Ga naar inhoud

krasje


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Eerste krasje alweer geconstateerd. Eigenlijk zonder er veel van te verwachten met Commandant scratch remover en poetsdoek in de weer. En zowaar, het krasje verdween als sneeuw voor de zon. Hangt blijkbaar er af van de diepte en heel oppervlakkige exemplaren krijg je er dus wel mee weg

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar na polijstmiddel behoeft het een laagje wax.
Als jij je met groene zeep hebt gewassen dan moet je je ook invetten.

En nu ziet je het niet maar rauwe plek gaat geheid vuil inzitten en word op langere duur lelijke plek.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja metallic. Let wel het betreft hier de scratch remover voor heel lichte krasjes

Zie er echt helemaal niets van. Ook maar heel klein beetje gebruikt en licht en kort gepoetst

 

Het is de vraag of de kras echt weg is, of alleen tijdelijk onzichtbaar.

 

Er zijn eigenlijk 2 manieren om een kras minder op te laten vallen:

- het ruwe deel van de kras weer glad polijsten, zodat het ruwe witte oppervlak weer de lakkleur krijgt (iets met een ruw oppervlak, ziet per definitie wit)

- de kras vullen met zogenaamde fillers, dit verbergt het ruwe oppervlak in de kras, dit werkt eigenlijk net als een waterfilm maar blijft iets langer zitten, en door deze methode zie je ook de lakkleur weer, maar na een aantal wasbeurten verdwijnen de fillers weer en dus ook het effect.

 

Ik ken Commandant Scratch remover niet, dus weet niet volgens welk principe dit middel werkt.

Als ik de site van Commandant bekijk, lijkt het via het eerste principe te werken, overigens hebben ze ook het volgende advies:

 

Na gebruik de lak beschermen met een goede autowas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de indruk dat niet iedereen begrijpt over wat voor krasjes ik het heb. Deze worden overigens beschreven op die zelfde website. Bij diepere krassen werkt het dus niet en moeten idd drastischer maatregelen worden genomen

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

De kras in mijn kofferklep werd er uitgepolijst (voor 95%, want bij de diepste kras was de lak wat geraakt). De dealer heeft daarna gewoon een doek genomen met een product, en alles een paar keer goed opgepoetst. Na anderhalf jaar is kras nog altijd even goed weg, maar ik heb helemaal niks gemerkt van verkleuring of iets dergelijks. Niet te veel zorgen over maken als de vernislaag niet volledig is weggeschuurd.

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

zelf al eens geprobeerd met een lakstift.  I doe wat verf op de rand van een businesskaartje en wrijf dan over de kras heen.  Daarna met een natte vinger de overbodige verf naast de kras weghalen.  lukt aardig en ziet er ok uit, maar of dit de beste manier is???  Iemand nog andere voorstellen om zelf krasjes te 'repareren' ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe