Ga naar inhoud

Nieuwe/andere autoverzekering?


Captain Hook
 Delen

Ga naar oplossing Opgelost door Captain Hook,

Aanbevolen berichten

Kreeg de nieuwe jaarnota binnen van Centraal Beheer.

Ga toch eens rondkijken of er niet gelijkwaardige (qua dekking en goede voorwaarden) alternatieven zijn voor de CB verzekering.

 

Voor de Skoda Roomster met een consumentenprijs van ruim 21K Euro (en nog een paar duizend euro extra's) komt een all-risk verzekering met minimaal eigen risico en 3 jaar nieuwwaarde dekking op 505 euro per jaar.

Dat is inclusief 16 schadevrije jaren, 21% assurantiebelasting, 15% diverse kortingen en 75% bonus-maluskorting.

 

Hebben jullie nog suggesties?

Ik zat zelf te denken aan b.v. inshared.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een paar hengeltjes uitgooien inderdaad.

Check dan ook gelijk www.ditzo.nl

Die heb ik van mijn buurman gekregen en die is uitermate tevreden.

Enne...Francisca is verzekerd bij Polisdirect op km basis, dat bevalt haar ook uitstekend!

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de mijne was ook met 60 eurie verhoogd en inderdaad ook de reden die Kees al aangeeft.

En tsja in verleden al menigmaal een ander een offerte laten maken maar ik ben bij de KNMV met all risk en WA/brand diefstal gewoon

het goedkoopst uit

Ook bij de verzekeringsmaatschappij waar ik meerdere andere polissen heb lopen kon niet onder mijn huidige prijs.

 

Dus ik ben bang dat dit ook voor jou gaat gelden Erik, of je moet in de kleine letters een boel laten.

Mar ja dan heb je een lage premie en indien je aanspraak wil doen dan pis je misschien naast de pot en ben je uiteindelijk nog duur uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

:o 505 euro voor een all-risk verzekering? Dat is naar Belgische normen echt héél weinig. Ik wou dat ik ze voor die prijs kon nemen (en voor een auto die een stuk goedkoper is dan 21k).

 

Bij mij vroeg de verzekeringsmaatschappij maar liefst 1350 euro voor een jaar. Bij de concurrentie zat ik ook snel aan 950 euro. Ze mogen het allemaal houden, ik heb geen all risk genomen. Ik ben mijn eigen verzekeringsmaatschappij :), als ik hem total loss rij, neem ik mijn verlies wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het maakt hier ook nog uit welke leeftijd je hebt

Zit je onder de 25 jaar dan ben je een risico groep en is de premie navenant ook hoger

En dan wordt ook nog bepaald waar je in holland woont

Woon je in steden en in het westen dan stijgt de premie ook nog eens omdat je in een risico gebied woont

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn rijbewijs sinds 2005, en rij sindsdien schadevrij, dus 8 jaar, zo weinig is dat toch niet? Volgens mij ligt het aan het feit dat zo goed als iedereen hier in België een all risk neemt (omnium noemt men dat hier dan) bij een nieuwe auto, verzekeraars komen er gewoon mee weg. Met een dergelijke jaarlijkse premie zou de kans dat ik een  ongeval veroorzaak wel heel hoog moeten zijn.

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

zo kom je nog eens onhandigheidjes tegen...

Denk dat het naar zijn aard beter onder "algemeen" past. Dan moeten we dus de omschrijving bij "mijn dealer" aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaan we verder met de discussie over de premies van verzekeringen of waar het behoort te staan

Maw wat is het belangrijkst in deze ?

En ja je hebt gelijk maar zoals marco al zegt moet er wat aangepast worden in tekst

 

Dus ben je al wat verder gekomen mbt de premie voor de verzekering of is de premie die je nu betaald uiteindelijk nog redelijk ondanks de hoge prijs ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft die rubriek: Whatever. Maar pas het dan aan! Ik zie nog steeds onder 'dealer, enz.' ook 'verzekeringen' staan.

 

Qua verzekering: ik zie dat bij inshared (en daar zijn ook goede klantenrecensies van) de premie wel beduidend lager zou zijn.

Het bizarre is, dat al die merken vaak eigendom van één moederbedrijf zijn (in dit geval Achmea), maar toch heel andere prijzen rekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, al die verzekeringensites zijn toch altijd weer sneaky. Zodanig dat er op het laatste moment net weer iets bijkomt.

Dingen als assurantiebelasting, of net weer een paar tientjes omdat de auto af-fabriek wat duurdere accessoires heeft, ruitverzekering, etc.

Een andere goedkopere verzekering keert b.v. de 1ste drie jaar geen nieuwe aanschafwaarde van je auto uit, bij total-loss, maar slechts de dagwaarde. Vind ik toch ook wel belangrijk.

 

Blijkt dat die 505 euro (dat is de all-in prijs bij CB) toch niet zo gek is t.o.v. vele anderen.

Maar goed dat ik niet de bruto premie zonder al die kortingen hoef te betalen, want dan ben je echt een vermogen kwijt. Het loont dus om netjes en zorgvuldig te rijden (nu al >16 jaar geregistreerd schadevrij)

Nu stapelen Collectiviteitskorting (5%), Top 20 korting (10%) en de Bonus-Maluskorting (75%) bij elkaar op.

 

Jammer, hier valt geen besparing te halen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja dat had ik je min of meer gister al voorspeld.

Dat het veel geld was maar dat je bij een ander waarschijnlijk nog duurder uit zou zijn.

Zolas al gezegd ben ik daar al enkele jaren terug achter gekomen en de verzekerings agent ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe