Ga naar inhoud

Niet de eerste en niet de laatste, die omvalt...


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

En in het kader van wanbestuur is dit wel weer een 'leuke':

http://www.wijnoordholland.nl/nieuws-overzicht/surseance-icentre-group-komt-na-dividenduitkering-5-mln

de directie geeft zichzelf een bonus, betaald uit een lening aan hun eigen bedrijf, wat nu over de kop gaat...

 

De graaiers zitten ook overal. :angry:

Ze geven zichzelf een bonus die hoger is dan de winst die ze überhaupt maken, en dan vinden ze het gek dat het fout gaat...goh... -_-

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar ging iCentre al langs de afgrond. De eigenaar van Sabon wilde iCentre toen overnemen, maar kon zijn eigen toko niet overeind houden. Zodoende ging iCentre met de huidige eigenaren en investeerders verder en nam men I@mstore over, in de hoop op beter (uitschakelen concurrent én schaalvergroting).

 

Typisch voorbeeld van korte-termijnpolitiek die de meeste private equity investeerders kenmerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel hier schijnt het filiaal al gesloten te zijn , maar dat dan de 2e of 3e al.

 

eerst was het BCC die erna weer een herstart heeft gedaan

toen was het dat geweldige IT's

en dus Block

en wie wordt de volgende ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Free Record heb ik altijd een kl#te toko gevonden.

 

Wat ik veel erger vind is dat er in smeksteeg te amsterdam een platen / cd winkel was die bijna elke cd of plaat die je zocht en nergens te verkrijgen was bij hun wel aanwezig was en indien niet dan wel bestelbaar was.

En die is sinds een jaar ook niet meer.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, maar fysieke dragers zoals cd's zijn natuurlijk eigenlijk al verleden tijd. Ik heb vanuit Friesland een paar duizend in de loop der tijd door mij aangeschafte cd's mee genomen naar huis, waar mijn dochter gaat proberen er nog iets voor te krijgen. Ik heb zowat alles ook digitaal en zo niet, dan kan ik het eenvoudig downloaden.

 

Teken aan de wand ook dat mijn nieuwe Macbook geen disk drive meer bevat 

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

Teken aan de wand ook dat mijn nieuwe Macbook geen disk drive meer bevat 

Oh nee? Wat zit er dan in? Een boterham met pindakaas waar de data + het OS op staan? ;)

Het heet weliswaar geen diskdrive meer in de technische zin van het woord, maar je bedoelt waarschijnlijk een SSD...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Free Record heb ik altijd een kl#te toko gevonden.

 

Wat ik veel erger vind is dat er in smeksteeg te amsterdam een platen / cd winkel was die bijna elke cd of plaat die je zocht en nergens te verkrijgen was bij hun wel aanwezig was en indien niet dan wel bestelbaar was.

En die is sinds een jaar ook niet meer.....

 

 

Die ken ik Ed, en idd erg dat die weg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee op de drie boekhouders signaleren moeilijkheden bij hun betaling

Dat de gevolgen van de economische crisis ondernemingen in moeilijkheden kunnen brengen, ondervinden ook de boekhouders-fiscalisten. Bijna twee op de drie (62 procent) ondervinden moeilijkheden bij de inning van hun honoraria. Dat blijkt uit een enquête van het Beroepsinstituut van Erkende Boekhouders en Fiscalisten (BIBF) die donderdag werd voorgesteld.

Het instituut zegt ‘zich ernstige zorgen te maken over dit alarmerende percentage dat tekenend is voor de huidige economische crisis’. Vergelijking is niet mogelijk, want het was de eerste keer dat het BIBF dergelijke enquête hield. Een kwart van de 6.000 erkende boekhouders en fiscalisten nam eraan deel.

Uit de rondvraag blijkt nog dat 93 procent van de ‘cijferberoepers’ van mening is dat de fiscale druk toeneemt. Zeventig procent oordeelt dan weer dat hun cliënten - de ondernemers - onvoldoende kennis hebben van bedrijfsbeheer.

Het BIBF wijst op de rol van opleidingscentra, omdat ‘we er in deze economisch moeilijke periode over moeten waken dat de ondernemers in staat zijn hun ondernemingen zo goed mogelijk te leiden’.

Bijna de helft van de erkende boekhouders-fiscalisten vindt van zichzelf dat hij of zij onvoldoende geïnformeerd is over de toepassing van de elektronische factuur; 44 procent voelt zich niet genoeg voorbereid om de antiwitwaswetgeving toe te passen.

De meeste cijferberoepers zijn ten slotte positief over de evolutie van e-governmenttoepassingen als Tax-on-Web en Biztax. De kwaliteit van dergelijke toepassingen is erop verbeterd, luidt het.

Bron:Nieuwsblad.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een weer eentje omgevallen:

http://tweakers.net/nieuws/89701/computer-webwinkel-salland-is-failliet.html

 

Een al jaren goed bekende en goed beoordeelde fysieke- en webwinkel. Ik heb daar in het verleden ook het nodige gekocht.

Het is echt tekenend hoe de één na de ander omvalt. :verdrietig2:

 

Ook hier is het weer afwachten wat er gebeurd met al betaalde, maar nog niet uitgeleverde orders en garantiegevallen...

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je mazzel gehad met die bestelling! Want ik weet van mensen die een paar dagen geleden iets besteld hebben (en betaald) en daarvoor is het maar afwachten of ze, OF geld terug, OF de bestelde spullen nog krijgen...

Nog afgezien van RMA/DOA en garantieafwikkeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet de eerste en laatste die terug recht krabbelt.........maar met welke gevolgen?

AMSTERDAM -

BAS Group mag van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) onder voorbehoud Apple-verkoper iCentre overnemen. Met dit spoedbesluit wordt de continuïteit van de iCentre-winkels gegarandeerd.

Dat meldt de website Emerce.nl. Normaal gesproken bekijkt de ACM een overname eerst inhoudelijk voor er toestemming wordt gegeven. Bij acute dreiging van een faillissement kan, zoals in dit geval, een uitzondering worden gemaakt.

BAS Groep, ook bekend van Dixons en MyCom, diende op 13 juni al een verzoek in bij de ACM. Vandaag werden de winkels van iCentre failliet verklaard. De nieuwe eigenaar wil namelijk niet het personeel en de schuldenovernemen. De winkels bljiven dicht voor boekenonderzoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een heel ander vlak, gaat het ook drastisch fout.

Het op twee na grootste bouwbedrijf van Oostenrijk is pleite.

http://www.orf.at/stories/2187711/2187712/

Alpine (voor diegenen die wel eens in de Alpenlanden komen, een bekende naam)

81385-logo-pressemitteilung-alpine-bau-d

 

15.000 werknemers. Een omzet van rond de 3,5 miljard. En nog eens 1.500 hieraan verwante ondernemingen en 1.500 verschillende toeleveranciers.

In totaal staat er zo'n 450 miljoen aan schulden en kredieten open.

Einde oefening... :(

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bouwgigant Alpine omvalt heeft verstrekkende gevolgen...

http://orf.at/stories/2188063/

 

1.400 (!) Toeleveringsbedrijven met in totaal 164.000 (!) werknemers zullen dit ook gaan voelen

 

Von der Insolvenz der Alpine Bau sind in Österreich nicht nur knapp 5.000 Mitarbeiter direkt betroffen, sondern auch 1.400 Zulieferunternehmen mit insgesamt 164.000 Mitarbeitern. Es stand zu befürchten, dass viele von ihnen in den Pleitesog geraten könnten. Der Kreditschutzverband von 1870 relativierte die Sorge - Entwarnung gab er aber nicht: 80 Firmen mit knapp 1.000 Mitarbeitern seien „ernsthaft“ gefährdet.

 

Zo zie je maar hoe, vooral in de bouwwereld, alles met elkaar verbonden is. Nu maar hopen dat we niet zo'n keten-ellende hier in Nederland zullen meemaken. :onzeker: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe