Ga naar inhoud

Fabia III bijna klaar!


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

Test auto's rijden vaak met een forse belasting erachter, omhoog/omlaag op bergpassen. Ik heb dat al diverse malen in werkelijkheid gezien (zowel op de Grossglockner als de Stelvio). Aanhangwagen met betonblokken erachter, of soms zelfs een personenauto.

En volgens mij zijn sleepkabels vaak niet meer toegestaan en gebruikt men een sleepstang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ach heb in loop van de jaren vaak mensen aan hand van de eerste foto's horen zeggen dat nieuwe wagens er niet uitzagen.

Totdat men ze in werkelijkheid in de showroom bij de dealer had aanschouwd en dan gingen ze 180 graden om.

 

Dus maw ik wacht het lekker af zodra hij eind van jaar bij mijn dealer staat , en vooralsnog denk ik zo dat door de verbeterde hoogte breedte maten hij er weer gelikter uit gaat zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach heb in loop van de jaren vaak mensen aan hand van de eerste foto's horen zeggen dat nieuwe wagens er niet uitzagen.

Totdat men ze in werkelijkheid in de showroom bij de dealer had aanschouwd en dan gingen ze 180 graden om.

 

Ja, daar moet ik je gelijk in geven :D . Hopelijk valt het inderdaad mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2065946545130652522.jpgpost-677-0-64720500-1402986274.jpg

 

Deze kwam ik zojuist tegen op de site van Worldcarfans.com. Het is trouwens nog slechts een rendering, maar als ik dit zo eens naast de spionage-foto hierboven plaats, denk ik dat hij zo best eens zou kunnen worden. Of dat hoekje aan binnenkant van de koplamp dat zo omhoog loopt, ook echt zal volgen heb ik nog niet aan de spionage-foto's kunnen ontdekken. Op die site spreken ze trouwens van een lengte van zo'n 4 meter voor hatchback en een kofferruimte van 330/1,195 liter (de huidige heeft 315/1,180 liter). Meer ruimte is natuurlijk altijd welkom. Ik moet toegeven dat ie er zo, met die grote wielen best goed uit ziet. Ik zal er wel aan wennen. Misschien vervang ik mijn huidige skoda fabia over een tijdje wel door een tweedehands van deze, ik ben benieuwd hoe lang het zou duren voordat ie in het aanbod opduikt. Duurt vast nog wel even, aangezien ie pas in 2015 op de markt komt. Ik red me nog wel even met m'n Fabia II. De volgende moet alleen wel een estate worden. Wat denken julle, mag ie zo komen als op de rendering? Trouwens hij lijkt ook behoorlijk op de schets die Skoda onlangs vrijgaf:

13204394671637389835.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

 

Skoda presenteert in augustus de nieuwe generatie Fabia. Ook komt er weer een Combi uitvoering.

 

De technische basis wordt gevormd door de huidige Fabia, maar het nieuwe model wordt liefst 9 centimeter breder en 3 centimeter lager. De wielbasis bedraagt 2,470 meter en de bagageruimte heeft een inhoud van 330 liter.

De Combi uitvoering wordt circa 4,25 meter lang. De kofferbak groeit tot een volume van 510 liter, of 1.490 liter indien de achterbankleuning wordt neergeklapt.

Het interieur is volledig nieuw. Skoda gaat daar ook veel meer opties tot personalisatie aanbieden. Opties zijn een glazen panoramadak, keyless entry en een achteruitrijcamera. Via de zogeheten MirrorLink optie kan de smartphone worden aangesloten op het 6,5-inch grote aanraakscherm in de middenconsole. Skoda zegt zelf voor diverse handige apps te zullen zorgen.

Onder de kap komen de bekende 1,0 liter 3 cilinder MPI (60 of 75 pk), de 4-pits 1.2 TSI (90 of 110 pk) en de relatief nieuwe 1.4 TDI (90 of 105 pk) motoren te liggen. Over de gehele linie belooft Skoda een gemiddelde daling van het verbruik van 17 procent. De sterkste uitvoeringen van de 1.2 TSI en de 1.4 TDI kunnen tegen meerprijs gecombineerd worden met een 7-traps DSG. In 2015 volgt de 75 pk sterke Fabia 1.4 TDI Greenline met een CO2-uitstoot van 82 gram/km. Die 3 cilinder uitvoering voldoet aan de eisen voor 14 procent bijtelling.

 Van de nieuwe Fabia is geen RS uitvoering gepland. Daar bestaat volgens Skoda te weinig vraag naar. Als pleister op de wond komt Skoda wel met een Monte Carlo uitvoering. Die biedt wel een sportief uiterlijk, maar qua prestaties en rijeigenschappen wijkt deze versie niet af van een normale Fabia. De Combi uitvoering, die ook op de autosalon van Parijs te zien zal zijn, zal in het voorjaar van 2015 leverbaar worden in stoere Scout terreinlook versie.

Rond de jaarwisseling verschijnt de nieuwe Fabia bij de dealers. De Combi volgt in het voorjaar.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ach wacht nu gewoon af tot hij bij de dealer staat en oordeel dan.

Hoe vaak hebben we niet bij nieuwe modellen lopen klagen over de look gebaseerd vanuit foto's en toen die uiteindelijk bij den dealer stond waren we er allemaal weg van.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drie- en viercilinders voor nieuwe Skoda Fabia

 

07 augustus 2014 

 

Skoda heeft nieuwe informatie over de nieuwe Fabia vrijgegeven.

We weten nu bijvoorbeeld dat het nieuwe model op een compleet nieuw motorpalet kan rekenen.

Je raadt het al: de nieuwe Fabia rijdt zuiniger.

Tot 17%.

 
Drie-viercilinrs-nieuwe-Skoda-Fabia-53e3 Skoda Fabia Greenline

 

De nieuwe Skoda Fabia wordt leverbaar met vier benzine- en drie dieselmotoren.

Ze voldoen allemaal aan de nieuwe Euro6 emissienorm en zijn uitgerust met stop/start-techniek en een regeneratief remsysteem. De DSG-automaat is weer optioneel leverbaar.

Aan de basis staat de 1.0 MPI driecilindermotor met 60 pk, gevolgd door direct ingespoten TSI motoren met 1,2 liter inhoud.

Deze viercilinder is maximaal 110 pk sterk.

Daar tussenin vinden we een 90 pk sterke variant, en we kijken ook niet op als de 1.0 MPI er eveneens in een uitvoering met 75 pk is.

Net als de bij broertje Polo van Volkswagen.

Die driepitter zorgt er ook voor dat de nieuwe Fabia tot 65 kg lichter is dan voorheen en 980 kg weegt.

Het dieselaanbod bestaat uit drie motoren met een driecilinder 1.4 TDI met common-rail techniek.

Deze nieuwe diesel is lichter dan zijn voorgangers met 1.2 liter of 1.6 liter inhoud en komt voor de dag met 75, 90 of 105 pk.

De Fabia Greenline krijgt de 1.4 TDI met 75 pk en stoot slechts 82 gram CO2 uit.

Voor zakelijk rijders betekent dat 14% bijtelling!

 

Voor de complete onthulling van de nieuwe Skoda Fabia is het aftellen naar de Autosalon van Parijs, die begin oktober de deuren opent.

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

image_+X3EsSbGv8Zo9irlH5jMcA.jpg

De nieuwe Fabia van binnen!

Speciaal voor u: Het eerste beeld van het strakke dashboard van de nieuwe ŠKODA Fabia. Bij de ontwikkeling van de nieuwe Fabia is ‘clever engineering’ het uitgangspunt. Dat betekent dat hij veel innovatieve technologieën aan boord heeft die autorijden makkelijker maar ook veiliger maakt. Zo is er een slimme parkeerhulp én een assistentiesysteem dat gevaar ziet aankomen en je daarvoor waarschuwt. En, ook Simply Clever: de nieuwe Fabia zit vol met multimedia oplossingen.

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ding bengelt als een te grote biefstuk over de bordrand.

 

toename breedte: 9 cm

toename spoorbreedte: 3 cm

 

Verder:

De belangrijkste motor wordt waarschijnlijk de 1,2-liter turbobenzine met 90 pk, die de Fabia ook snelwegmanieren geeft.

De aangenaamste is dan weer de 1.4 TDI 105 dankzij 250 Nm vanaf 1.750 tpm.

maar:

De benzinemotoren scoren prima qua loopcultuur maar de 1.4 TDI diesel knort nogal en is wat rauw.

 

Ik krijg bij dit soort tegenstellingen het idee dat men nog niet alle motoren heeft kunnen beproeven en dus maar wat voor de vuist wegzwamt.  Het zou natuurlijk kunnen dat de greenline variant rauw is, en dat de driepitter diesel met 110 pk opeens hemels rijdt, maar dat lijkt mij niet echt voor de hand liggen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe SKODA Fabia maakt niet alleen indruk met zijn emotionele design, hij is ook praktischer en uitgekiender dan ooit tevoren. Het nieuwe model biedt plaats voor vijf inzittenden en hun bagage, maar blijft dankzij zijn compacte afmetingen tegelijk bijzonder pittig en wendbaar. Zijn koffer is de grootste in het segment van de compacte auto's. Typisch voor SKODA zijn de 17 'Simply Clever' details van de Fabia, waaronder 9 nieuwe.

"De nieuwe SKODA Fabia is een echt praktische auto met veelzijdige gebruiksmogelijkheden, de ideale wagen voor hedendaagse en tegelijk praktische mobiliteit in de stad en de perfecte combinatie van emoties en functionaliteit", vertelt dr. Frank Welsch, binnen de raad van bestuur van SKODA verantwoordelijk voor technische ontwikkeling.

De SKODA Fabia biedt veel ruimte voor de inzittenden en hun bagage. Het interieur werd iets langer en breder dan voordien, terwijl de bestuurder en de passagier voorin meer hoofdruimte kregen. Hoewel de nieuwe Fabia 8 mm korter is dan zijn voorganger, nam de interieurlengte met 8 mm toe tot 1.674 mm. Ook de breedte op ellebooghoogte nam toe, tot 1.401 mm voorin (+21 mm) en 1.386 mm achterin (+2 mm).

De koffer is met een volume van 330 l de grootste in zijn segment. Hij is 15 l ruimer dan bij de Fabia van de vorige generatie en beduidend groter dan bij de relevante concurrenten. Met neergeklapte rugleuning van de achterbank stijgt het laadvolume tot 1.150 l. Dankzij de grote opening van 1.098 mm breed, de kofferklep die tot 1.915 mm hoog opent en de lage laaddrempel (659 mm), wordt in- en uitladen kinderspel. Het laadvlak is 960 mm breed, dat is 2 mm breder dan in de vorige generatie.

'Simply Clever', aan dat motto beantwoordt de nieuwe SKODA Fabia perfect. Afhankelijk van de uitrusting en de voorkeuren van de klant biedt hij niet minder dan negen nieuwe 'Simply Clever'-elementen.

In de nieuwe Fabia wordt voor het eerst bij SKODA de MirrorLink™-technologie gebruikt. Die maakt het mogelijk om apps van de smartphone op het scherm van het infotainmentsysteem te 'spiegelen'. Daardoor krijgt bijvoorbeeld het gebruik van navigatiesoftware of het beluisteren van de eigen muziek een nieuwe dimensie. De koppeling verloopt snel en eenvoudig. Gewoon de smartphone via een USB-kabel met het Bolero-infotainmentsysteem verbinden, de MirrorLink™-modus op de radio activeren en de MirrorLink™-geschikte apps worden op het scherm van het infotainmentsysteem weergegeven.

Bijzonder handig is ook een andere functie: SmartGate. Die maakt het mogelijk om bepaalde voertuiggegevens zoals het verbruik, de gemiddelde snelheid, de kosten en andere informatie voor een gekozen traject via een speciale app op de smartphone weer te geven, op te slaan en mobiel te gebruiken. De dataoverdracht verloopt volledig draadloos via een WiFi-verbinding.

Voortaan krijgt ook de Fabia een praktische ijskrabber in het tankklepje. De nieuwe multimediahouder in de bekerhouder van de middenconsole biedt ruimte voor een gsm, smartphone of iPod. Het in vele landen verplichte veiligheidsvestje kan voortaan worden opgeborgen in een extra vakje in de voordeur aan bestuurderszijde. Voor de passagiersdeur is een vuilnisbakje verkrijgbaar. Opbergnetjes aan de binnenkant van de voorzetels bieden plaats voor kleine spullen. Ook de opbergruimte voor flessen werd uitgebreid. In de achterdeuren past voortaan een 0,5-literflesje en in het handschoenkastje is zelfs plaats voor een fles van 1 l. Zo biedt de nieuwe SKODA Fabia nu plaats voor in totaal zeven flessen: in beide voordeuren, in de achterdeuren, in de middenconsole en in het handschoenkastje.

Verder schittert de nieuwe SKODA Fabia met nog andere 'Simply Clever'-oplossingen die in de tweede generatie hun deugdelijkheid al bewezen. Daartoe behoren onder meer de standaard tickethouder aan de linker A-stijl en de twee optionele tassenhaakjes in de koffer. Naar wens zorgen twee opbergnetten voor orde en netheid in de koffer. De hoedenplank kan behalve in normale positie ook een stand lager geplaatst worden als tussenbodem of verticaal achter de achterbank worden geschoven. Bovendien is er als optie een flexibel opbergbakje voor de koffer, dat kleine spullen netjes bij elkaar houdt. Ook de 'Cornering'-functie van de mistkoplampen (afslagverlichting) kan gerust 'Simply Clever' genoemd worden.

post-677-0-57805700-1410473024.jpg

post-677-0-80411400-1410473031.jpg

post-677-0-61560100-1410473039_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hoedenplank kan behalve in normale positie ook een stand lager geplaatst worden als tussenbodem of verticaal achter de achterbank worden geschoven. 

Dat zijn nou van die kleine dingen die ik wel superhandig vind. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 4 maanden later...

 

Hier een filmpje en de mening van de tester over de Fab 3 combi die sinds vandaag ook is te bewonderen bij de dealers....

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe