Ga naar inhoud

Eindelijk nieuwe criteria auto labels ABCDEFG.....


The bone collector
 Delen

Aanbevolen berichten

http://www.ad.nl/ad/nl/1006/Auto/article/detail/3430950/2013/04/24/Europa-wil-einde-aan-misleidende-autotests.dhtml

Zo, het topic even gesplitst en nu kunnen we verder m.b.t. de onzin die fabrikanten vermelden in hun specs betreffende verbruikscijfers en de daarbijbehorende labels.....

Maar niet zo'n sleek model als die franse nep-zuinigheidsbak. Die bovendien bijna 1800kg weegt en een forse wielbasis heeft.

nep-zuinigheid zou ik het ook niet noemen, uiteindelijk rijdt hij 1 op 19. Schitterend is dat niet, maar toch ook niet slecht voor een dergelijke auto. Misschien is het nog geen ideale situatie, maar we gaan in ieder geval al in de goede richting.

aangepast door Isoman
Link naar reactie
Delen op andere sites

alle verbruikscijfers zijn nieuw,

?

Bedoel je wellicht 'alle verbruikscijfers zijn fake/nep/bogus/bezijden de waarheid'?

Bovendien praten we hier niet over een paar procentjes afwijking, maar over gewoon volkomen onrealistische waardes. En nee, het is imho niet normaal, dat we dat 'normaal' vinden... -_-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan rijden we inderdaad toch allemaal een beetje met een nep-zuinigheidsbak? Die Peugeot is in mijn ogen nu ook niet de meest onethische keuze die er is. En daar gaat het topic toch over, over de Peugeot. Dat er iets niet helemaal juist zit met de fiscale regels, dat vind ik een beetje een ander verhaal.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef toe: die 14% bijtelling maakt het wel leuker voor mij want als deze Peugeot gewoon een normale bijtelling had, dan stond hij niet op mijn lijstje. Want dan zou hij/zij te duur zijn. Er zit nu geen BPM op en daar profiteer ik graag van natuurlijk. Dat deze auto niet zo zuinig is als ze doen geloven...tja, dat boeit me niet. De auto voldoet aan alle eisen van mij en is nog eens erg goedkoop in bijtelling ook. Mijn werkgever heeft deze wagen gekocht en vindt het ook prima allemaal dus ik doe niemand kwaad toch?

aangepast door Isoman
Link naar reactie
Delen op andere sites

alle verbruikscijfers zijn nieuw, what's new...?

?

Bedoel je wellicht 'alle verbruikscijfers zijn fake/nep/bogus/bezijden de waarheid'?

Bovendien praten we hier niet over een paar procentjes afwijking, maar over gewoon volkomen onrealistische waardes. En nee, het is imho niet normaal, dat we dat 'normaal' vinden... -_-

Ja, "nieuw" had "nep" moeten zijn. Lang leve de smartphone ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de idioterie is gewoon (en dat heeft niks te maken of Isoman nou wel of niet content is met z'n franse bolide), dat een paar procent afwijking acceptabel is.

Zoals b.v. bij mijn auto.

Maar vooral bij dit soort hybride geneuzel is de afwijking enorm. De realistische cijfers wijken gewoon tientallen procenten af van de waardes uit de folder.

We zouden het toch ook niet normaal vinden als er in een literpak melk hooguit 0,7l zou zitten?

Of als we iedere keer 50 liter brandstof tanken EN betalen, we ergens tussen de 35 en 45 liter geleverd krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn wel gelijksoortige voorbeelden, zoals de voorgespiegelde en werkelijke snelheid van internet. Kosten van zaken die in werkelijkheid hoger liggen als je de bijkomende , niet vermelde kosten er bij optelt, enz. Niet dat het valt goed te praten natuurlijk, maar er is weinig nieuws onder de zon. Ik denk dat in het geval van de verbruiksopgaven het als volgt zit. Men hanteert een meetmethode die door de bevoegde instanties is goedgekeurd. Dat de resultaten in het werkelijke leven niet of nauwelijks te halen zijn, doet er dan niet meer toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo mag men ook bv rustig zeggen: "als beste getest". Hele volksstammen consumenten zullen denken dat het betreffende product als beste uit de test kwam, terwijl het in feite natuurlijk niet meer betekent dan dat het heeft meegedaan aan de test, naast concurrerende producten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

o ja, natuurlijk! Maar dat speelt natuurlijk wel een rol. Die van CH doen hun best zuinig te rijden en dat werpt uiteraard zijn vruchten af.

Ik voel me persoonlijk eerlijk gezegd wel enigszins bevrijd sinds ik me er niet meer mee bezig houd. Weet wel dat ik met forse tegenwind onderweg naar of van Friesland toch een beetje sip naar die verbruiksindicatie zat te staren en zelfs soms het gas wat lichtte. Nu kar ik gewoon "fat, dumb and happy" door. Tot zover deze ontboezeming ^_^

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn punt was niet dat auto's op zich (een beetje) meer verbruiken dan in de folder staat. Dat is op zich niks nieuws. En ja, het maakt uiteraard ook uit hoe de bestuurder met de techniek omgaat.

Maar bij al die hoegenaamd fiscaal bevoordeelde automobielen is gewoon iedere vorm van realiteitszin verdwenen! Het wijkt niet een klein beetje af, maar gewoon ENORM.

En dat is het belachelijke...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar bij al die hoegenaamd fiscaal bevoordeelde automobielen is gewoon iedere vorm van realiteitszin verdwenen! Het wijkt niet een klein beetje af, maar gewoon ENORM.

En dat is het belachelijke...

Bedoel je mij? Want bij mij is dit niet verdwenen hoor! Ik profiteer alleen van die leuke 14% bijtellingsregeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja Erik feitelijk heb je volledig gelijk, alleen door de manier van schrijven komt het over dat je het de gebruikers kwalijk neemt.

En vandaar dat er leden lekker op in gaan en je in een eindeloze discussie terecht komt.

En tsja het is eigenlijk een topic met Isoman zijn bevindingen over zijn nieuwe wagen.

Als ik mijn eigen wagen neem en de fabrieks opgaven zie en mijn uiteindelijke verbruik zie........ tsja word ik ook niet vrolijk van

En dan heb ik hetzelfde vlees en hersens tussen de oren zitten met een fluwele voet als jij kwa rijstijl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet de hele tijd aan die reclame voor de Citroën C1 denken:

"Von hier nach Tirol mit nur einer Tankfüllung, das ist ja toll!" Dat is zo gezegd het CH-deel van de reclame >> Gevolgd door een fantastische stem van een Franse dame waarmee ik toch veel liever op vakantie zou willen ook al versta ik haar niet. Zo'n stem waarvan je een beetje zin in het leven krijgt, wat gas er bij doet, en niet meer loopt te siepen over verbruiksmetertjes :).

ZoemZoem!!!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevolgd door een fantastische stem van een Franse dame waarmee ik toch veel liever op vakantie zou willen ook al versta ik haar niet.

Skoody volgens mij is er iets aan de hand met jouw hormonen spiegel de laatste tijd !

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Erik heeft zeker gelijk met zijn stelling dat de koppeling tussen de (uiterst theoretische) verbruikscijfers en de wijze waarop onze overheid daar een fiscaal regiem op loslaat, ronduit ridicuul is. Daar zal ook niemand het mee oneens zijn. Het wordt ook hard tijd voor en een nieuw meetsysteem, en voor een herziening van de fiscale belasting van ons autogebruik. Iets wat meer recht doet aan de daadwerkelijk brandstofconsumptie - en bijbehorende CO2-uitstoot. En o ja, neem dan ook de uitstoot op afstand (kolencentrales, iemand?) mee... Gelukkig zie je die discussie op Europees niveau en op landelijk niveau (ook in de automotive sector) steeds meer loskomen, dus er is nog hoop...

Maar Frank, tot die tijd: geniet lekker van je Franse bolide en de bijbehorende bijtelling, ik zou het je zo nadoen als ik de kans kreeg! :D

aangepast door MarcoO2
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe