Ga naar inhoud

Wij krijgen een koning!


Cyrus
 Delen

Aanbevolen berichten

Zojuist aangekondigd: Koningin Beatrix treedt af, wij krijgen een nieuwe Koning Willem!

Leuk dat wij dat mee mogen maken, een koning. Want als Willem ooit het ambt neerlegt, krijgen we weer een koningin.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, ik heb veel respect voor de koningin en het koningshuis, zowel op het materiele als het immateriele vlak is zij een grote meerwaarde voor Nederland.

Maar ja, ik acteer uit "de naam der Koningin".... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marco: wen er maar vast aan, "In naam der Koning"

@Skoody: op zich heb je een punt, maar eerlijk gezegd is dit natuurlijk wel een nieuws met een grotere mate bijzonderheid dan veel andere zaken: zo'n troonopvolging maak je gemiddeld maar 1x per (pakweg) 30 jaar mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat we een koningshuis hebben heeft zeker zijn voordelen , en opent zeker deuren voor de industrie door de bepaalde status die het heeft.

Alleen de bedragen die het ons allen kost geeft me soms een vies gevoel in de mond.

En moet ook op een sobere manier ( goedkoper) kunnen dan de miljoenen die het ons nu kost.

Maar goed Cyrus we moeten dan maar 30 april naar de Rijp gaan om haar voor de laatste keer te ontmoeten in haar ambt.

Misschien dat we haar nog een Skoda petje kunnen slijten ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, ik heb veel respect voor de koningin en het koningshuis, zowel op het materiele als het immateriele vlak is zij een grote meerwaarde voor Nederland.

Dat wel natuurlijk! Mááááááááááááár waarom moet het zoveel geld kosten terwijl zij al één van de rijkste vrouwen is van de wereld? Beetje overdreven, vind de meerderheid van NL!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bone: wij hadden in 1890 voor het laatst een koning, daarna alleen maar koninginnen. De generatie die na onze a.s. Koning Willem in aanmerking komt voor de troon bestaat weer louter uit dames (in de dop). Gemiddeld "zit" een monarch een jaar of 30 op de troon in Nederland, zo leert de geschiedenis. Derhalve zal het voor veel Nederlanders de enige koning zijn die ze meemaken. In dat opzicht is het dus hoe dan ook een memorabel feit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben sinds 1830 alleen maar koningen gekend. Onze troonopvolger is ook weer een man, maar daarna gaat het gebeuren (met wat geluk): een koningin! Maar ik denk er nog niet te veel aan, anders raak ik er nog te opgewonden van, terwijl het toch al snel een jaar of 30 wachten zal zijn.

Nee hoor, alle respect voor de mensen bij wie dat echt leeft, dat kongingshuis, maar mij zegt het echt niks. En die economische belangen, die zijn er natuurlijk wel, maar het is ook niet zo dat het bij onze Duitse buren nu allemaal zo slecht draait omdat er geen koning is. Langs de andere kant zullen die dotaties nu ook geen land kelderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe