Ga naar inhoud

boete: terecht of onterecht?


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Recent heb ik op vroeg in de ochtend, in het donker en tijdens een hoosbui, mijn auto vlak bij ons kantoor in Centrum Rotterdam geparkeerd. Keurig een kaartje gekocht en achter de voorruit gelegd. Toen ik terugkwam bij mijn auto, had ik een boete wegens parkeren op een laad- en losplek. De situatie ter plekke blijkt uit bijgevoegde foto's. Mijn auto stond keurig in een vak. Vóór mijn auto staat een bord met de aanduiding "betaald parkeren" (wat ik ook gedaan heb), áchter mijn auto stond een bord met de aanduiding "laden en lossen".  Dat betreffende bord staat echter dwars op de weg, niet parallel eraan. Ik heb altijd geleerd dat een bord dat dwars op de weg staat, duidt op de situatie áchter het bord. Als het betreffende bord ook voor de plek waar mijn auto staat zou gelden, zou het of op  een andere plek moeten staan, of parallel aan de weg moeten staan.

 

Wat vinden jullie: maakt mijn bezwaar kans?

 

Groet, Marco

 

16496255558_f0b03e64a4_b.jpg

 

16682830192_d1f540d904_b.jpg

 

16061509944_3e26513257_b.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit eigenlijk naar de wegmarkering te kijken en dus of het vak waar jij en die peus staan nu 1 of 2 vakken zijn.

In laatste geval geef ik je nog wel een kans maar als het geheel 1 vak is dan denk ik dat je gewoon fout bent en

de bekeuring terecht is.

Enne 90 eurie of is t nog meer ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het één of twee vakken zijn is bij een lege weg misschien wel te zien, maar op een donkere ochtend in de plenzende regen absoluut niet. Ik weet het dus ook niet. 

 

Inderdaad, 90 euro + 7...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja heel lullige opmerking misschien maar donkere ochtend in de plenzende regen zal de wetgever een worst wezen lijkt me zo.

na parkeren kun je alsnog er naar kijken en het eventueel corrigeren.

De parkeerwacht heeft er ook gelopen en het gezien of ...........juist verkeerd

 

Wel ik vermoed zomaar dat je in dit geval aan het korste eind trekt als het één vak is

zijn het twee vakken dan is het redelijk aan te vechten vanwege het punt wat je al aanhaalde mbt dat het bord dan een kwart slag gedraaid had moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan proberen met dat bord, want eigenlijk geeft dat niet goed aan over welke plek het juist gaat. Op de grond zie je natuurlijk wel dat het eigenlijk geen gewone parkeerplaats is, en ook wel één enkele plek. Eventueel kom je een pak duurder uit als je het aanvecht en verliest (dat is toch in België zo). Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het er niet op gooien dat het bord geldt voor het gebied er achter doordat het verkeerd is geplaatst. Dat is m.i. niet zo'n geloofwaardige interpretatie in dit geval (sorry Marco ;)  ), omdat er dan een half vak - net groot genoeg voor een bestelbusje - beschikbaar zou zijn voor laden en lossen. Je moet het er op gooien dat je het bord niet gezien hebt omdat het verkeerd is geplaatst. Je mag in NL links parkeren, dus moet dit bord ook vanuit jouw rijrichting zichtbaar zijn. Dat is het niet, ook niet als het niet regent etc.  Om het bord vanuit je spiegels te zien zit hij op die korte afstand te hoog. Na uitgestapt te zijn zou je hem wel kunnen zien, maar er mag dan niet meer van je verwacht worden dat je daar dan nog op let, je mag er immers vanuit gaan dat je na het parkeren alle relevante verkeersinformatie moet kunnen hebben zien. En dat kon je niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verweer gaat niet slagen Skoody, ben ik bang. Ik heb de vraag ook op een politieforum gesteld, en kreeg daar onderstaand antwoord:

 

Kleine opmerking met betrekking tot de belijning en de regen. Rechters hebben meermalen al uitgesproken dat u zich dient te overtuigen van de rechtmatigheid van uw handelen alvorens u op een bepaalde plaats parkeert. Argumenten als: het regende/er lag sneeuw/er lag een platgereden doos op de belijning worden allen weggewuifd.

Ik denk dat u zeker een goede kans heeft gezien de plaatsing van het bord, de opmerking over de verminderde zichtbaarheid door weersomstandigheden is niet relevant voor de rechter (of de OVJ).

Succes

 

Het verkeerd geplaatste bord biedt waarschijnlijk meer soelaas, vooral omdat het ook in strijd met de regels is geplaatst.

 

De toelichting aangaande het bord:

2. Toepassing bord E7

Het bord kan betrekking hebben op één of meerdere laad- en losgelegenheden. In het laatste geval is dit met pijlen op een onderbord aangeduid. Bord E7 wordt evenwijdig aan de weg geplaatst zodat het bord waarneembaar is voor al het verkeer in beide richtingen. Als aanvulling op de bebording kan op het wegdek het pictogram worden aangebracht.

Een laad- en losgelegenheid mag door bestuurders van alle voertuigen worden gebruikt om te laden en/of te lossen. Het onmiddellijk laten in- of uitstappen van passagiers is eveneens toegestaan.

3. Onderborden (nadere uitleg)

Door middel van een onderbord met één of twee pijlen of numerieke tekst ("2x", "3x") kan worden aangegeven dat het meer dan één gelegenheid betreft (pijlsymbool naar rechts, naar links of naar rechts en links, onderborden OB501l, OB502, OB503 of OB504). De plaatsen op dit weggedeelte moeten fysiek duidelijk herkenbaar zijn.


Er mankeert nogal wat aan de huidige opstelling. Overigens zie ik onder uw auto wel een bepaalde aftekening op het wegdek. Zijn dat kruizen?

Het bord geldt mi voor het laatste parkeervak, maar dat is niet het belangrijkste; het moet overduidelijk zijn wat er wel en niet beoogd wordt. Dat is een reden om een bon te seponeren..en ik zie genoeg twijfel om hier idd digitaal bezwaar tegen aan te tekenen..

 

bron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, blijkbaar! Ik zie het wel :) proberen kan allicht, alleen worden vrijwel alle bezwaren door de OvJ standaard afgewezen en moet je in beroep bij de Kantonrechter om écht gehoord te worden, Maar dan moet je eerst de boete betalen (zekerheid stellen) en griffierecht betalen (wat je terugkrijgt als je wint). Duur gokken dus ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Goed bezig, ik had ook bezwaar gemaakt. Vind dat je gelijk hebt, had hem er ook neergezet.

De borden staat totaal niet duidelijk, waarschijnlijk staat er ook aan twee kanten van die paal "betaald parkeren". Dat lijkt me helemaal jouw zaak sterken.

Wat op een bord staat geldt er achter, of links en rechts er van.... Zou een beste zooi worden anders.

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

wel zelf in het bezwaar met zoveel mogelijk bewijzen komen (verkeerd geplaatst bord), voor de rest geef ik je niet veel kans.

succes en ik ben benieuwd!

aangepast door Ron467
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe