Ga naar inhoud

Eindelijk nieuwe criteria auto labels ABCDEFG.....


The bone collector
 Delen

Aanbevolen berichten

Tsja Erik feitelijk heb je volledig gelijk, alleen door de manier van schrijven komt het over dat je het de gebruikers kwalijk neemt.

...

Pardon?! Ik geef toch nadrukkelijk aan dat het om de auto en de bijbehorende absurdistische regeltjes gaat. :onzeker:

Als iemand zich aangesproken voelt, dan borrelt er toch blijkbaar iets van moreel besef op? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gepercipieerde immoraliteit dan. Je kunt het gebruikers van die fiscale mogelijkheden toch niet kwalijk nemen dat ze er gebruik van maken. Dat zouden de meesten toch doen, ik ook. Misschien een uiterst principieel iemand als CH niet, al is dat natuurlijk makkelijk/moeilijk vast te stellen als je niet in de positie verkeert om er gebruik van te kunnen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah wat het blijft een mooie wagen die de baas betaald en na drie jaar gewoon op zijn kosten een nieuwe halen, meer moet dat niet zijn :)

En de tijd zal het uitmaken hoe degelijk de wagen is en hoeveel terugroep acties er zijn (als er zullen zijn?).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het gebruikers van die fiscale mogelijkheden toch niet kwalijk nemen dat ze er gebruik van maken.

Hmmmmm, als je dit principe verder doortrekt dan valt legaal en moreel in orde exact samen. Daar kan je m.i. toch raar mee uit komen.

Iets anders: er is m.i. iets voor te zeggen is om zo'n Peus fiscaal aantrekkelijk te maken, omdat je z'n verbruik van 1:19 zou moeten vergelijken met auto's met evenveel vermogen. Ik denk dat een vergelijkbare auto die geen hybride is een hoger verbruik heeft. Daar komt bij dat hij z'n verbranding net even wat schoner zal zijn omdat de diesel vaker pas wordt ingeschakeld als er echt werk aan de winkel is. Je kan je druk maken over die kilo's, maar dat is vooral in je nadeel bij stadsverkeer. Maar bij een constante snelheid levert dat niet zo gek veel extra energieverbruik op, alleen de rolweerstand wordt iets hoger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Legaal, moreel. We hebben het hier wel over een door het bevoegd gezag zelf ingestelde fiscale mogelijkheid. Je moet dan wel een welhaast pathologische moraalridder in optima forma zijn om, wanneer je er gebruik van kunt maken, te zeggen "nee dank u wel, maar ik kan dit niet met mijn morele principes verenigen".

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat die verbuikcijfers niet kloppen met de werkelijkheid wisten we al wel een beetje, maar dat de Megane 50% meer zou verbruiken dan aangegeven vind ik toch helemaal niet kunnen van Renault.

Mijn vriend heeft hem juist een nieuwe Megane aangekocht, die zal lachen (groen bedoel ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Peugeot heeft dus een A label, gebaseerd op de uitstoot van 95 gr/km. Daarom heeft hij A.

Het verbruik zou 1 op 27 zijn. Dat kan wel kloppen als je electrisch rijdt in de stad, even opladen, weer in de stad, even achter een vrachtwagen plakken, spiegels daarbij inklappen etc, weer in de stad electrisch, etc etc! Dus totaal niet de werkelijkheid. Dat daarom mijn Peug een A label heeft is krom, ja!

Realistischer zou zijn dat de auto getest zou worden op een normale manier, maar wat is een normale manier? Wie bepaalt dat? Je zou mogen denken dat er een paar knappe koppen de huidige regels bedacht hebben en valt dat dus even tegen!

Voorlopig heb ik wel profijt van deze regeltjes want mijn bijtelling is erg laag nu, dat geld houd ik mooi in mijn zak!!

aangepast door Isoman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe