Ga naar inhoud

VW Golf Variant Comfortline Business 1.0TSI DSG


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, MarcoO2 zei:

"naar dit punt geen route kan worden berekend". Geen idee waarom niet, maar het is wel rete-irritant voor een dergelijk toch niet bepaald goedkoop systeem.

Al eens een kaartupdate naar binnen gehaald ?
Want heb je de Amundsen of de columbus versie van VW ?

Ik weet niet hoe jij adres invoert  , maar kan wel eens leggen aan de manier van hoe je dit doet.
Ik kwam er laatst achter dat ik gwoon op woonplaats / straat / nummer kan invoeren en dit gaat bij mij nu probleemloos
Maar als ik uit een POI lijst die ik in de tijd heb opgebouwd een adres selecteer dan wil die ook wel eens haperen met een melding dat hij adres niet kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Wasmachineman zei:

LED verlichting: ik zou ook niet meer zonder willen. Wat een verschil qua looks. 

Eens! Het scheelt een hoop in de looks, maar vooral in het zicht. Ik rijd vaak in het donker over de Veluwe en de Utrechtse Heuvelrug, dan moet ik nu vaak met g root licht rijden, terwijl ik dan met mijn vorige auto's (met xenon of LED) nooit hoefde. 

15 uren geleden, Dickler zei:

Strakke bak. Mensen doe toch eens voorzichtig met die deuren!

Echt he!! het is ongelooflijk hoe vaak je mensen onvoorzichtig ziet doen...

12 uren geleden, EdK zei:

Al eens een kaartupdate naar binnen gehaald ?
Want heb je de Amundsen of de columbus versie van VW ?

Ik weet niet hoe jij adres invoert  , maar kan wel eens leggen aan de manier van hoe je dit doet.
Ik kwam er laatst achter dat ik gwoon op woonplaats / straat / nummer kan invoeren en dit gaat bij mij nu probleemloos
Maar als ik uit een POI lijst die ik in de tijd heb opgebouwd een adres selecteer dan wil die ook wel eens haperen met een melding dat hij adres niet kan

Ik heb het meest uitgebreide systeem van VW, en de meest recente kaarten. Het gaat vaak fout bij adressen die bijvoorbeeld in niet-toegankelijk terrein liggen. Bij Skoda en Seat leverde dat nooit problemen op (kreeg dan alleen de melding "let op: uw reisdoel bevindt zich in een beprkt toegankelijk gebied"). Bij VW krijg ik die melding ook regelmatig, maar dus ook  te vaak een foutmelding. Ik voer overigens altijd handmatig in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik moest vorige week met een gangetje van rond de 40 km/u kiezen tussen uitwijken tegen een hoge stoeprand rechts van me of een frontaaltje met een niet-oplettende tegemoetkomende bestuurder (M/V), die mijn baan opstuurde. Het werd de stoeprand - met onderstaand resultaat ;(

De voorband:

IMG_9064.thumb.JPG.6b78d7dae2e25707b3780b00aa909c41.JPG

IMG_9063.thumb.JPG.ac5880a83bc29b4877afe2b199a8328c.JPG

En de achterband. 

IMG_9062.thumb.JPG.c2518c0ae74336f0945c8b9220bf4039.JPG

Straks maar even bellen met de leasemaatschappij. Of @Kanerrinschakelen natuurlijk 😄

 

aangepast door MarcoO2
  • Sad 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mazzel dat het een lease is. Als mij dit privé zou gebeuren zou ik de bestuurder toch even staande hebben gehouden. Een dashcam zou ook wel helpen in dit soort gevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, VAG-man zei:

Mazzel dat het een lease is. Als mij dit privé zou gebeuren zou ik de bestuurder toch even staande hebben gehouden. Een dashcam zou ook wel helpen in dit soort gevallen.

Een dashcam zou wellicht helpen, al vraag ik me af om de LM er iets mee zou doen. En staande houden? Dream on 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-2-2020 om 17:11, MarcoO2 zei:

De enige echte irritatie is dat de navigatie vrij regelmatig de melding geeft dat "naar dit punt geen route kan worden berekend". Geen idee waarom niet, maar het is wel rete-irritant voor een dergelijk toch niet bepaald goedkoop systeem.

Misschien via de buren met Rainesh contact opnemen, misschien op te lossen met een firmware update

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Tsja, ik denk niet dat Van Mossel hun op zeer veel auto's gebaseerde ervaring zal laten overrulen door een N=1-ervaring jouwerzijds 😉

Laat onverlet dat ik jou veel veilige en onbezorgde kilometers toewens. En die kans is best redelijk natuurlijk, omdat ik inschat dat jij vooral langere stukken zult rijden en de problemen zich vaak juist voordoen bij de auto's waarmee veel meer korte stukken gereden worden.

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf geen ervaring met leaseauto's,maar als ik bovenstaande zo lees dan lijkt het erop dat leasemaatschappijen vooraf problemen verwachten (VAG elektronica, Peugeot de mortor) en dat doorberekenen in de prijs.

Of zit er nog iets anders achter?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Fabia123 zei:

Heb zelf geen ervaring met leaseauto's,maar als ik bovenstaande zo lees dan lijkt het erop dat leasemaatschappijen vooraf problemen verwachten (VAG elektronica, Peugeot de mortor) en dat doorberekenen in de prijs.

Of zit er nog iets anders achter?

 

Dat inderdaad, plus het gegeven dat sommige importeurs méér inkoopkorting geven dan andere. VAG doet dat vrijwel niet en is daarom duurder in de lease. En de laatste bepalende factor zijn natuurlijk de verwachte onderhoudskosten en restwaarde. 

aangepast door MarcoO2
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe