Ga naar inhoud

Armsteun


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden werd ik aangenaam verrast door de armsteun in een leen-Roomster. Desgevraagd meldde de dealer vervolgens dat het plaatsen van een armsteun alleen al €800 aan onderdelen zou gaan kosten (middentunnel moet geheel vervangen). 

Daarop geattendeerd door de onvolprezen en welbekende EdK, heb ik een Premlux armsteun besteld en wel meteen de duurste uitvoering van maar liefst €99.

 

http://armsteunensho...roducts_id=2836

 

Snel geleverd, zag er prima uit (omhoog te klappen, in hoogte enigszins verstelbaar en met opbergvak). En zelfs voor iemand als ik simpel te monteren. Mal wordt aan de steun bevestigd via 4 schroeven en het geheel komt achter op de tunnel met eveneens vier schroeven aan de onder/zijkant van de mal. Vandaag aan de slag gegaan en het is gelukt, zoals te zien op de foto's. Wel nog enige kanttekeningen:

 

- de schroeven waarmee de mal aan de steun worden bevestigd, zijn behoorlijk lang. Met de hand moet je op gegeven moment zoveel kracht zetten dat de kans bestaat dat de kruiskop lam wordt voor de schroef er helemaal in zit. Dat gebeurde met 2 van de vier en die heb ik vervangen door iets kortere gewone schroeven, wat wel lukte. Met elektrisch schroeven zal het ongetwijfeld wel gaan.

 

- de tunnelwand is vrij dun, dus daar boor je snel doorheen. De schroeven kun je dan ook niet echt vast draaien. Wel is de onderkant van de mal flexibel dus dat schroef je dan wel vast op de tunnel. Hopen maar dat het blijft zitten.  

post-25-0-56334200-1374143220_thumb.jpg

post-25-0-50983400-1374143240_thumb.jpg

post-25-0-29627300-1374143254_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er voor achteraf inbouw best netjes uit ?

En hoeveel pleisters heeft je dit gekost ?

Maar ik begrijp uit je verhaal dat je voor die twee moeilijk gaande schroeven (parkers) nu gewone schroeven hebt gebruikt ?

En korter dus ?

Zou toch die schroeven er uit halen en er in ieder geval parkers voor in de plaats brengen.

Daar die een andere hechting (grip) op materiaal hebben dan wat je nu erin hebt zitten.

En elke beetje ijzerhandel heeft die orginele parkers in zelfde dikte maat en korter of langer

Link naar reactie
Delen op andere sites

zit muurvast hoor. Ben bang dat het er ook niet beter op wordt als je weer demonteert en monteert. Dan moet de mal er nl ook weer af en die laat ik nu liever zitten. Mal zit aan onderkant steun vast via schroeven die door de binnenkant van de mal gaan. Daar kom je dus niet bij zonder ook weer de mal van de tunnel los te schroeven en daar wordt het niet beter van, vrees ik.  En ja, de binnenkant van mijn rechterhand ligt open, maar dat is in no time gebeurd. Ook met harken e.d. Eelt heb ik alleen op mijn voeten en ziel ^_^

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees het ja, je typt nog me met twee keer een "e" :P

 

Wel ga maar lekker in de tuin zitten met bakkie thee en koekje erbij en kom tot rust en geniet van de opmerking van Marijke dat je het goed hebt gedaan !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed net alsof het erbij hoort. Goed werk gelevert, laat je niet gek. :P:D

Maar voor mij hoeft zo'n ding niet, zit mij steeds in de weg bij het schakelen en het bedienen van de handrem. Nu heb je daar bij een automaar minder last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de handbak gebruik ik die handrem misschien 3 keer per jaar........ voor rest staat hij altijd stil op parkeerplaats in de versnelling.

En men maakt steeds mooiere technieken in een wagen dus kunnen ze nu eens iets uitvinden dat die handrem de oudijzerbak in kan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de handrem bijna altijd. Ik houd niet van die spaak in de versnellingsbaktandwielen door alleen in P te zetten. Geeft vaak ook zo'n nare klonk omdat de auto vaak nog een paar centimeter rijdt totdat die stalen pen de tandwielen blokkeren. Bah.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar goed het is menno gelukt zonder ernstig gewond te geraken en zit alleen nog steeds met één vraag.

Armsteun zit toch aan de rechter kant ?? Wat moet je dan in godsnaam met die armsteun met twee linker handen ???

 

Linkerhanden is citaat van jezelf hoor !

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe