Ga naar inhoud

Mijn irritatie van de dag


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Vaak staat er in een RTFM bij gebruik van batterijen dat zodra je ze voor langere tijd niet gebruikt in hun apparaat dat het beter is om deze dan te verwijderen.....

Maar dat zal in geval van meneer Haak wel een bekend verhaal zijn met zijn achtergrond en zijn dit spontaan lekkende batterijen geweest...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ehhh, deze Duracells zijn 'Made in Belgium'.  :P

Enne, nieuwe batterijen interesseert me niet, maar wel een meer dan honderd euro kostende Fenix TK-45 LEDlamp... die dus nu problemen geeft omdat het corrosieve materiaal uit de Duracells, in de elektronika is gedrongen. :(

fenix-tk45.jpg

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk zijn helldesken van bedrijven heel negatief ingesteld.

Poster dezes heeft daar duidelijk geen last van... :D

 

Als je er van uit zou gaan (positief gedacht!) dat de klant slim(mer) is en niet voor niks belt, dan is dat al een hele andere uitgangspositie. Dat veroorzaakt bij die slimmere klant in ieder geval een stuk minder ergernis en meer begrip.

 

Moeten natuurlijk wel de huppelk*tjes @ the helldesken wel zodanig empathisch getraind zijn dat ze een slim(mere) klant kunnen (h)erkennen.  :P

 

De realiteit is denk ik eerder andersom: een aanzienlijk deel van de bellers is gewoon niet slim en belt wel voor triviale zaken. Als je dat niet uitsluit, kan je de tent wel sluiten.

 

Bovendien - wie bepaalt of de klant slim is? De klant zelf? Gezien het standaard veel te hoge zelfbeeld en de weinig zelfkritische houding van veel mensen houd ik  mijn hart vast...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@MarcoO2: uit jouw woorden begrijp ik dus dat de consument als niet slim (= negatief) wordt beschouwd... tja... wie is er hier nou negatief... 8-)

 

Wat betreft die lekkende AA-tjes uit Belgie:

Kreeg vanochtend van de chemiereus (P&G) een retourpakket toegezonden om alles in terug te sturen. Kon ook een ophaalopdracht aanmaken via UPS. Nu afwachten hoe snel en consumentvriendelijk (= positief) dit zal worden afgehandeld...

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wat betreft die lekkende AA-tjes uit Belgie:

Kreeg vanochtend van de chemiereus (P&G) een retourpakket toegezonden om alles in terug te sturen. Kon ook een ophaalopdracht aanmaken via UPS. Nu afwachten hoe snel en consumentvriendelijk (= positief) dit zal worden afgehandeld...

Als het uit België komt zal dit vlug opgelost zijn ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenavond bij thuiskomst mijn digitale tv-box/recorder van Telenet kapot. Na een korte zoektocht op internet blijkt dat die boxen blijkbaar kapot gaan na update, die wij enkele weken geleden ook hadden gekregen. Gebeld naar de klantendienst 'oh ja meneer u heeft gratis recht op een nieuwe, als u dat model nog had' En mijn opnames? 'Ja sorry allemaal kwijt'. Maar toch niet willen toevoegeven dat het defect door de update komt. Via twitter ook al even laten weten aan Telenet dat de  klantendienst nogal snel aangaf gewoon een nieuwe te halen. 'Neen hoor, als we uw box nog kunnen repareren doen we dat', yeah right. Vandaag naar het Telenet center in de buurt, 'mja we willen hem testen hoor, maar weinig kans, 2 minuten later: 'Sorry, niet meer te herstellen, neem maar gratis een nieuwe mee, uw gegevens zijn wel verloren'. Toevallig stonden er in de winkel een duizendtal nieuwe boxen te wachten op stapels, en de man van de winkel moest eens lachen als ik er een opmerking op gaf.

 

Beetje eerlijke communicatie zou toch wel mogen, zodat je voorbereidingen kan treffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hardware zelf is niet te redden natuurlijk (en dat kan me ook niet schelen). Maar noteren welke films/series er op opgenomen staan, bijvoorbeeld. En een aantal zaken die niet te recupereren zijn eventueel gewoon overnemen met een camera, de dame hier komt regelmatig eens op tv en dat nemen we dan altijd op. Maar goed, youtube heeft die beelden gelukkig ook bewaard.

 

Maar Telenet zou ook gewoon de klanten even kunnen informeren: update voor uw regio is gepland voor datum x, aangezien u type toestel Y heeft is het mogelijk dat het defect gaat. Of nog proactiever, gewoon meteen erbij zeggen dat de klant alvast een nieuw toestel kan ophalen.

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie je dat je álle datadragers steeds moet backuppen, zelfs bij apparaten waarbij je niet automatisch aan een backup denkt. Zonde als je beelden die om wat voor reden da ook belangrijk zijn, kwijt raakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's het probleem tegenwoordig met al dat DRM gezeik.

De controle over je opnames ligt niet meer bij jouzelf, maar bij de contentprovider.

 

Dit gebeurt ook regelmatig bij UPC Horizon klanten; 'oeps, software foutje, opnames weg'.

Of bij KPN-ITNS klanten waarbij de opnames in de cloud staan; 'oeps software foutje, niet meer benaderbaar'.

En NEE, je kunt die opnames NIET kopiëren! De content in de cloud of op het storage medium in die dumb-boxes is EN encrypted EN onbenaderbaar gemaakt... :gestoord:

 

Maar gewoon niet druk maken over dit soort triviale zaken. Gewoon schouders over ophalen en niet zo moeilijk doen hoor... :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe