Ga naar inhoud

Dashcam


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...
  • 6 maanden later...

Zo mij dan toch eentje aangeschaft https://dashcamtalk.com/b40-a118/

https://youtu.be/R3eDXKLNLys?list=PLFB79814F24001328

 

Natuur bij onze Chinese vrienden aangeschaft voor 50€, niet de hoogstaande camera maar nu ook niet de goedkoopste deze was 14€ (K6000) welke ook zijn werk zal doen.

 

Wat ik aan deze camera leuk vind is dat hij wat discreter kan ingebouwd worden zonder één of andere zuignap op de ruit gekleefd. 

En voor 3,5€ een voeding van 12V naar 5V mini USB met een 4m kabel ook aangeschaft zodat ik alles discreet kan wegmoffelen. 

 

Nu hopen dat hij nog binnen komt voor wij op vakantie gaan (normaal gezien wel) en dan kan het inbouwen beginnen.

De 10u durende reis zal ik hier dan wel posten :P

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ja die HD kwaliteit moeten we maar met een korreltje zout nemen het ding maakt voor zijn prijs wel mooie beelden. Ben meer nieuwsgierig hoe lang hij het gaat uithouden.

En hopelijk heb ik het niet nodig.

Een vriend heeft op een week twee ongelukken bij beide ongelukken was hij in zijn recht. Maar bij het tweede ongeluk begon de tegenpartij wat tegen te spartelen en wou de schuld bij hem plaatsen, totdat hij het filmpje van zijn dashcam liet zien en dan werd het aan de andere kant heel stil en is het aanrijdingsformulier braafjes ingevuld.

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

valt wel mee hoor Kees.

De A stijl bekleding is redelijk makkelijk te verwijderen en van A stijl naar spiegel is gewoon kabel tussen raam en hemelbekleding lepelen.

Maar met alles is het zo dat als je eenmaal weet hoe te doen dan valt het reuze mee.
ergste is nog als je de sigaretten aansteker aansluiting wil gebruiken in de midden console , want dan lig je op je rug / zij op de grond tussen stoel en pedalen en tsja met een rotte rug is dat bijna niet te doen op verantwoorde manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terwijl de camera onderweg is naar het zonnige België heb ik eens de inbouwmogelijkheden bekeken in de superb en dat valt best mee.

De camera zal waarschijnlijk naast de binnenspiegel geplaatst worden kant passagier dan heb ik er zelf geen last van mogelijk kan ik nog iets 3D uitprinten om het geheel in elkaar te laten vloeien.

De draad kan onder de dakbedekking geplaatst worden en zo langs de A stijl zonder dat men iets moet losmaken er is plaats genoeg om deze er tussen te duwen.

De voeding gaat ergens geplaatst worden waar de voeding zit van de GPS dus deze ziet men dan ook niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit er geen stekker op die ergens doorgevoerd moet worden waardoor er wel iets losgehaald moet worden ??

Want voor mijn DAB antenne moest ik wel de A stijl lossen, en dit valt echt wel mee als je het eenmaal weet

Kijk ook uit dat er een AIRbag zit verwerkt in de A stijlen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk zelfs als men werkt in de buurt van de airbag Best de de batterij loskoppelt en een 15min wacht met de werken om er zeker van te zijn dat er geen reststroom aanwezig is.

Maar zoals gezegd moet ik niets demonteren en kan ik de kabel gewoon tussen het dak en stijl drukken. Als ik hem monteer zal ik voldoende foto's nemen.

Hopelijk komt hij einde van de week binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn wat richtlijnen voor de Belgen.

http://www.privacycommission.be

Dashcam voor recreatief gebruik

Een particulier kan een dashcam bijvoorbeeld gebruiken om zijn autovakantie-traject te filmen. Als hij de beelden van deze autotrip thuis opslaat en enkel en alleen gebruikt voor « persoonlijke of huishoudelijke doeleinden » (bv. het herbekijken van de beelden thuis of in familieverband) zal de privacywet niet van toepassing zijn en hoeft hij de regels van deze wet dan ook niet na te leven.

Zodra diezelfde persoon de beelden echter publiek maakt (bv. op internet of deelt met een groot aantal mensen, zoals bv. tijdens een infoavond), zal de privacywet wel van toepassing zijn en dient de betrokkene de verplichtingen van deze wet na te leven. Hij zal beschouwd worden als een verantwoordelijke voor de verwerking. Als verantwoordelijke zal hij onder andere het proportionaliteitsbeginsel dienen te respecteren, moeten voldoen aan de informatieplicht,de nodige veiligheidsmaatregelen moeten nemen en een gewone aangifte moeten verrichten (www.privacycommission.be > Aangifte indienen of beheren > Een gewone aangifte aan te maken).

Voor meer informatie kan naar analogie verder verwezen worden naar de informatie m.b.t. het nemen van beelden op de website van de Commissie (www.privacycommission.be > Privacythema's > Recht op afbeelding).

Dashcam voor gebruik als bewijsmateriaal bij aanrijding

Iemand kan een dashcam aankopen om bewijsmateriaal te vergaren in geval van een aanrijding. In dit kader spreken we niet over gewone persoonsgegevens (zoals een naam, adres en telefoonnummer), maar over gerechtelijke persoonsgegevens.

De verwerking van dergelijke gerechtelijke persoonsgegevens is door de privacywet in principe verboden. Op dit verbod bestaan echter enkele uitzonderingen. Een mogelijke uitzondering waarop men hier een beroep zou kunnen doen, is indien de verwerking noodzakelijk is voor het beheer van eigen geschillen. In dit geval zou een dashcam mogelijk zijn, mits inachtneming van de verdere bepalingen van de privacywet.

De eigenaar van de dashcam zal beschouwd worden als een verantwoordelijke voor de verwerking. Als verantwoordelijke zal hij onder andere het proportionaliteitsbeginsel dienen te respecteren (bv. de beelden 's avonds wissen als er overdag niets problematisch gebeurd is), moeten voldoen aan de informatieplicht (praktisch gezien zal dit bij een eerste contactname moeten gebeuren, bv. vlak na het ongeval als er met de tegenpartij wordt gesproken), de nodige veiligheidsmaatregelen moeten nemen en een gewone aangifte moeten verrichten (www.privacycommission.be > Aangifte indienen of beheren > Een gewone aangifte aan te maken).

Wat het invullen betreft van deze aangifte kan u hieronder al enkele richtlijnen terugvinden.

- Het doeleinde dat in rubriek 2 zal moeten worden aangegeven, is "Algemene doelen > Beheer van de betwistingen".

- In rubriek 3 zal de gegevenscategorie "Gerechtelijke gegevens > Verdenkingen en inbeschuldigingstellingen" geselecteerd moeten worden.

- In rubriek 4 zal dan als wettelijke basis "Art. 8, § 2, c van de privacywet van 8/12/1992" moeten worden opgegeven.

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe