Ga naar inhoud

Skoda Yeti 1.2 DSG Elegance


Skoda Yeti DSG Elegance
 Delen

Aanbevolen berichten

Mooie wagen dat is zeker

Zitten er al ledlichtjes in?

 

Waar bedoel je led lichtjes? Onder de spiegels zitten er (alleen bij de Elegance) lampjes onder.

Deze zijn bedoeld om de deur/slot te verlichten. Gaan vanzelf uit, net als de verlichting.

Ik 'mis' alleen inklapbare spiegels, verder niets :P. Een Elegance is toch wel erg luxe uitgerust.

aangepast door Skoda Yeti DSG Elegance
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn hier al veel Yeti's 1.2 tsi met DSG maar deze van jou is wel errug mooi!

 

Bedankt ! Ik ben er zelf ook van overtuigd dat ik een zeer mooie occasion heb gevonden. Ik hoefde er ook niet heel lang over na te denken.... :D

En mijn vrouw is er ook helemaal gek mee, wat wil je nog meer.  Wat ik erg mooi vind zijn de zwarte expedition details: boven de wielkasten/bij de achterklep etc.

Morgen weer lekker rijden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Heb zelf ook een 1.2 yeti automaat elegance compleet met alle denkbare opties kan me voorstellen dat je er trots op bent.

Daar ik zelf ook pas mijn auto sinds februari heb verkeer ik ook nog in het stadium van verwondering zelfs van vrouw vindt het jammer als we al snel thuis zijn, elke keer zegt ze jammer dat we er al zijn.

Dit terwijl ik 10 jaar lang Alfa Romeo heb gereden met een V6 en 200 pk.

Veel plezier.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ben hier al een paar jaar niet meer geweest....mijn Skoda Octavia is zo goed dat ik enkel maar schrijven = tevreden op alle niveau's

Aangekocht in 2012 met 24dkm en intussen 90dkm op de klok 

Wat er intussen veranderd is dat m'n de Diesel's meer een méér aan het aanvallen is dat een vervuilende wagen is ondanks de meesten roetfilters hebben

Daarom overweeg ik terug en wagen aan te schaffen met benzinemotor want vroeg of laat zullen we misschien niets meer krijgen als we hem inruilen omdat het een diesel is

Mijn voorkeur gaat uit naar de Yeti 1,2TSI mét DSG 

Fiscaal ook voor ons interessant tegenover de 1,6 diesel

Heb dit model eens "gepast" om het laatste autosalon in Brussel (er stond maar één wagen) 

Hogere zithoogte (makkelijker in en uitstappen) is een dikke plus tegenover de Octavia

De rest van de boordplank is bijna hetzelfde als de Octavia 

De Octavia zit voor mij nog steeds zéér goed zelfs voor uren snelweg terwijl de zetel altijd op de hoogste stand staat

De passagierszetel kan niet hoger en dat is een tekortkoming vooral voor mijn echtgenote

Vandaar een Yeti met een 1,2L én een DSG weliswaar dan met een kleinere koffer maar, zoveel hebben we niet meer te laden

Dus...verdere ervaringen met een 1,2TSI én DSG zijn welkom

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur ago , SkodaFrank said:

Dus...verdere ervaringen met een 1,2TSI én DSG zijn welkom

Niks mis mee en verder niet meer nadenken en nemen zou ik zeggen.
Als je tweede hands koopt dan wel even opletten of de bewuste distributie ketting vervangen is.
Voor de rest kan @Rosinfield je waarschijnlijk nog wel één en ander vertellen en anders @CaseyBasey

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was er zeer tevreden over. Heb wel de motor laten tunen (rijdt net wat lekkerder) en de DSG laten optimaliseren (iets minder snel opschakelen in D, wat sneller in S). 
Net als bij mijn huidige Fabia. Die heb ik ook nog laten verlagen (Eibach) met het oog op een betere wegligging. Wat dat betreft was ik met de Yeti wel verwend (formidabel)

aangepast door Rosinfield
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Frank, ik rij vanaf 2010 de Yeti 1,2 DSG en ben er nog steeds blij mee. Fijne rijeigenschappen. En één van mijn aanschafredenen was ook de hoge instap. Beetje jammer is dat de drempel, waar de deur invalt, een beetje hoog is zodat je je linkerbeen een beetje extra moet optillen, maar echt hinderlijk is het niet voor mij.

Als je 2de hands koopt inderdaad even controleren of ie alle updates en terugroepacties heeft gehad: met name de vervanging van de distributieriem.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe