Ga naar inhoud

Proefrit Auris Touring sports


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Vind ik toch wel een alleszins positief verhaal. Duidelijk is dat je er niet sportief mee moet rijden, dat gaat met nogal wat kabaal gepaard blijkbaar. Doe ik sowieso doorgaans niet of zelden. En ook Henk laat zich natuurlijk duidelijk horen wanneer je het gas vol intrapt en er teruggeschakeld wordt. En je mist de subjectieve beleving van acceleratie dus door het "gummiband-effect". We gaan het zien en beleven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is meer dat je minder duidelijk de acceleratie voelt, omdat het toerental gelijk blijft. Ik denk dat het meer aanvoelt alsof je in de metro zit of zoiets. En als je ineens veel vermogen vraagt, zal dat idd wel goed hoorbaar zijn.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik blijf vermoeden, zeker na het lezen van dat Duitse artikel, dat ook zonder sportief rijden de motor zich zal laten horen. Bij elke versnelling, dus vanuit stilstand en bij inhaalacties gaat ie loeien.

Wat ik me afvraag, is of je er een reservewiel in kwijt kan. Standaard krijg je die in ieder geval niet.


Duwtjes blijven mogelijk volgens mij.


@Skoody: of het kan zijn dat de combi met elektromotoren de nadelen van een minder goede automaat deels opheft? Ik denk dat de Bottenverzamelaar in post #18 hierover een zinnige suggestie doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een oeverloos geouwehoer... :D

 

 

Dat bedoelde ik, "apart". Niet geheel compos mentis, vermoed ik 

Ik nam aan dat je wel zou snappen waarom ik juist de term "overloos geouwehoer" gebruikte ;) Zo niet, lees dan zelf de tekst achter je linkje nog eens ;)

 

En ik blijf vermoeden, zeker na het lezen van dat Duitse artikel, dat ook zonder sportief rijden de motor zich zal laten horen. Bij elke versnelling, dus vanuit stilstand en bij inhaalacties gaat ie loeien.

Dat is inderdaad wel de ervaring van mijn collega. Is absoluut geen sportieve rijder, maar ervaart juist in het dagelijks gebruik het CVT-nadeel. Was hem overigens tijdens de proefrit niet opgevallen, dus zorg als dat kan voor een lange en representatieve proefrit Menno. Of vraag op een Auris-forum even wat hun ervaringen zijn. Even vreemd gaan :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je de versnelling ook wel goed kunt voelen als je intrapt. Alleen heeft het geen relatie meer met de toeren.

 

 

Ik vermoed dat het afhankelijk zal zijn van hoe diep je dat pedaal duwt. Als je aangeeft rustig vooruit te willen (niet te diep induwen dus), zal hij waarschijnlijk zo geprogrammeerd zijn dat het optimale toerental wordt gekozen (lees: meest efficiënte), wanneer dat bereikt is, zal de versnellingsbak langzaam de overbrengingsverhouding beginnen wijzigen zodat de toeren niet meer hoeven te veranderen.

 

Wanneer je het pedaal tot de bodem duwt, zou het kunnen dat hij veel dieper in de toeren gaat om maximaal koppel te krijgen (en ondertussen ook maximaal te versnellen), waarna opnieuw zal worden gespeeld met overbrengingsverhoudingen.

 

Dat is het grote verschil met de oude bakken, zoals in de volvo, waar dergelijke programmatie waarschijnlijk onmogelijk was.

 

Maar ik zeg maar hoe ik het zou ontwerpen, ik weet het eigenlijk niet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga je een proefrit maken met een Auris, koop je een Fabia Combi. Het reed idd voor geen meter. Veel lawaai van de motor terwijl er weinig gebeurt. Blijkbaar ben ik dan toch behoorlijk verwend. Vond hem verder wat zwabberig. Dus meteen maar even bij de buren, mijn Skoda dealer gekeken. Fabia Combi leek eigenlijk ook n niet zo gek. Proefrit in een gewone met 86 pk handbak beviel prima. Wat een verschil met die Auris. Het is een combi dsg geworden. Mooie kleur metal grey metallic (inmiddels uit het assortiment). Meteen all seasons banden er op geregeld. Pdc achter, sunset, reservewiel, stootlijsten. Henk bracht best nog aardig wat op, vond ik (€14000) na 4 jaar eb 83 000 km

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proficiat met de aankoop zal weer wennen worden de nieuwe voor wanneer is het?

Zo zie je maar een testrit is nodig om geen miskoop te doen, niet dat die Toyota nu slecht is maar blijkbaar zijn er toch nog wat betere op de markt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je nieuwe bolide! Is het de Sprint? Ik heb die even samengesteld op de Skoda site, ook met trekhaak. Die heb je toch ook?


O, ik zie net dat je het fietsenrek te koop aanbiedt. Dan misschien geen trekhaak.

aangepast door CaseyBasey
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe