Ga naar inhoud

Skoda De Waal - Tiel


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Inmiddels iets van 3500 kilometer op de teller na de Fabia Combi Greenline 5 weken in bezit te hebben.

Heb dit topic enige tijd uitgesteld aangezien het me nou niet geheel duidelijk werd of ik nou blij moest zijn met mijn dealer of niet...

September 2010, na diverse offertes (stuk of 6) en navraag over service level en know how zou Skoda De Waal in Tiel het dan worden.

19 september 2010, bestelling geplaatst. Zowat full options, 8% korting op auto+opties zonder inruil (los verkocht). Goed opgelet dat ik geen oor aangenaaid zou worden door onterecht hoge kosten. Zo heb ik PDC laten inbouwen maar ook 12v in kofferbak, dan betaal ik natuurlijk niet 2x de kosten om de kabels te leggen, die doe je maar tegelijk. Ook heb ik prijzen van losse accessoires (schotjes, bakjes, etc) zelf opgezocht om te zien of er niet te veel marge op zit. Nog aardig zitten dubben of ik Bluetooth en MDI zou nemen, maar toch besloten zelf een losse radio/navigatie in te laten bouwen en die centen voorlopig dus nog even in m'n zak te houden. Verwachte levering? Ongeveer week 50 als het een beetje mee zit, dus dan betaal ik 2% extra (370 euro) om hem in 2011 te laten leveren...

Eind november 2010, helaas, de auto's (alle fabia combi greenlines) schijnen vertraging te hebben. Zou weleens 10 weken later kunnen worden als ik pech heb.

Half december 2010, de auto is nog steeds niet in gepland. Verwacht wordt dat dit ergens begin januari definitief gebeurd, waarschijnlijk week 5.

Half januari 2011, eindelijk. De auto is ingepland! productie week 4

Maar, ik ga natuurlijk niet 2% (die 370 euro!!) betalen als mijn auto niet komt wanneer ik het wel. Dat is niet mijn probleem, dus die gaat er weer af. Ondertussen ook 100 euro tegoedbon van PON, om uit eten te gaan... zonder auto !! LEUK...

Week 5, toch maar eens bellen. Ik werk zowat bovenop het spoor dat richting PON gaat en er zijn wel erg veel Satin Grey Combi's voorbij gekomen.

Als ik geluk heb zouden ze hem ergens tussen de 14e en 19e februari kunnen opleveren.

Vrijdag de 18e februari zou het dan zover zijn, 10:00.

Maar.. Om 08:50 wordt ik gebeld door Vincent (niet mijn standaard verkoop medewerker), er is een probleem met het alarm inbouwen en helaas kunnen we je auto niet om 10:00 af hebben. Kan je niet morgenvroeg of vanavond?

Sjonge, en daar heb ik dan een vrije dag voor? Vroeg uit m'n bed nog wel. Geluk dat ik maar 25 min van de dealer vandaan woon. Vrijdagavond 17:00 dan.

16:45 rijden we (ik en mn pa) het terrein van De Waal op. Nog net licht, dus als ze een beetje opschieten kan ik m'n auto nog controleren op krasjes o.i.d. Over de auto gesproken, die is nergens te bekennen... :blink:

Dus, na een bakje koffie komt Leon (mijn vaste verkoop medewerker) om 16:55 naar me toe. Eindelijk zover denk je dan.. Hij gaat de auto even halen.. 17:05.. jeetje, is ie nog steeds niet klaar? 17:10.. Oh, daar is hij weer. Alleen zie ik hem nu nog niet want het is zowat donker!

Alle papieren doornemen, laatste blik op de offerte (die ik na mijn bezoek in september nog een keer of 5 heb aangepast), sleutel in de hand, en natuurlijk betalen. Met de PIN nog wel, hoogste bedrag ooit :P

Mijn eigen checklist langslopen, op basis van alles wat ik er in/op/aan had laten bouwen, tips en ervaringen van jullie die me voor gingen. Maar goed ook, want er ontbrak nogal wat.

- Wittekentekenplaat

- Life hammers

- Dopjes op slotbouten

- Instellingen speedlock/safelock vergeten

- Auto bleek (achteraf) erg vies op bumper, motorkap en binnen bij de linker stijl i.v.m. alarm.

Dus, ik zou dan de dinsdag erop weer langskomen om de puntjes op de i te zetten. Hier kon ik wel mee leven en heb dus het ISO formulier redelijk positief ingevuld. Ik had tenslotte net de sleutel in m'n hand en was nog net niet door het dolle geen zeg maar.

22 februari, auto achtergelaten. Leen Yeti 1.2 TSI Active + mee.

Kentekenplaat meegeleverd, lifehammers ingebouwd *, dopjes op de slotbouten, instellingen doorgevoerd en de auto opnieuw gewassen en gepoetst zowel binnen als buiten.

Inbouw van navigatie, die ik inmiddels (in overleg) zelf maar had besteld want dat scheelde 200 euro!, zouden we nog een afspraak voor maken.

Begin Maart gebeld, helaas hadden ze het erg druk. Dan maar een andere vrije dag zoeken, wil er tenslotte wel bij zijn om te bepalen waar alles moet komen (we weten beiden nog niet echt wat mogelijk is i.v.m. kabellengte)

21 maart, gebeld om afspraak te maken (ben tenslotte 2,5 week vrij). Helaas, wederom druk. Maar, aangezien ik nogal wat nieuwe puntjes had zouden we vrijdag 25 maart afspreken om alles door te spreken.

25 maart 2011, afspraak met Tony.

- Hoe kan het, dat er bij de achterklep, tussen het rubber en de bumper een soort lange sliert plakband loopt? en waarom loopt die bumper zo golvend, er lijkt zelfs een beschadiging onder te zitten?! Denken jullie dat ik achterlijk ben of zo? Stomme is, dat dit me al wel opgevallen was maar ik pas echt zag wat er anders aan was toen ik Fred zijn foto's nog eens bekeek!

- Waarom wordt mij verteld dat het inbouwen van opbergvakjes onder de stoelen één uur extra kost, als blijkt dat jullie het originele onderdeel losgetrokken en verbogen hebben om de schroef los te krijgen. En vervolgens de vakjes met één parkertje vast te zetten via de voorkant? Niet gek hè, dat vervolgens de bakjes loskomen. Na demontage i.v.m. veiligheid blijkt dat er 2 schroefjes nodig zijn onder de stoel, waar je nog eens bij kan ook als je op de buik ligt.

Tony zelf vind het ook schandalig, zo ook mijn verkoper Leon. Tony wijdt het aan het feit dat door de drukte de aflevering bij het VW-team terecht is gekomen, schijnbaar kijken ze daar niet zo nauw. Hij geeft aan dat dit geen excuus is, maar wel een mogelijke verklaring.

post-2-0-23474900-1301068761_thumb.jpg

De oplossing, 11 april 8:00

- Navigatie inbouwen samen met monteur, blijf er net zo lang bij tot alles z'n plek heeft en het alleen nog dicht gemaakt hoeft te worden. Tony besteld alle nodige kabels en onderdelen die we samen op papier hebben gezet.

- Auto blijft daar, krijg kosteloos leenauto mee

- Bumper gaat eraf, wordt nagekeken en opnieuw gespoten zodat hij weer origineel is.

- Bakjes worden volgens de officiële manier kosteloos gemonteerd.

De kosten van dit hele grapje zijn (op de navi na) voor De Waal, kosten voor inbouw zouden we het nog over hebben, mede afhankelijk van hoe het wil vlotten, maar één uur heb ik in ieder geval al betaald voor die bakjes...

Wordt vervolgd...

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik moet dan meteen denken aan VW Golf/Polo rijdertjes (zo'n beetje van mijn eigen leeftijd) die te veel gehobbyd hebben en nu bij De Waal werken.

Stom dat ik niet eerder aan de bel heb getrokken over die strip. Dacht gewoon dat hij wat scheef zat, maar na de foto van Fred goed bekeken te hebben en nog eens naar de auto te kijken werd me duidelijk waarom die zwarte strip er zat. Gewoon verdoezelen van beschadigingen en optisch bedrog toepassen zodat het lijkt alsof alles recht is. :mad3:

Tony (en ook Leon, hoewel die hier nu weinig mee te maken heeft) lijkt in ieder geval met me mee te leven en baalt er behoorlijk van (o.a. omdat hij er die dag/week niet was). Maar ja, probleem is er al. Laat hem maar een Skoda Superb Combi regelen als leenauto, met olifant. Korting op winterband met velg... gratis 10.000 beurt... nogmaals m'n auto poetsen en wassen bij 3e aflever poging... gratis inbouw navi (op onderdelen na)... Kom maar op :)

Trouwens net TNS Nipo onderzoek ingevuld (waar ik al 2 mails van had gehad, maar wachtte op vandaag), precies met zelfde wat hier allemaal staat. Aangegeven geen bezwaar te hebben om dit te delen met PON en De Waal, en dat ze me best mogen bellen aangezien ik niet geheel tevreden ben. Benieuwd of ik daar nog wat van hoor.

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer zeg, deze negatieve ervaringen. Slordig bij de aflevering en prutswerk bij de opbergvakjes. En natuurlijk de golvende bumper, maar daarvan moet ik wel zeggen dat ik het op de foto niet kan zien...

In ieder geval is je dealer wel zonder morren bereid om e.e.a. kosteloos te herstellen, dus dat wordt vast eind goed al goed.

aangepast door CaseyBasey
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg jammer. Begrijp verigens niet van de VW-team. dat zou betekenen dat de afleveringen bij VW nog slechter zijn???

Dus is geen excuus, in tegendeel.

Bumper lijkt verbogen door trekhaakmontage.

Moeten ze foutloos oplossen!

Heel jammer dat het zo is gelopen, maar verwacht zonder meer dat ze het oplossen!

Succes Ronald!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een domper op de feestvreugde. Jij hebt er niks aan, maar ik heb gelukkig wel goede ervaringen met mijn garage. Het kan dus wel, sterker, dit zou niet mogen gebeuren wat jou overkomen is... Blij dat ik hier woon en tevreden ben over mijn dealer :notworthy: .

Misschien eens tijd om bij de importeur te klagen of in ieder geval te melden dat het alles behalve vlekkeloos verloopt.. Heb jij trouwens die enquete wel gekregen? Bij mij kwam er na een week of zo een mail met het verzoek een enquete over de dealer in te vullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar in een select groepje zijn het er nu dus 2 met een mindere ervaring

Eerst Captain Hook en zijn krassen en nu jij met de bumper

maar heb hard hoofd erin of dat met bestaande bumper wel goed komt want heeft nu onder spanning op verkeerde manier gezeten en kans is groot dat het niet meer in juiste vorm terug komt

Dus hou het goed in dev gaten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop inderdaad dat het nog strak trekt zeg maar, denk op zich dat dit nog wel te herstellen is zeker nu hij er een poosje af gaat en ze hem opnieuw spuiten.

Geen idee waarom dit zo gebogen is, maar de trekhaak zal in ieder geval de aanleiding voor dit alles zijn. Overigens niet een golfslagbad, anders had hij al eerder bij Skoda gestaan, maar zeker te zien. Zal voor de reparatie nog uitvoerig foto's maken van zowel voor, zij, achter als onderkant van bumper. En zo ook de rest van de auto, voor er opeens iets veranderd wat niet op de bon stond.

post-2-0-90189900-1301094032_thumb.png

Ik kreeg bij aflevering een ISO formulier onder mn neus geschoven. En dan moet je met bolletjes aangeven hoe tevreden je was, op dat moment wat ik dat aardig aangezien ik alleen 7 uur langer moest wachten. So what zou je zeggen... Maar nu... Dus die was gematigd positief eigenlijk. Na enkele weken kreeg ik van TNS Nipo namens Skoda een uitnodiging om een enquête in te vullen, iets van 20-25 vragen. Daarin heb ik dus alle punten correct kunnen verwerken. Was ook een goede enquête trouwens, liet voldoende ruimte voor bezwaren en paste zich dynamisch aan. Mooie timing ook :)

De Waal heeft meerdere vestigingen, meerdere in Tiel zelfs VW en Skoda deel zitten op loop afstand van elkaar. Schijnbaar moest VW mijn auto voor Skoda doen. Verzin eens wat, geen zin, stomme Skoda, haast haast.. allemaal geen reden, maar wel waar de Skoda afdeling suggereert.

Vooralsnog denk ik dat het wel goed gaat komen, ben er blij mee dat ik niet hoefde te drammen voor een oplossing en geef ze dus de ruimte dit 'foutje' te herstellen. Vond het overigens wel terecht om de Enquête behoorlijk streng in te vullen, dit mag best bekend worden bij PON, ik heb er ook in vermeld dat men wel steeds naar oplossingen zoekt maar dat ze het beter kunnen voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er ook in vermeld dat men wel steeds naar oplossingen zoekt maar dat ze het beter kunnen voorkomen.

Het is natuurlijk ook de vraag of die zoektocht naar oplossingen tot resultaat gaat leiden (lijden voor jou). Aan goede wil heb je in de praktijk niets en voorkomen is beter dan genezen. Misschien moeten ze gewoon eerlijk zeggen dat ze sommige zaken niet zo goed kunnen in plaats ze te uit te gaan besteden bij de collega's.

Beter zeggen dat het 2 of drie dagen later wordt en het dan goed doen dan jouw probleem dat je ondertussen "huisvriend" aan het worden bent. Als ze je gaan vertellen dat je een eigen kamer krijgt moet je je echt zorgen beginnen te maken :doh2: !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff wat een gezeur joh zo met die aflevering.

Hopelijk dat ze het bij poging drie eindelijk een keer beginnen te snappen en het dit keer WEL goed doen. Zijn in ieder geval dingetjes om scherp op te zijn bij mijn eigen aflevering straks ergens in april\mei.

Raar dat het bij het VW team dan zoveel slordiger gebeurd. Hoe moet het dna wel niet zijn als het per ongeluk bij de audi monteurs terecht komt? ;-) Dan krijg je hetzelfde resultaat, zo'n golvende bumper alleen dan noemt men het design en is het "premium"? :P

Succes er maar mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zo, een dagje Skoda de Waal verder. En ik moet zeggen, ik ben eigenlijk zeer tevreden over alle uitgevoerde puntjes.

8 uur had ik een spraak, ondanks omleidingen toch nog redelijk op tijd bij De Waal aangekomen.

Al vrij snel werd mijn auto door Adam naar de werkplaats ingereden. In eerste instantie hadden we het plan dat ik even een uurtje zou blijven zodat de hoognodige zaken hun plek hadden. Maar ik gaf al aan in principe de hele dag te hebben en eigenlijk ook wel graag te willen zien hoe het allemaal open, geplaatst en weer dicht gemaakt wordt.

Dus, samen met Adam nog even het reeds door mij aangepaste overzicht van de radio en de plaats van de diverse componenten doorgenomen. En open maken maar.

Belangrijkste gereedschap is trouwens een soort plastic wig, zo'n 15cm lang en aan het uiteinde misschien 3 cm dik. Daarmee kan je zonder de spullen te beschadigen toch plastic onderdelen los wrikken.

Lees onderstaande alleen als je interesse hebt hoe het inbouwen is verlopen, lang verhaal denk ik zo..

1. Oude radio eruit, met ombouw en al zodat we overal goed bij kunnen.

2. Plaatsen belangrijkste kabels, waaronder het apparaatje welke zorgt voor het leveren van stroom (i.c.m. canbus) en de knoppen van het multifunctionele stuurwiel beschikbaar maken op de radio.

3. Doorvoeren van TomTom data kabel van middenconsole, naar beneden langs middenconsole, onder vloerbekleding door en via het bestaande gat onder de stoel weer omhoog. Zo ook de GPS module welke boven de kilometerteller geplaatst is (m.b.v. olifanten gum -- zoals de toevallig aanwezige leverancier het noemde), vervolgens rechts langs het stuur naar beneden achter de reeds geplaatste data kabel aan.

4. Doorvoeren audio/video kabel AUX 1 naar middenconsole, ook links langs de zijkant van middenconsole doorgevoerd naar achteren. Daar wilden we hem in eerste instantie aan de onderzijde van de armsteun naar binnen brengen. Gelukkig merkte Adam na het met mij eens te zijn over de locatie van het te boren gat en het voorboren ervan (met een 2mm boor) dat erachter een dikke aluminium wand loopt. Gelukkig maar een heel klein gat, uit het zicht.. pff, al hadden we grote boor daarop gezet ohmy.gif

Na wat pielen en bedenken zag Adam echt DE perfecte plek om die kabels in de middenarmsteun te krijgen. In midden, aan de zijkant van het scharnierende deel zit een gat in het metaal. Als je daar door het plastic heen boort kom je precies in de armsteun uit. De kabel die je er in doet kan je ook nog eens netjes in een gleufje uit het midden van die armsteun laten lopen. Alsof het er voor gemaakt is, top dus! De kabels (USB + 3tulp voor audio en video) zijn nu dus ook van onderuit naar boven langs het frame van de armsteun geleid, zo de zijkant van de steun in.

5. Kabels van Audio/Video AUX2 zijn op de zelfde wijze als AUX1 naar beneden, langs het middenconsole, onder de vloerbedekking door, recht onder stoel van de bijrijder geplaatst. Hier kan ik later eventueel een Wii, Xbox of wat dan ook aansluiten als ik dat zou willen.

6. Ondertussen was Tonnie langs de VW afdeling geweest (ja, die van de eerste poging... - heb nu overigens een paar van die mensen ontmoet, en die komen zeer kundig over.. zal dus wel gigantische pech zijn geweest..?) om een faceplate setje te zoeken. Origineel meegeleverde ombouwrandje (lelijk..) meegegeven om te kijken of er iets tussen zat. Tonnie kwam terug met een setje voor Pioneer welke werkelijk waar perfect paste, nog beter dan het originele randje van Sony! Zelfs de meegeleverde beugels pasten er direct op, alleen de schroefjes niet maar die had Sony meegeleverd.

7. TomTom apparaatje wilde ik in het bakje onder de bestuurdersstoel hebben. Dit had ik thuis al uitgewerkt en ik moet zeggen dat Adam het perfect heeft uitgevoerd. Houder met 2 boutjes vastgemaakt, aan de achterzijde 2 gaatjes voor de GPS en Data kabel en terug plaatsen maar. Ging overigens maar net, want erachter zat een metalen balkje waar de kabels precies overheen vielen... notworthy.gif

De bakjes zijn nu ook professioneel geplaatst, met 2 schroeven i.p.v. 1 schoefje... En hiervoor moet inderdaad de stoel eruit (achterover)!

8. Microfoon.. ja waar plaatsen we die nu, bedoeling was boven in het plafond bij mijn zonnebril vakje. Daar zit een soort rooster waar je normaal een bewegingssensor in kan plaatsen (afhankelijk van het type auto - bij mij dus nadien geplaatst met mijn DEFA alarm, maar die past niet op de plek). Maar ja, dan is er kans dat men je niet goed kan horen.. Dus, Adam maakte mij er op attent dat er tussen de lampjes ook een roostertje zit waar normaal de microfoon wordt geplaatst als je kiest voor de a fabriek optie. Maarja, dat moeten ze dan bestellen, andere aansluiting enzo... Toen zag ik er een soort schuim in zitten om het rooster op te vullen nu er niks in zat. Dus Adam er een gleufje in laten maken. Originele microfoon open gemaakt, plastic omhulsel eraf gehaald en alleen het losse microfoontje in dat gleufje geplaatst en schuim terug op z'n plek laten zetten. Ziet er echt perfect uit, we hebben de receptie gebeld daar en die mevrouw kon ons prima verstaan.

9. Nou moet er natuurlijk wel iets van een probleem blijven bestaan. Nou daar zijn er 2 van. De module om de stroom (slim, dmv CANBUS) te schakelen doet het niet helemaal goed. Als het contact uitgeschakeld is maar de sleutel er nog in gaat hij elke 10-30 seconden uit, en weer aan. Probleempje hadden ze al eens eerder gehad maar juist om die reden andere module gebruikt. Helaas werkte dat in het geval van de fabia 2011 dus nog niet helemaal.. Adam heeft 4 modules geprobeerd (met al het nodige kunst en vliegwerk met kabels, solderen en gedoe) maar geen van allen functioneerde naar behoren. Heb er dus voor gekozen de originele er maar in te doen en voorlopig dus geen gebruik te maken van de radio als m'n auto in contact 0 staat zeg maar. Maar, misschien lost het instellen van de juiste radio het probleem wel, dat hadden we nog niet getest (tip van Johan, één van de VWers). Mocht ook dat niet helpen dan zal Tonnie contact houden met PON en wisselen we de module om zodra er een goede beschikbaar is.

Tweede is de kabel voor de iPhone. Helaas niet de originele hoewel de leverancier gezegd had dat dit het moest zijn, hierdoor wilde mijn iPhone eerst helemaal niet verbinden en uiteindelijk na wat stuntelen wel maar dan met 3-4 foutmeldingen dat het niet wordt ondersteund. En dat klopt niet want de Sony biedt standaard ondersteuning voor o.a. de iPhone 4. De echte kabel gaat Tonnie nog achteraan en zal worden meegeleverd i.p.v. de namaak versie.

Rond 12 uur een lekkere saucijzen van Johan (andere monteur) gekregen.

Toen ik rond 2 uur wegging was de radio al helemaal functioneel ingebouwd, alleen nog even de bijrijdersstoel op z'n plek en morgen na levering van die iPhone kabel de middenarmsteun weer dichtmaken.

En eerlijk gezegd dacht ik dat Tonnie een grapje maakte toen hij iets zij over mijn vervangende auto. Een cabrio.. Pas toen hij aan het eind van de dag 'Cabrio' herhaalde en ik een VW Beetle Cabrio zag staan geloofde ik hem. Whaha, best grappig zo'n ding. Alleen ja, hoe krijg je die kap naar beneden? Even googlen thuis (kon het onderweg niet vinden in de handleiding) en kwestie van 1 extra knopje in drukken :doh2:

Donderdagochtend haal ik hem op, Tonnie is er dan zelf ook. Op zijn lijstje staat dan:

- Inbouwen navigatie (nu al 98%)

- Herstel bumper (met m'n stootstrip er weer op natuurlijk)

- Herstel 2 kleine lakbeschadigingen waarvan 1 door mij zelf (steentje op motorkap denk ik)

- Verwijderen groene Greenline stickers zijkant. (eindelijk Ed..)

- Roest op trommelremmen verwijderen en behandelen met vuurvaste verf.

Overigens een leuk gesprek gehad met de heren monteurs en Tonnie, over VCDS, de mogelijkheden voor de Fabia Greenline, en natuurlijk dit forum. Het kan dus zomaar zijn dat Tonnie, Leon, Adam of Johan zich hier eerdaags melden. En dat lijkt me best leuk, dan kunnen we eens van de juiste mensen horen hoe het zit en kunnen zij op hun beurt weer leren van ons uit de praktijk (VCDS bijvoorbeeld) en onze ongecensureerde mening lezen.

En als ze nog eens een leuke actie voor Skoda Forum Europe leden hebben dan is er over reclame te praten ;)

Lange dag geweest (hoop dat de rekening meevalt...) maar erg blij dat ik erbij was. Gaat zoveel makkelijker als je direct met de monteur kan schakelen, tig dingen die toch net anders liepen dat gedacht en dus direct anders konden worden geplaatst.

Skoda de Waal is hard op weg zijn reputatieschade te herstellen, nu even 2 dagen cabrio rijden en donderdag op naar de volle 100%!

Vandaag 100 punten voor zowel Adam als Tonnie. Top!

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

maar heb hard hoofd erin of dat met bestaande bumper wel goed komt want heeft nu onder spanning op verkeerde manier gezeten en kans is groot dat het niet meer in juiste vorm terug komt

Dus hou het goed in dev gaten

Wat Ed al vermoede is werkelijkheid geworden...

Vanmiddag even gebeld, gewoon nieuwsgierig aangezien Tonnie er morgen niet is en ik hem wel donderdagochtend kom ophalen...

Bumper blijkt dermate beschadigd (wat Ed al aangaf) dat er een nieuwe geplaatst moet worden. De oude blijft golvend staan en is niet zomaar te herstellen..

Toch balen, gelukkig meer voor de Waal dan voor mij maar toch. Is gewoon zonde en totaal niet nodig geweest als men hun verstand had gebruikt i.p.v. een paar grote klauwen...

Originele iPhone kabel van Sony was nog niet eerder geleverd in Nederland, maar gaan ze toch bestellen. Gelukkig maar.

Liever goed werken met het originele spul, dan snel aan de slag maar half werk. Komt dan wel over een weekje of zo, heb ik geen problemen mee.

De rest van de puntjes komen ook in orde, aldus Tonnie, dus niks om mij zorgen over te maken.

En dan nog even over de Beetle...

Man wat een ding :o

Oogt groot, maar is erg krap van binnen. ook nog eens 2 deurs (grote deuren, en nóg krap om erin te komen). Dashboard is immens diep, je kan niet bij de ruit komen! Stuur is erg groot en heeft schijnbaar geen stuurbekrachtiging. Auto is erg simpel uitgevoerd, simpel 1 din radio ding uit het jaar 0 (origineel) met veeeeel te veel gekke knopjes. Auto zwalkt een beetje, stuur gaat redelijk zwaar en auto neigt al snel 'uit de bocht te vliegen'. Banden maken flink wat herrie, maar kan ook door de kap komen natuurlijk. Er is ongeveer plek voor 1 klein kratje boodschappen, als je de boodschappen tenminste één voor één in de kofferbak doet... Auto is erg onoverzichtelijk tijdens het rijden, spiegels zijn wat vreemd smal lijkt het (de spiegeling), binnenspiegel is wat klein maar voldoet. Raambediening zit op zeer vreemde plek, zowat op stoelhoogte schuin in de deur. Ook knop voor kofferbak zou je bijna over het hoofd zien, zit ook in de deur links achter je als je zit. (vandaar dus de knop op de afstandsbediening). Dak kan er niet af tenzij je stil staat (zo gek nog niet eigenlijk.. was te verwachten), je MOET een zonnebril dragen anders zie je echt geen drol, de ruit zit zover naar voren dat de zonnekleppen je niet kunnen helpen voor de zon boven je hoofd. Bovendien waait alles om je oren, beetje vreemde turbulentie in de wagen, zowel met ramen dicht als geheel open.

Maar!

De motor hoor je gewoonweg NIET. Zeg maar helemaal niet. Alleen de turbo als je het pedaal flink intrapt.

Over pedaal gesproken, de auto is bloedje fel. Maakt niet uit welke versnelling, lijkt wel alsof er NOS in wordt gepompt (geluid van turbo).

Ook is hij in no-time warm van binnen, lijkt wel alsof hij veel warmer is afgesteld i.v.m. het cabrio verhaal.

Erg leuke ervaring, maar voor mij gewoon een Skoda hoor. Ik ben overtuigd. :notworthy:

Leuke auto voor erbij, als je niks mee gaat nemen en gewoon een beetje rondrijdt door de stad of zo. Niet echt geschikt voor alledaags gedoe, 40km snelweg, 120km/h, bijv. paar kinderen, honden... echt niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja Ronald jammer dat ik gelijk heb gekregen, neem aan dat je nu weer een keer terug kan komen ?

Maar reden dat ik dit laatst al opperde is, wij gebruiken ook veel kunstof plaat van 2 en 4 mm voor frontplaten in onze groepenkasten en elektra / waterzuilen.

En als de werkplaats deze niet goed heeft gemonteerd en ze dus onder spanning erin gezet zijn en wij na 3 of 4 weken deze kasten / zuilen gaan plaatsen krijgen we die frontplaten ook niet meer in model en kunnen ze mee in de wagen terug naar zaak waar de frontplaat afdeling dan weer zijn best kan doen om een nieuwe te maken !

Vanuit die redenatie was ik dus al bang dat het niet goed ging komen met die bumper !

Wil je het eens uittesten: ga op een zomerse dag naar een bouwmarkt en koop daar 4 mtr pvc pijp en buig die halfrond zodat hij in de wagen past !

Laat deze pijp dan eens een halve tot hele dag in je wagen liggen en haal hem er dan uit ! Je zal zien dat de pijp dan er halfrond uitkomt en dat je deze nooit meer recht ( vlak ) krijgt

En dus alleen nog bruikbaar voor uit het zicht installatie's maar voor zicht installatie kun je het simpelweg wegdonderen !!

Maar ach joh denk maar zo, het is gelukkig nog garantie werk, en zodra de nieuwe gemonteerd is meteen voor je wegrijdt controleren of hij dan wel goed zit anders heb je weer hetzelfde probleem

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Menno,

er staat 20 V Turbo op de plastic kap. Maar op internet zag mn broertje staan 1.8 Turbo (benzine).

@Ed,

Nee hoor, de nieuwe bumper lag al bij de spuiter/herstelbedrijf. Blijft gewoon donderdagmorgen 0800. Misschien ook maar goed dat ik niet morgenvroeg al zou komen om hem op te halen, hebben ze mooi een dagje extra om er even rustig de tijd voor te nemen :)

De auto gaat gewoon niet mee als hij niet in orde is (even los van dat ene kabeltje en probleempje met interface die aan/uit gaat). Nog langer Cabrio dus :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werd een uurtje geleden gebeld door de Waal. Slecht nieuws... Helaas, erg jammer... ik moet nog een dagje langer in de cabrio rijden 8-)

De vervangende bumper had ook een beschadiging... Dus ze hebben gister wederom een nieuwe bumper besteld en die is vanmorgen vroeg al aangekomen, gelukkig geheel zonder beschadigingen.

Maar, aangezien het dan wat krap dag wordt met drogen van de lak e.d. (15:00 komt de bumper terug, dan zou hij na 2 uur al gemonteerd moeten zijn) willen ze het niet overhaasten en alle procedures volgens het boekje doen.

Donderdagavond ga ik hem dus halen i.p.v. donderdagmorgen.

Ben blij dat ze geleerd hebben van eerdere fouten, informatie is in zo'n geval erg belangrijk en dan wacht ik gewoon een dagje langer hoor. Dat is no problemo :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is in ieder geval netjes.

Begrijp alleen niet hoe die bumper nu al bij levering beschadigd is. Als ik zie hoe onderdelen verpakt aangeleverd worden door Pon: volledig ingepakt in pakpapier en grotere bumpers in kartonnen dozen. Dat geldt voor VW, AUDI en Seat wat ik zie. Skoda niet, maar gezien de logo's op de verpakking incl die van Skoda, zou dat geen verschil mogen uitmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee, zou me niks verbazen als het na het openen van de doos is gebeurd dan. Of misschien gewoon een slechte plek erop die de spuiter heeft ontdekt.

Ben in ieder geval wel blij dat ze dat nu ontdekken en niet als hij eronder zit en ik hem kom halen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe