Ga naar inhoud

Bartje

Members
  • Aantal items

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Bartje won de laatste dag op 1 april 2014

Bartje had de meest gelikete inhoud!

Over Bartje

  • Verjaardag 03/21/1973

Profiel Informatie

  • M/V
    Geheim
  • Woonplaats
    Antwerpen

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Octavia III
  • Uitvoering
    Ambition
  • Motor
    1.2
  • Transmissie
    Hand-6
  • Kleur
    briljant zwart
  • Bouwjaar
    2014-01
  • Eigenaar sinds
    2014
  • Kilometerstand
    100
  • Opties
    folding mirrors, tire pressure, 17" TERON
  • Radio- / Navigatiesysteem
    SWING
  • Zomervelg / -band
    17 inch TERON + 225/45/17 Pirelli P7

Bartje's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

3

Reputatie

  1. Bartje

    krasje

    zelf al eens geprobeerd met een lakstift. I doe wat verf op de rand van een businesskaartje en wrijf dan over de kras heen. Daarna met een natte vinger de overbodige verf naast de kras weghalen. lukt aardig en ziet er ok uit, maar of dit de beste manier is??? Iemand nog andere voorstellen om zelf krasjes te 'repareren' ?
  2. Zenec leek me net een duurdere optie dan de toestellen hierboven opgelijst. Updaten van kaarten lijkt me geen issue voor een android toestel waar je een app installeert. Dit zolang google maps, open streetviews en dergelijke beschikbaar zijn. Maar navigatie is sowieso geen issue voor mij. De Swing valt mij serieus tegen. Niet erg praktisch qua bediening. (oa folder doorzoeken bij USB of memorycard / veranderen van radiostation volgorde niet mogelijk ea)
  3. Vele die op zoek zijn naar een after market radio kiezen voor een ZENEC model? waarom deze keuze? Welke alternatieven zijn er? Waaraan moet de radio voldoen? ikzef heb enkele alternatieven opgesnord voor mijn octavia III http://www.caraudioexpert.nl/a-580801/skoda-octavia-2013--radio-navigatie-multimedia-8-inch-s100-a8-cortex-3g-wifi/ http://www.realmediashop.de/Skoda-Octavia-from-2013-OEM-DVD-GPS-Navigation-System-Window-CE-In-Car-Entertainment http://www.autoradios-gps.com/autoradio-de-series/autoradio-skoda-autoradios-gps-dvd-skoda/autoradio-gps-octavia-2013.html http://android-caraudio.com/en/in-car-multimedia-systems-for-android-skoda/1416-multimedia-pure-android-41-for-toyota-land-cruiser-200-2008-2010.html Wat voor mij belangrijk is, is een goede geluidskwaliteit (alhoewel dit hoofdzakelijk door de speakers bepaald wordt). Mogelijkheid om de instellingen van de wagen kunnen uitvoeren (verlichting, bandenspanningscontrole, parkeersensoren, aircon, ...)
  4. Ikzelf heb extra betaald om mijn wagen uit te rusten met de spanningscontrole. Echter, een knop is er ook niet voorzien. De verkoper melde me dat ik deze kan instellen op de radio. Maar wat als ik een after market radio plaats? Kan ik de spanningscontrole dan nog instellen? Ik vind het niet normaal dat de knop niet voorzien werd. Of zie ik dit verkeerd? De verkoper scheept me nu elke keer af als ik erachter vraag
  5. Bedankt voor de info. Is het mogelijk om achteraf het multifunctionele stuur te monteren? Is de bedrading reeds aanwezig tot in het stuur? Kan je dit zelf? plastiekje uitklikken en knopjes inklikken. Kwanta costa???? Sommige hebben idd genoeg aan een eenvoudige radio. Maar een beetje gebruiksvriendelijk mag je toch wel standaard verwachten. Scrollen door de folders van je SD kaartje of USB stick zou toch beter kunnen. Bij andere merken zit, in kleine wagens, standaard reeds beter spul. Ben verbaast over de reacties van de dubbele mistlichten daar ik in mijn vriendenkring iemand had, waar net die dubbele mistlampen hun leven rede. In een plots opgedoken dichte mistbank, (zihtbaarheid minder dan 10m) had de achterligger zo zicht op de breedte van de wagen en kon hij deze nog net ontwijken. 200 wagens betrokken in de botsing. tientallen doden en zwaargewonden. http://www.nooitmeerdezelfde.be/een-muur-van-mist/
  6. Waarom storend? Op mijn vorige wagen was dit ook zo uitgevoerd. Dubbel mistachterlampen. Waarom storend. Je gebruikt ze toch wanneer het mist is. Verhoogd de zichtbaarheid. Is de boordcomputer en radio/nav systeem in elkaar geintegreerd? Of zijn dit 2 afzonderlijke onderdelen? Als ze in 1 toestel zitten betekend dit dat je geen after market radio/nav kan plaatsen. Ook enkele instellen die ik terugvind in de handleiding van de SWING radio vind ik niet terug in de menustructuur. (oa : service interval, instellen CH/LH, climatic instellen)
  7. Na het eerste weekendje testrijden. Toch al enkele dingen gemerkt : 1. Motor draait heel stil na overstap van een diesel. Zo had ik de motor gestart, even in de handleidingen gesnuisterd, waarna ik de motor opnieuwe wilde starten want ik was in de veronderstelling dat hij af stond . 2. Turbo geeft hoog koppel, qwa rijplezier en gemak vergelijkbaar met een diesel, maar dan zonder de herrie 3. verlichting ben ik nog niet volledig uit. Op autostand brand er een klein geelachtig licht. Op stadlicht stand brand er een wit licht maar minder fel. Wat is het verschil tss beiden? DLR/ .... ??? Kan niet altijd het witte lampje branden? 4. Enkele mindere punten : Service garage laat te wensen over. Ik vroeg om needle sweep, dubbele mistlichten achteraan, CH/LH lampen aan te passen. Maar dit kon niet. Er werd me verteld dat de boordcomputer dit niet aankon. Ik heb swing radio. 5. Auto werd geleverd zonder de knop voor de bandenspanning wanneer dit toch een bestelde optie was. 6. Automatten niet aanwezig wanneer dit toch besteld was. Waarom meldt de garage me niet dat ze die vergeten zijn. Service/klandvriendelijkheid ??? 7. SWING radio is echt niet meer van deze tijd. in peugeot 208 van 12 000 euro zit een veel uitgebreidere radio( met Bluetooth),die bovendien veel functioneler is. Maar upgrade naar Borelo zou me 1000 euro kosten met alle bijhorende toebehoren (DABtuner/multifunctioneel stuurwiel/multi dot/GSM lade/ BT functie. 8. Wagen rijd "stugger" dan peugeot die. Medepassagiers ervaren dit als minder comfortabel. Ik persoonlijk als iets droger' rijden. 9. Redelijk zuinig. rond de 6,5l a 7l/100km. Maar goede waarde voor een benzine denk ik. (Peugeot van 18j oud zat rond de 5 a 5,5l/100km diesel)
  8. Bartje

    effe voorstellen

    Na 18jaar, met pijn in het hart , afscheid genomen van mijn peugeot die me veel rijgenot gaf en me nooit in de steek liet. Maar nu met de nieuwe skoda octavia heb ik er alle vertrouwen in dat ook deze me veel rijgenot zal geven. Hopelijk even betrouwbaar en zuinig als mijn peugeot, maar dat zal de toekomst vertellen. Voornaamste keuze waarom ik de overstap maakte naar skoda is de intereurruimte en kofferruimte en de 1.2 TSI motor. Hier heeft peugeot nog een inhaalbeweging te maken.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe