Ga naar inhoud

Henk op drie cilinders

Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Opvallend: Mercedes komt in de lijstjes die Rosinfield heeft gelinkt, alleen voor met de M-klasse en dan ook nog alleen bij de slechtst scorende auto's.

Ook opvallend dat veel merken helemaal niet in de (uitgekleedde) lijstjes voorkomen: een merk als BMW zie ik nergens, maar ook Skoda niet en zo zijn er tal van merken waar ik me niet voor kan stellen dat er geen enkel model buiten de middenmoot scoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me ook af in hoeverre die stastieken betrouwbaar zijn (misschien daar eens een betrouwbaarheidstest op loslaten), hier een artikel op dezelfde site (resultaten ADAC):

http://www.autoleasewereld.nl/top_10/133/3886-top10_meest_betrouwbare_auto%E2%80%99s_(adac)

Hier is de Fiat Panda bijvoorbeeld één van de meest betrouwbare auto's, en in de eerdere link één van de minst betrouwbare.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mate van betrouwbaarheid is sowieso moeilijk vast te stellen. Je zult alle mankementen en opgetreden pech op een bepaalde manier moeten waarderen om vergelijkingen te kunnen maken. Onderweg pech hebben de hulpdiensten nodig hebben lijkt wel een simpel criterium, maar dan nog moet je o.a. in de gaten houden hoe oud de betrokken auto's zijn, hoeveel km ze gereden hebben, en hoeveel of hoe weinig er van het type rondrijden t.o.v. andere auto's. Ook kan je je afvragen hoe ernstig (en kostbaar) die problemen dan zijn en die dus moeten vergelijken.

Sommigen beweren dat je ook de persoonlijkheid van de berijder mee moet nemen in een zinvolle analyse ;)

aangepast door CaseyBasey
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn de onderhoudscycli trouwens? Even onze patient Henk: als Henk ieder jaar of half jaar bij de garage gestaan had was het probleem waarschijnlijk al veel eerder ontdekt. Hier wreekt zich het oprekken van de interval naar 30k.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat betwijfel ik. Zolang het werkt werkt het. Bij mij duurt het ruim een jaar zo'n cyclus. Je ziet er ook niets aan waarschijnlijk. Tot de boel er mee stopt. Gewoon een kwestie van slecht materiaal en/of op een onhandige plek ivm vocht. Net als die condensor ivm steenslag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe