Ga naar inhoud

airco kapot


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Volgens Monteurtje bij de buren: Heb ook even bij een auto met een 1.2 TSI motor gekeken. En van die auto koste de condensor 464 euro incl btw.

Dit was in 2011. Ik weet niet of dat excl montage is. Wordt anders wel een pittige kostenpost.

aangepast door CaseyBasey
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het toch steenslag geweest? Komt vrij regelmatig voor bij Skoda, omdat er blijkbaar weinig bescherming is. Er zal wel een reden zijn waarom ze de condensor altijd voor de radiateur plaatsen (betere koeling?), maar heb blijft een dure zaak als hij dan kapot gaat.

 

Die 464 euro vind ik wel heel duur (tenzij met plaatsing, btw en afvullen in). 

 

Als de bumper er dan toch af moet, kan je misschien meteen vragen om een beschermgaas te installeren. Dat kost waarschijnlijk heel weinig extra en dan ben je in de toekomst toch al een stuk zekerder (als je nog eens over onze belgische wegen denkt te komen racen :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Net gebeld. Antwoord op aanvraag coulance is 100% vergoeding van onderdelen. Montage komt op kleine €300 (er moet nogal het nodige weggehaald en teruggeplaatst worden om er bij te kunnen). Ook beschermingsconstructie, al werd er bij gezegd dat deze niet 100% is. Maar kost iets van een tientje, dus baat het niet, enz. 

Ben al met al wel tevreden, deze dealer stelt me wederom geenszins teleur. Afspraak voor 14/6 gemaakt. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder zijn mening natuurlijk, maar 300 euro montage vind ik echt wel hoog. Is het uurloon zo hoog dan? Veel meer dan de bumper er af halen is het toch niet? En dan ben je aan de condensor. Als leek pruts je aan die dingen een beetje, maar met de juiste gereedschappen en kennis is dat volgens mij niet echt gerechtvaardigd.

 

Maar goed, het is het eindresultaat dat telt en dat vind ik ook redelijk in deze. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

afvullen ook uiteraard. Ben de auto idd een tijd kwijt, krijg een gratis leenauto mee. Erik, bij jou is het ook nooit goed, he? Ik denk dat ik blij mag zijn met zo'n dealer. Net zo makkelijk berekenen ze me ook de kosten van de onderdelen. Niets dat dat in de weg staat, ik heb nergens recht op. Daarom heet het ook coulance. Ik denk dan, count my blessings. Een ander blijft  blijkbaar zeiken; ja dan wordt het natuurlijk uiterst lastig zo niet onmogelijk zo'n klant ooit tevreden te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@WMM: nee hoor, de leenauto is 'gratis' volgens de eigenaar van Henk. ;)  Dus die hoef je niet te betalen... 8-)

Ja, ik weet het, auto's zijn dure stukjes speelgoed, maar daarom kun je je nog wel afvragen waar die poen dan allemaal naar toe gaat. Lijkt me op zich een hele normale vraag. :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik weet het, auto's zijn dure stukjes speelgoed, maar daarom kun je je nog wel afvragen waar die poen dan allemaal naar toe gaat. Lijkt me op zich een hele normale vraag. :huh:

Hebben we deze vraag ook niet gezien in het bougies hoofdstuk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat heeft helemaal niets te maken met kritische vragen Weet je wat het hele punt is? Het glas dat half vol of leeg is. En bij jou is het altijd half leeg. Heb ik ontkend dat het een hoop geld is? Maar dat weet je nu eenmaal als je auto rijdt. Of je moet alles zelf kunnen doen. En anders kun je om goedkoper uit te zijn naar een niet-dealer garage gaan. Ik kies daar niet voor. En zoals gezegd, zonder die coulance was ik het dubbele kwijt geweest. In zo'n geval denk ik dus: dat is vervelend, maar ik kom er nog goed vanaf. Jij denkt dan: shit, wat een hoop geld, waar gaat dat aan op? 

 

Misschien speelt bij het al dan niet krijgen van coulance mede een rol in hoeverre de dealer bereid is moeite te doen, afhankelijk van het type klant. Zou zo maar kunnen.

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand hoe het gegaan zou zijn met een (verlengde) all-risk verzekering? Wordt dan alles vergoed of heb je toch een eigen bijdrage, bijv. arbeidsloon?

(Heb effe geen zin om het uit te zoeken, er is hier vast wel iemand die dit soort kennis paraat heeft...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe