Ga naar inhoud

Gummen met mijn Faab


MacManiac78
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik ben het met jullie eens hoor dat het op straatracen lijkt en dat het uitlokking is en dan ook zeer onverstandig is. Ik had echter nooit gedacht dat de 1.2 tuftuf het in het bochtenwerk hier zo goed vanaf brengen zou. Ik voel me dan ook wel deels schuldig aan zijn schade. Maar wat Bone ook meegeeft, die gastjes kennen hun rijvaardigied niet en onderschatten de risico's, daar had ik inderdaad rekening mee moeten houden. Alleen euhmm tsja... de vergelijking; een aggressief petjochie en een erop gebouwd snel skeltertje en dan kunnen constateren dat de techniek van tegenwoordig het voor elkaar heeft om zelfs met een family-pruttelkart die snelle bakkie's het nakijken te kunnen geven. Dat vond ik wel opmerkelijk. Eigenlijk was het meer mijn bedoeling op mijn mobiel te testen, dan dat het de bedoeling was hem stof te laten happen... want zeg nou zelf. Diesel vs Benzine in die verhoudingen? Ik dacht zelf het stofhappen te gaan ervaren.

aangepast door MacManiac78
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach vroeg of laat was hij toch ergens tegenaan gereden.

Alleen is het nu wat eerder gebeurd, en gevolg dat hij vanaf heden waarschijnlijk wat bedachtzamer gaat rijden.

Misschien dat zijn petjes gedrag nu dus eerder is gestopt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boven de max snelheid doe ik niet aan mee, bochtenwerk ook niet want de snelste in de bocht willen zijn vind ik en vorm van grens opzoeken die snel link wordt, je moet vaker uitlijnen, de lagers eerder vervangen etc. Mijn bolide heeft daartoe dan ook een volautomatisch ontmoedigingssysteem in de vorm van slappe vering bij een smal onderstel :lol:

Een keer flink optrekken kan eens leuk zijn, maar daar laat ik het bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil van die diesel t.o.v de benzine motor is toch wel iets meer dan je stelt. Die diesel heeft een veel hoger koppel bij lage toeren, dan die CRX. Dus profiteer je daar veel meer van ondanks dat die CRX meer pk's heeft.

Jammer voor die jongeman dat de auto met hem rijdt in plaats van andersom. Dit komt veel voor bij jonge mannelijke autobestuurders. Misschien zijn we zelf ook wel zo geweest, en hebben we dat 'vergeten'. 8-)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht zelf het stofhappen te gaan ervaren.

Maar dat heb je toch ook? Die Honda is toch ook gewoon sneller? Wat zegt dit hele verhaal nou over jouw auto?

Het enige wat je er van kunt zeggen is dat jouw (sport)onderstel in combinatie met een verschil in rijvaardigheid er voor zorgt dat je nog een paar keer kunt bijkomen. En welke factor dan het zwaarst weegt is nog steeds moeilijk uit te maken.

M.i. presteren greenlines beter in straatraces naarmate de plek voor een straatrace onverstandiger is.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hahahaaaa ik zie mezelf al staan met mijn family Faab. Als ik dat al eens doen zou, dan zou ik met karton en tape m'n Faab voorzien van spoilers en een petje opzetten. Hahahaa

Nogmaals... Het was geen straatrace, je mocht daar 80 maar de aanbevolen snelheid was 50. (Ok, ik had op een stukje harder gereden.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe