Ga naar inhoud

Skoda De Waal - Tiel


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Hah, jah dat komt uiteraard door het tijdstip. Afhankelijk van het weer/licht rij ik elke dag in een andere auto ;)

Maar zijn die trommels standaard grijs dan (bij productie), of hebben ze dat wel gespoten? Laagje zal in ieder geval dunner zijn gezien het nu een stuk gladder/vlakker oogt op het middelste deel.

En ik ben er zeker blij mee, gewoon weer lekker genieten van mn nieuwe auto. B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nou, mijn tromeels waren bruin bij aflevering, dus onbehandeld. Vandaar dat de dealer ze netjes grijs heeft gemaakt. En dat kleine beetje verf heeft geen negatief effect op mn verbruik hoor CH..:) zie mn posting over verbruik :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind dat grijs nog aardig donker trouwens, t.o.v. de standaard kleur bij de Greenline. Mijne zijn natuurlijk mooier, maar OK je komt in de buurt :lol:

En die bumpers, dat vind ik niet bepaald super verpakt. In die zin dat het dan heel goed mogelijk is dat er eens een paar beschadigen. En waar is de doos gebleven? :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn de bumpers van de concurrent. De grotere bumpers, worden in dozen verpakt, zitten dan in schuimplastic folie in de doos verpakt. Maar door deze verpakking in papier zijn ze wel krasvrij, we hebben nog nooit een bumper van een schadebedrijf terug gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Om het verhaal even compleet te maken.

Inmiddels ben ik door de Waal gebeld met de vraag of alles nog geheel naar wens is. Meteen ook even de nog te verzenden factuur besproken, prijs voor benodigde apparatuur om navi in te bouwen komt vrijwel overeen met wat vooraf beraamd was. Foutieve montage bakjes is gecompenseerd en het zoeken naar/testen van de juiste interface (tijd) is niet berekend, mede omwille van alle gebeurtenissen er omheen.

Ik ga geen prijs noemen aangezien dat niet zo eerlijk is t.o.v. de Waal (onder normale omstandigheden zal dit vermoedelijk hoger liggen) maar ga er maar vanuit dat ze redelijk schappelijk zijn geweest. Alleen al die uren dat ik daar geweest ben om mee te helpen/kijken overtreffen de totaalprijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Net even op visite geweest bij de dealer, gewoon voor de gezelligheid en om wat vragen over velgen/(winter)banden door te nemen.

Uiteraard even hartelijk onthaal als anders. En ondanks dat het er vaak druk is maken ze altijd even tijd voor je vrij. Kan niet anders zeggen dan dat dit de manier is zoals de klant graag de showroom binnen komt wandelen, men komt even gedag zeggen en afhankelijk van waar je naar op zoek bent krijg je de vrijheid om even rond te kijken of te wachten op een collega onder het genot van een bakje koffie (of één van de andere 7 smaken) of gekoeld water.

Afijn, we hebben dus even het boekje doorgenomen met velgen/banden om te zien waar mijn interesse ligt zodat men voor mij een passende selectie kan maken. Ook worden de ontbrekende onderdelen van de reservewielkit er weer bij besteld, kwam er namelijk achter dat ik helemaal geen steeksleutel heb bijvoorbeeld (handig voor onderweg :P). Destijds was het niet één bestelnummer maar moest je zelf achter de losse onderdelen aan en daarbij zijn we de sleutel dus vergeten.

Tot slot nog even met de verkoper gepraat, over hoe de auto bevalt, needle sweep en led lampjes :P En, hij mag tegenwoordig ook in een Fabia Greenline rijden (ok, de hatchback, maar wel een greenline niet waar Leon ;)).

Ze zijn dus niet alleen goed in het verkoper van auto's maar je kan altijd even langsgaan voor vragen, aftersales (geheel vrijblijvend, ook niet onbelangrijk!) of gewoon om jouw ervaringen te bespreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaat het bij de Waal met reparaties en onderhoud, doen ze dat ook goed en vooral in 1x goed? Wordt er ook gecontroleerd of je klacht daadwerkelijk weg is voordat je de auto terug krijgt?

Ik vraag het even omdat ik best eens een andere dealer wil proberen en dat is de dichtstbijzijnde na Hegeman in Nijmegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bumper was dus niet goed (reden is jullie inmiddels wel bekend), ondanks hoge kosten gratis vervangend vervoer hebben ze deze 2x vervangen en 2x gespoten voor ik hem mee kreeg.

Brandstofmeter deed vreemd, kon diezelfde dag zelf niet maar de dag erna langs gegaan. Uitgelezen, opgeslagen en gereset. Na 10 dagen had ik gebeld dat het probleem weg bleef (zodat ze de order konden sluiten) maar na nog geen week kwam het alsnog (erger) terug. Was geen probleem, ben er (allemaal zonder afspraak trouwens!) weer naartoe gegaan, direct monteur het probleem 'live' laten zien. Opnieuw uitgelezen, zelfde melding. Afspraak gemaakt voor vervangen vlotter (zoals ze al dachten de eerste keer), is netjes met gratis vervangend vervoer (ik kreeg 4 bonnen bij de aanschaf van mijn auto) opgelost. Geen problemen meer mee gehad, ook geen enkele stank naar Diesel (kon een dagje blijven hangen zeiden ze).

Hoe een beurt verloopt weet ik nog niet uit eigen ervaring, maar de mensen die ik weleens zie zitten worden goed verzorgt. Krantje, TV, koffie, praatje maken met elkaar. Alles gaat ook mooi via werkorders, altijd op kenteken, VIN, kilometerstand, etc. Zo'n plastic wegwerphoes over de stoelen en om stuurwiel, vaak ook nog een papieren mat op de vloer. Na terugkomst een kaartje aan de spiegel (dacht met een afbeelding van een smiley?) kan de tekst niet meer letterlijk oplepelen maar komt in ieder geval wel leuk over.

Ondanks een stroef begin is alles daarna eigenlijk goed verlopen (allemaal hier te lezen). Ze hebben ook een online systeem waar je een afspraak kan maken trouwens. Bellen en mailen werkt ook prima, je wordt altijd direct naar 'jouw mannetje' doorgeschakeld en mails worden diezelfde werkdag beantwoord. Ik wil niet slijmen maar ik moet zeggen dat ze allemaal stuk voor stuk erg vriendelijk zijn, erg geïnteresseerd, open en zover ik heb meegemaakt erg kundig en vindingrijk (inbouw navi bijvoorbeeld :P). Ik kan namelijk wel uit ervaring spreken na zowat een hele dag met ze opgetrokken te hebben, ze namen zelfs spontaan een saucijzenbroodje voor me mee!

Wat je natuurlijk kan doen is gewoon een keer langs rijden zoals ik vandaag ook gedaan heb. :)

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Aangezien ik dagelijks langs Tiel kom rijden, ga ik maar eens kijken of ze me daar wel willen begrijpen ;)

Voordat we naar Italië afreizen wil ik graag dat ie z'n eerste beurt krijgt, de Superb zal dan net tegen de 30 dkm (morgenvroeg gaat ie naar de 27 dkm en met een dikke 1000 in de week is het zo gepiept) aanzitten en als we terug komen van Italië is ie er zeker overheen..

Hopelijk gaat het daar beter dan bij Hegeman in Nijmegen. Als het effe kan ga ik daar liever niet meer naartoe en Tiel ligt op de route en kost me waarschijnlijk minder tijd dan naar Nijmegen op en neer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kun je mijn komst alvast aankondigen en aangeven dat ik een gruwelijke zeikerd ben.

Koffie zwart met suiker graag :laughing1:

Als ze het goed doen hebben ze de komende 3,5 jaar een vaste klant erbij. Goed doen betekend in mijn geval:

- Leenauto staat klaar (is schoon en vol getankt)

- Reparaties in 1x (dus niet eerst nog onderdelen bestellen en nog een keer terug moeten komen)

Dussss als die lava blauwe Superb komt voor onderhoud op de 17e, be aware :mfr_lol:

En wie weet neem ik m'n schoonouders nog eens mee om te kijken voor een Tiguan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, mijn ervaring is dat de wagen altijd klaar staat, schoon en vol. Soms zelfs hele leuke wagens, zoals opeens een Beetle Cabrio V20. Maar soms ook gewoon een simpele Yeti Active+ (zonder alles).

Koffie is er ook altijd, en tanken kan je om de hoek doen als je hem terug komt brengen.

reparaties gebeuren in principe gewoon binnen de afgesproken termijn zonder dat je terug hoeft te komen. Mijn ervaring is dat als het niet lukt, men je belt om een dag later terug te komen zodat je in ieder geval niet 2x langs hoeft te komen. Uiteraard; in het verleden behaalde resultaten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe