Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Tuning (1.2 TSI); hoe zit het nou?


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik moet eigenlijk iedere keer stiekum lachen als ik ergens het onderwerp "CC" langs zie komen. Menno wordt langzamerhand knettergek van ons en denkt "rot eens op met dat gedram"... :D

Maar serieus, die CC ga je pas waarderen als je 'm hebt. Ondanks de vele snelheidswisselingen die het dagelijkse verkeer in zich heeft, kun je 'm veel vaker gebruiken dan je wellicht zou denken. Maar of ik er achteraf een hoop geled voor over zou hebben.... hm, ik denk het niet, eerlijk gezegd. Tenzij je regelmatig lange stukken (in het buitenland of 's-nachts) rijdt.

Geplaatst:

exact, maar jij denkt natuurlijk ook analytisch :lol:

Denk idd dat ik het bij een volgende auto meteen erbij neem, maar met deze nog maar een tijd zo doorkachel

Geplaatst:

dit is nu precies wat me tegenhoudt

Hoeft niet, want CC wil niet zeggen dat je het gaspedaal kwijt bent. Zoals Wasmachineman het beter uitlegt dan ik werkt het prima. Even wat voetenwerk en dan weer vastzetten. Dat bij en af klikken is vooral fijn als het net ietsje meer of minder moet (hellinkje en een voorganger kennelijk zonder CC bijvoorbeeld).

Geplaatst:

of een voorganger met cc die tegen een helling op rijdt en niet compenseert, net iets langzamer rijdt dan jij, enz.

Voor lange stukken achtereen lijkt het me ideaal, maar hier in NL heb ik zo mijn twijfels

Geplaatst:

of een voorganger met cc die tegen een helling op rijdt en niet compenseert

Degenen mét CC hoeven juist niet te compenseren...

Het voordeel van een adaptieve cruise-control. Heerlijk!

Ja, inderdaad! Laat maar komen voor de O2... ;)

Geplaatst:

nou ja, hoe dan ook, ik vind dat je toch vaak je snelheid moet aanpassen, zelfs buiten de spits. Voor je rijden ze net weer wat langzamer, je kunt niet meteen naar links, van die dingen ja.

Geplaatst:

En gewoon voor jezelf een voorkeur of een mening er op na houden zonder dat dit zich dat tot op de draad laat beargumenteren was toch al nooit verboden, dus dat scheelt ook al weer.

Geplaatst:

en ook verschrikkelijk off topic hier btw, bij de buren was dat heus niet zo lang getolereerd hoor! :lol:

ben wel benieuwd in hoeverre Kees verschil merkt volgende week (zelfde auto getuned/ongetuned)

Geplaatst:

Ik denk dat we bij de buren geen CC van een Fabia en een Yeti hadden mogen vergelijken, aangezien die elk uitsluitend in hun eigen topic behandeld mogen worden.

Geplaatst:

ook dat nog, ja. En Kees, dat viel eigenlijk reuze mee, wende erg snel. Alleen in het allereerste begin merk je dat je iets gedoseerder moet gasgeven. Al heel gauw wist ik niet beter

Geplaatst:

dat is ook exact hetzelfde Erik, of je nu goedpraat wat je niet of juist wel doet. En ik zal de laatste zijn om te beweren dat ik me niet door dergelijke mechanismen laat leiden.

Laat ik het niet merken Kees ;)

Geplaatst: (aangepast)

Haha.

In ieder geval, ik had in m'n eigen auto's nooit eerder cc, maar wist heel zeker dat als ik een nieuwe auto zou kopen het er in moest zitten. En net als Erik gebruik ik het gigaveel. Kan me trouwens wel voorstellen dat dat vooral in combinatie met een automaat/dsg het geval is.

By the way, je moet er wel even handig in worden, kost 1 of 2 dagen.

aangepast door CaseyBasey
Geplaatst:

Het is veiliger met cc te rijden dan zonder! Omdat je gewoon niet steeds je voet ophetzelfde niveau hoef te houden! Je aandacht vestig je op andere zaken en je rijdt nooit onbedoeld te hard! Nooit meer zonder wil je Menno als je ooit het genoegen hebt gehad in je wagen...

Geplaatst:

ja, zag het. Ik rijd nu ook niet te hard hoor Frank! Hoef niet eens op de teller te kijken! En dan rijd ik met zomerbanden 105 en winterbanden 110 op de teller als ik wel kijk. En idem libido 125/130

Geplaatst:

Als ik mocht kiezen tussen tuning of cc, en het was gratis, dan twijfelde ik geen moment: cc. Laat staan als cc 3x zo goedkoop is als tuning.

Tsja Kees dan koos ik toch voor beide als het gratis is !

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe