Ga naar inhoud

Skoda SmartGate


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Snelle had het er eind 2014 als eens over (Fabia III): Skoda SmartGate

SmartGate

SmartGate is een systeem dat via wifi bepaalde voertuiggegevens doorstuurt naar het aangesloten toestel. De SmartGate-functie is een van de oplossingen van ŠKODA om de wagen te verbinden met uw smartphone. Via telemetrie kan de gebruiker meer dan 40 parameters bekijken zoals snelheid, toerental, brandstofniveau, boordcomputer of G-meter, remstatus, positie van het gaspedaal, ...

De SmartGate-applicaties gebruiken deze gegevens om de voertuiggegevens te bepalen die van belang zijn voor de gebruiker en geven ze vervolgens grafisch en overzichtelijk weer. Op die manier kunnen bestuurders een aantal rijvariabelen analyseren en meer te weten komen over hun rijstijl. De applicaties kunnen gratis gedownload worden in de app stores (Google Play, Apple Store, Windows Store)..

De basisvereisten voor een goede werking zijn de SmartGate-eenheid in de wagen, een compatibele telefoon met iOS-, Android- of Windows-besturingssysteem en de nodige applicaties. De SmartGate-eenheid (of de SmartGate-functie) kan besteld worden bij aankoop van een nieuwe wagen of zelfs nadien, als origineel ŠKODA-accessoire.

De communicatie verloopt slechts in één richting. De voertuiggegevens kunnen enkel geraadpleegd worden, niet gewijzigd. SmartGate werkt onafhankelijk van MirrorLinkTM.

Voorbeelden van beschikbare voertuiggegevens:
1. Batterijspanning
2. Brandstofverbruik (per kilometer, per uur, algemeen)
3. Boordcomputer
4. Snelheid
5. Informatie die overeenkomt met de waarschuwingslampjes op het dashboard
6. Schakelindicator
7. Automatische transmissie-modus
8. G-meter (zijdelings, overlangs)
9. Snelheid
10. Toerental
11. Stop-startstatus
12. Rempositie
13. Onderhoudsinformatie (aantal dagen/kilometers tot de volgende olieverversing/onderhoudsbeurt, VIN)
14. Stuurhoek

Zie ook: http://nl.skoda.be/over_skoda/product-features/smartgate

160108%20CES_Connected_car_jpg.jpg

 

Afgelopen januari kreeg Skoda hier zelfs een award voor!

Zie ook: https://media.skoda-auto.com/EN/motorsport/_layouts/Skoda.PRPortal/pressrelease.aspx?ID=962

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is dat enkel of je remt of niet :P Tenminste zo ziet het er uit in de App.

Ik zie 4 dingen die met de rem te maken hebben

  • Rem actief
  • Handrem actief
  • ABS Actief
  • G-kracht (waarbij de rem ook invloed heeft)

Verder moet je wel via WIFI met je auto verbonden zijn, anders werkt het niet... Ben ook wel benieuwd of dit uberhaupt in elke nieuwe Skoda zit/geactiveerd kan worden. @Wasmachineman heb jij dit er in zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kweet niet. Ik zal de RTFM eens doorspitten vanavond.

Er zit wel WiFi in mijn auto (want Columbus) maar ik heb het niet niet gemerkt/gevonden. 

 
 

Bi-Xenon koplampen met AFS functionaliteit
Canton soundsystem ( 10 luidsprekers, digitale equalizer en subwoofer ) Chromen accenten exterieur
Dakrailing zilverkleurig (Combi)
Diffuse LED interieurverlichting
KESSY, Keyless Entry, Start and exit SYstem
LED dagrijverlichting
Lichtmetalen velgen 17 inch Teron

MaxiDOT met kleurendisplay
Middenarmsteun achter met opbergvak en skiluik
Mistlampen vóór met Corner-functie
Navigatie Columbus met 8 inch touchscreen, 64Gb harde schijf en DVD- speler en WiFi
Parkeerassistent met parkeersensoren voor en achter
Stoffen bekleding Crinkel
Verwarmbare voorstoelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend nieuws mensen, SmartGate zit (dankzij Pon?) niet in de Nederlandse Skoda's. Het is wel te bestellen voor +/- 300 160 (!) euro en zelf in te bouwen.

aangepast door PC-fre@k
Dealer dacht 300, maar ik zie ze op verschillende plekken voor 160
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stuurhoek... dat weet je door naar je stuur te kijken, en eigenlijk ook wel zonder naar je stuur te kijken. Heel eerlijk gezegd zag ik verder in het lijstje ook nog geen informatie .die heel erg tot de verbeelding spreekt.

Zoals bijvoorbeeld de turbodruk..., of wat te denken van olietemperatuur, of dat het appje waarschuwt wanneer de radiatorkapjes er weer af mogen. En dat dit dan 4 jaar geleden uit was gebracht. Bladzijdes hadden we er over vol geschreven. Maar helaas.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe