nog leefde altijd Toyota gereden en daar werd altijd de rode loper bij wijze van spreken uitgerold en als bijvoorbeeld na 5 jaar een schokbreker kapot ging werd er door de werkplaats zelf al gezegd dat dit niet conform verwachtingen was en daarom kostenloos werd vervangen. 

Hoor de laatste jaren bij PON voornamelijk het woord "producteigenschap" voorbij komen :lol2:

 

 

Link to comment
Share on other sites

Op 2-3-2021 om 20:30, Captain Hook zei:

A-Point? Voorheen Holdinga?

Precies, gouden tent toen het nog Holdinga was...

9 uren geleden, Captain Hook zei:

Gezien? Moet je ook eens (mee)lezen op .nl i.p.v. .eu. 😉

Zo zijn daar niet zo open, sommige mensen zijn daar niet toegelaten... Zo hadden zeker 8 mensen daar een Ban en op dit moment sommige nog steeds. Andersom is iedereen welkom zoals je ziet 😛 

8 uren geleden, NakHarry zei:

Voor de nieuwe Karoq uitgeweken naar TB in Breda waar ik goed contact heb met de chef werkplaats. Toen ik de oude Faab bij TB bracht voor een beurt ging echt alles mis (vestiging Roosendaal van TB wel te verstaan) en ik ben dus nog steeds zoekend naar een betrouwbaar adres voor de oude dame en de Karoq.

Bij mijn eerste dealer ging ook van alles mis (De Waal - zie ander topic) maar die hebben wel met man en macht alles zo goed mogelijk proberen op te lossen. Daarmee hebben ze bij mij wel echt krediet opgebouwd, ook al gaat er van alles mis (deels buiten hun schuld om), ze fixen het dubbel en dwars. 5 jaar later mochten ze toevallig ook mijn Octavia (Lease) uitleveren, was er jaren niet geweest maar toen ik een keer spontaan kwam binnenlopen werd ik gewoon herkend. Zo ging het ook altijd bij Holdinga, ik hoefde mijn kenteken niet eens te geven.

 

Ik stel overigens voor dat iedereen met eigen goede/slechte ervaringen gewoon een topic maakt voor die dealer, dan geef je ze mooi hun eigen plek voor name of shame 🙂 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@NakHarry Mijn huidige Fabia komt ook bij het occasioncenter van TB vandaan, alleen zat dat 2,5 jaar terug in Etten-Leur. Ook hier de ervaring dat heel wat overredingskracht nodig is voor ze een garantieclaim ook uitvoeren, waarbij ik de bewuste monteur technische uitleg heb moeten geven. De twijfelachtige technische kennis en moeizame oplossing van garantieklachten, waren in combinatie met de afstand meer dan voldoende reden om er na afhandeling van de garantie niet meer binnen te stappen. Op het andere forum ook al eens aangegeven dat Vagcarservice in Bergschenhoek een goed alternatief is, zeker voor een auto die buiten de garantie zit.

Link to comment
Share on other sites

Breek mij de bek niet open over het occasioncenter van TB.. Daar kwam mijn vorige auto vandaag die klachten aan de DSG had.. 

Klacht nooit op weten te lossen daar...(wel koppelingsplaten vervangen onder garantie en zelf de bak laten tunen bij TVS) ... uiteindelijk auto ingeruild voor de Karoq... Iets met "producteigenschap" :boos_opblazen:

Daarvoor trouwens lekkage achterdeuren gehad (bij de afdichting speakers) en kapotte magneetklep waterpomp..

Wat dacht je... "producteigenschap" Golf Variant en 1.6 TDI..  :gefrustreerd2:

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Similar Content

    • By Cyrus
      Mijn auto was altijd in onderhoud bij S-Point, omdat die letterlijk bij mijn werk om de hoek zaten. Was daar altijd erg tevreden, maar het vertrouwen is dit jaar naar nul gereduceerd. Na fout op fout, tot aan een liegende receptioniste aan toe, ben ik daar klaar.
      Men heeft in het afgelopen jaar een aantal domme fouten gemaakt qua werkzaamheden, waarvan de meest domme dat na het laatste onderhoud de beschermplaat onder het motorblok niet was vastgeschroefd en ik in Zuid-Duitsland strandde. Dat doet het vertrouwen geen goed.
      Maar ik had het pas echt met ze gehad nadat het recent drie keer op rij mis ging met een afspraak voor onderhoud en wisselen van zomer- naar winterwielen.
      Ik belde in oktober voor een afspraak, maar werd verzocht die online te plannen. OK, beetje vreemde reactie maar goed, het is ook wel makkelijk: kan ik zelf bekijken wanneer het mij het beste uitkomt. Daarop krijg ik een bevestigingsmail. Geregeld dus. Helaas.. de hele afspraak staat niet bij hen in de boeken. Werkplaats vol, geen tijd voor onderhoud. Winterwielen zijn ook niet opgevraagd uit de opslag, dus kunnen niet gemonteerd worden.
      Grr..... Goed, dan maar een nieuwe afspraak gemaakt voor een week later. Ik bel S-Point een dag van te voren voor de zekerheid, blijkt de gevraagde wissel zomer-/winterwielen niet genoteerd. Mijn wielen waren dus wederom niet uit de opslag opgevraagd en konden niet gemonteerd worden. De receptioniste ontkende vervolgens glashard dat ik haar gesproken had ("nee hoor, ik heb u niet gesproken"), terwijl ze nota bene in een email de afspraak en gevraagde werkzaamheden bevestigde.
      Ik ben er dus klaar mee. Vorige week bij S-Point alleen nog de wielen laten wisselen en de zomerwielen in de auto laten leggen, onderhoud laat ik voortaan ergens anders doen.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe