Na het eerste weekendje testrijden. Toch al enkele dingen gemerkt : 1. Motor draait heel stil na overstap van een diesel. Zo had ik de motor gestart, even in de handleidingen gesnuisterd, waarna ik de motor opnieuwe wilde starten want ik was in de veronderstelling dat hij af stond . 2. Turbo geeft hoog koppel, qwa rijplezier en gemak vergelijkbaar met een diesel, maar dan zonder de herrie 3. verlichting ben ik nog niet volledig uit. Op autostand brand er een klein geelachtig licht. Op stadlicht stand brand er een wit licht maar minder fel. Wat is het verschil tss beiden? DLR/ .... ??? Kan niet altijd het witte lampje branden? 4. Enkele mindere punten : Service garage laat te wensen over. Ik vroeg om needle sweep, dubbele mistlichten achteraan, CH/LH lampen aan te passen. Maar dit kon niet. Er werd me verteld dat de boordcomputer dit niet aankon. Ik heb swing radio. 5. Auto werd geleverd zonder de knop voor de bandenspanning wanneer dit toch een bestelde optie was. 6. Automatten niet aanwezig wanneer dit toch besteld was. Waarom meldt de garage me niet dat ze die vergeten zijn. Service/klandvriendelijkheid ??? 7. SWING radio is echt niet meer van deze tijd. in peugeot 208 van 12 000 euro zit een veel uitgebreidere radio( met Bluetooth),die bovendien veel functioneler is. Maar upgrade naar Borelo zou me 1000 euro kosten met alle bijhorende toebehoren (DABtuner/multifunctioneel stuurwiel/multi dot/GSM lade/ BT functie. 8. Wagen rijd "stugger" dan peugeot die. Medepassagiers ervaren dit als minder comfortabel. Ik persoonlijk als iets droger' rijden. 9. Redelijk zuinig. rond de 6,5l a 7l/100km. Maar goede waarde voor een benzine denk ik. (Peugeot van 18j oud zat rond de 5 a 5,5l/100km diesel)