Ga naar inhoud

Tuning (1.2 TSI); hoe zit het nou?


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

ASR heb je geen last van. ASR heeft last van de bestuurder... :drive1:

Idd, ESP kun je NIET uitzetten, ASR wel. En ten teken dat ASR uit staat, krijg je een melding in je display. En als ASR of ESP in werking treedt, dan knippert het bijbehorende lampje, ten teken dat de bestuurder het te bont maakt... :wub:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het, als je wielen tenminste weer recht stonden, je ASR waar je dan last van hebt, en laat je die nou uit kunnen zetten... ;)

Zelfde lampje.

Uitzetten kan, maar ga ik pas doen als ik de banden wil oproken en voor op gravel of zo, moet je eigenlijk een achterwiel aandrijver hebben voor meer fun. Dan vliegen de stenen naar anderen ipv in/tegen/onder je eigen auto bij de voorwiel aandrijvers... :doh2:

jij geen "terugroep"-perikelen?

Nee, (nog) niets gehoord. In December bij de 30K beurt zelfs gevraagd, maar er was niets nodig/gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Woensdag heb ik men afspraak bij BR-performance voor chiptuning.

Ik ben benieuwd naar het resultaat :)

De gemiddelde waarde voor men wagen na chiptuning is 250 pk en 380 koppel.

Maar op hun site staan twee rs (nieuw model ook):

de ene had na chiptuning 265 pk en 402 koppel en de andere had 261 pk en 426 koppel!

Dat zou ik ook graag willen :D

Duimen dus ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is gisteren nog een stukje fine tuning gedaan. Prima service weer!

Lekker 2 nachten gelogeerd in een hotel op de paasberg (echt waar!) en lekkere tochtjes in de omgeving gemaakt.

De auto rijd nu heerlijk soepel en het zoekerige rond de 110 op de CC is verdwenen.

Eigenlijk dit weekend ook pas echt de kickdown ontdekt :blozen: dacht altijd dat ik die al vaak gebruikte, maar als je echt hard doortrapt en de (best forse) weerstand dus overwint, gebeurt het pas.... Dan gaan in de D de toeren door tot het rode gebied voordat hij overschakelt, anders " al" rond de 5000.

ook even Duitsland in, toch even proberen hè. En heb ´m nog niet helemáál door kunnen laten gaan wegens de drukte, maar bij de 4e poging heb ik ´m in ieder geval op de 200 km/h gehad :drive1:

Leuk voor even, maar geen snelheid om erg lang vol te houden.

Leuk is wel om dat soort dingen te kunnen met een redelijk incognito voertuig (bedoel maar, van een RS verwacht je wat maar van een auto waar 95% als GL rond tuft minder)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe is t nou met jouw tuning ronald ?

Is die al gedaan of mag je nog langskomen of heb je er vanaf gezien vanwege dat je bang bent niet met dat vermogen overweg te kunnen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een hele planning uitgestippeld he (ergens geplaatst ook geloof ik). Begin april 30K beurt, afkoel periode, eind april tuning, maandje ervaring/meten en dan eind mei M&G. De 25ste april is het zover :)

Heb al wel goede verhalen gehoord over de 1.2 TDI tuning op de GL dus ik heb dr wel zin an :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag een tijdje 155 gereden, en daarbij ervaren dat de vering er toch niet helemaal op gemaakt is om langere tijd met hoge snelheid te rijden. Het is een smal en relatief hoog autootje, en daarbij valt de wegligging nog mee, maar als je wat harder wilt loop je toch tegen beperkingen aan. Met 150 gaat het allemaal nog wel o.k., maar zie mezelf toch niet langere tijd met hogere snelheden rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verbruik lag rond de 10.

Ik heb wel eens een paar uur 's nachts 160 gereden met m'n Cliootje. Was ook om de achterlichtjes in de verte voor me bij te kunnen houden, waarmee het veel makkelijker was om het verloop van de weg waar te nemen. De uren dat je maar een paar tegenliggers ziet, en een enkele keer wordt ingehaald met 200+++. Voor mij was dat een van de weinige keren dat harder rijden ook tijdswinst had opgeleverd, maar de auto de beperkende factor was qua snelheid (los van zijwindgevoeligheid of ruitenwissercapaciteit). De rest van je leven is het of de wet, of de verkeersdrukte, of allebei.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe