Ga naar inhoud

Skoda De Waal - Tiel


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Gelukkig dat ze het tijdig hebben ontdekt.

Ik breng ook veel schadedelen naar schadeherstelbedrijven en als ik zie hoe kritisch ze zijn met plaatwerk... terecht natuurlijk.

Maar bumpers heb ik nog nooit terug gekregen.

Misschien hebben ze een foutje gemaakt met de uitsparing maken voor je trekhaak?

Ach, eigenlijk niet zo belangrijk. Belangrijker is dat ze het nu goed doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat is wel waar ik aan dacht ja, zeker omdat ik erachteraan had gebeld (gister dus) en ik na het horen van de nieuwe bumper benadrukte dat ik erg veel waarde hecht aan een mooie uitsparing.

Bedacht me gistermiddag al, zouden ze dan dat gat eerst maken en dan spuiten? Wel zo handig en netjes... Who knows, inderdaad niet echt belangrijk zolang het resultaat er dadelijk is :)

Wat kosten die grapjes eigenlijk?

M'n pa heeft een redelijke beschadiging op zijn voorbumper (lakstift is misschien goedkoper...) en moet ook nog een afdekplaatje voor achterbumper in kleur spuiten (tbv afneembare trekhaak). Zelf doen zal wel minder mooi worden denk ik, maar je wilt er ook niet te veel aan uitgeven als het niet zo belangrijk is.

Ook heeft hij recent een deuk opgelopen door een openslaande deur van en :censored: :furious: auto naast hem (zonder briefje natuurlijk), ik gok niet dat het rendabel is daar iets aan te laten doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een spiegelkap spuiten kost ca. € 60.

Maar dat is dan een los onderdeel.

En een deuk verwijderen is natuurlijk afhankelijk van de plaats en de bewerkingen. Als de lak onbeschadigd is kan het met uitdeuken zonder spuiten (met zo 'n lepel de deuk eruit wrijven) en dat zijn redelijk betaalbare opties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

achterbumper nieuw voor me RR met in kleur spuiten was bij mij toen 700 excl btw en montage

Gelukig dat de dader netjes een papiertje met adres en telefoon tussen me raam had gedaan !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp alleen niet hoe die bumper nu al bij levering beschadigd is. Als ik zie hoe onderdelen verpakt aangeleverd worden door Pon: volledig ingepakt in pakpapier en grotere bumpers in kartonnen dozen. Dat geldt voor VW, AUDI en Seat wat ik zie. Skoda niet, maar gezien de logo's op de verpakking incl die van Skoda, zou dat geen verschil mogen uitmaken.

Ik moet je helaas even corrigeren Fred, ik heb zojuist uit betrouwbare bron vernomen dat de bumper niet in een kartonnen doos zit. De beschadigingen waren dus ook al aanwezig en als de spuiter dan al zegt dat het wellicht niet goed gaat komen, dan doe je er volgens mij goed aan een andere bumper te regelen.

En, hoewel de Waal gokte dat ik de tank niet leeg zal rijden van de Cabrio (ik ook niet in de initiële 2 dagen), krijg ik een dagje extra de tijd om dit te realiseren. Gok nu 350 km op de tripmeter en al zeker een stuk over de helft van de tank...

Dat ding is alleen niet echt goed voor je bankrekening, hij rijdt nu iets van 1 op 10 en je moet echt opletten dat je niet te hard rijdt. Man wat is dat ding fel, maakt niet uit welke versnelling...

Waarom nog een dagje langer?

De bumper kwam gespoten en wel terug maar helaas is er stof zichtbaar welke onder de blanke lak zit. Die gaat dus terug naar de spuiterij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De SpaceWagon 2.0 GLXI reed ook 1 op 10 (zowel benzine als LPG), maar wel een tikkie minder fel... 8-)

Zeker niet, kan dan me dan ook niet voorstellen dat een klant, nog een dealer (de Waal in dit geval) zich ooit zal aanmelden voor een dergelijk probleem. Man, wat een ellende n.a.v. één foutje... :doh2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer weer Ronald, erg vervelend, maar t moet nu gewoon goed zijn.

Wat de bumper verpakking betreft, ik zal ze eens fotograferen zoals wij ze aangeleverd krijgen. Echt in stevig pakpapier en de grotere bumpers in kartonnen doos.

r

aangepast door FredV
Link naar reactie
Delen op andere sites

denk je echt dat jou wagen alleen maar kost voor hun ??

Denk dat dat wel meevalt hoor, wij betalen de hoofdprijs voor onderdelen die zij voor een fractie inkopen

Loop al wat jaren in de elektrotechniek, en als ik zie wat daar aan kortingen af te dingen zijn wel dan heb ik niet zo gauw medelijden met hen !

Bij vorige firma hadden we op bv kabel een 70% normale korting en op projectkorting was het nog meer !

En zo ging dat met alle materialen !

En dat is dan in de sector waar ikzelf in zit, maar dat is in elke sector net zo !

Nee ronald, ze zullen niet de hoofdprijs verdienen nu maar mijn mening is dat ze er ondanks alles gewoon nog aan verdienen of kiet draaien !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt dan misschien wel, maar ik bedoel het meer t.o.v. een normaal afgeleverde auto. Hangt bij computers nogal af van het type onderdeel, sommige dingen zijn inderdaad waanzinnig duur gemaakt, andere is gewoon amper marge op te halen. Kabels is vaak erg veel op te halen ja dat merk je ook als je er even google op na slaat. Kan zo 80-90% verschil in zitten.

Maar goed, hoor zo wel van Tonnie hoe het er voor staat, en wat de schade is (dan bedoel ik gelukkig de rekening voor het inbouwen van de navi), en aangezien je dit zelf ook leest; Is het nou Tonnie, Tonny of Tony? Ik twijfels steeds weer :P

p.s. de tank is bijna leeg, tikt net het rode deel aan op de brandstofmeter. Trip is 470 geloof ik, als het dan 1 op 10 zou zijn moet ik nog wel van Amersfoort naar Tiel kunnen komen toch 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrijdagmiddag kon ik dan eindelijk mijn auto weer ophalen, en serieus, het resultaat mag er zijn.

De bumper zit er nu echt perfect onder, het gat voor de trekhaak is nog beter dan eerst en wat een verschil nu die lelijke zwarte strip/tape eraf is. Wereld van verschil, je ziet het echt meteen als je de achterklep open doet.

Hij heeft me nog de originele laten zien, en die was inderdaad nog helemaal krom (golvend zeg maar). En wat een beschadigingen zaten er onder die strip, ongelooflijk, zeker om de 20 cm een paar flinke krassen! Vandaar die zwarte strip dus...

Radio/navi was uiteraard al helemaal ingebouwd, alles zit er lekker strak in, geen rondslingerende kabels of los microfoontje. Tomtom module weigerde alleen een beetje, maar dat ligt niet aan het inbouwen natuurlijk. Die heb ik vervolgens (5 uur!) laten updaten en vanmorgen ging hij weer als een tierelier.

Kabel voor iPhone volgt nog, voorlopig gebruik ik de gewone USB kabel van Apple zelf. DVDtje getest, werkt allemaal prima, er komt zelfs surround geluid uit!

Toen Adam toch bezig was heeft hij op aanraden van één van de (VW collega) gecertificeerd-alarm-monteurs (galgje...) de glasbreeksensor onder het dashboard gemonteerd i.p.v. erachter gericht naar het midden van de auto. Zo kan het vermoedelijk beter geluid in de auto waarnemen zonder dat het dashboard een klankkast vormt wat er voor zorgde dat het alarm af ging zodra er een specifieke auto (geluid) inparkeerde. Weet nu ook waarom het alarm pas af ging zodra er een auto recht naast de mijne stond, de sensor ligt links onder het stuur en mijn auto staat voor de deur altijd met de linkerkant aan de weg...

Greenline stickers zijn er af, veel strakker zo :)

Komt nog bij dat er vuil achter de randen bleef zitten, als ik hem dan over een poos (als die stickers vergaan zijn) eraf zou halen is er grotere kans op dat je precies die vorm blijft zien door invloeden van het vuil, schoonmaken, zon.

Plekje op de wielkast is ook bijgewerkt, je hebt nu wel zo'n beetje een loep nodig om hem terug te vinden. Laat staan als de auto niet net gewassen is, auto zonder beschadigingen is een utopie..

Trommelremmen zijn gespoten, dat is ook echt een wereld van verschil!

Tonnie kon me namens de Waal zo'n bumperbeschermstrip aanbieden, ze wisten alleen niet dat ik die er al bijbesteld had (via Leon). Dus ja, die moest er toch al weer op. Toen bedacht ik me opeens dat Tonnie nog een goed idee had om het roest van m'n trommels af te krijgen. Spuiten met zwarte, vuurvaste verf. En dat heeft de Waal dus voor me gedaan. Dat is echt supermooi geworden, echt veel mooier dan origineel dat grijze. Dit bladdert ook minder op het middelste deel zeg maar, beetje geëgaliseerd door de verf denk ik. Mocht de roest het winnen, dan weet ik zeker dat ik het bij de volgende beurt weer laat bijwerken.

Tot slot hebben ze auto netjes (met de hand!) gewassen.

En die New Beetle? Die zat vóór op de kap helemaal vol met beetles... (dat wordt wassen.... :P)

Je ziet, ondanks de moeizame start is er echt alles aan gedaan (zie voorgaande pagina's) om het te herstellen. Ik weet nu zeker dat ik mijn auto met een gerust hart voor onderhoud kan brengen. Mocht iemand in mijn omgeving op zoek zijn naar een nieuwe Skoda zou ik dan ook zeker de Waal aanbevelen, zoiets gebeurd één op de zoveel en de manier waarop ze het kost wat kost opgelost hebben maakt het weer helemaal goed. Je merkt dan ook dat de mensen echt voor je auto gaan, het is niet zomaar een baan zeg maar, de mensen zijn erg betrokken.

Top service bij Skoda de Waal dus.

Mijn dank gaat uit naar Leon, Tonnie, Adam en Johan! :emoticon_cincin:

Foto's volgen nog :)

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

:ot: .... beetje m'n topic verknallen :(

De bumper, voor en na:

post-2-0-11868800-1302997886_thumb.jpg

De trommels:

post-2-0-00909500-1302997714_thumb.jpg post-2-0-46069500-1302997714_thumb.jpg post-2-0-89575800-1302997714_thumb.jpg

Kabel in middenarmsteun (komt dus nog video kabel bij, en een iPhone connector daaraan gekoppeld)

post-2-0-40605100-1302997715_thumb.jpg

TomTom onder de stoel:

post-2-0-97495200-1302997715_thumb.jpg

Microfoon op originele plek (zowat niet te zien, 2e foto in het midden rechts zie je een deel van de ronding):

post-2-0-86058400-1302997716_thumb.jpg post-2-0-42100300-1302997716_thumb.jpg

Meer over de navi in het specifieke topic:

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Trommels zien er ook perfect uit. Snap niet dat het niet gelijk in de fabriek gebeurt, want de dealers doen het nu zelf.

Ik snap het wel... alles is een kwestie van geld. Zwart gespoten remtrommels zijn niet funktioneel, alleen optisch fraaier. Daarnaast speelt nog een kleine rol dat je het onafgeveerde gewicht zo laag mogelijk wilt houden; extra verf = extra massa. (en tijd en geld...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe