Ga naar inhoud

Het verbruik en de brandstofprijs...


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

Overzicht vakantie naar de Stelvio

 

Heenweg eigenlijk constant het uiterste van de auto gevraagd op autobahn en de passen, meer verbruiken kan praktisch niet ... Resultaat: 1 op 17,57

Ter plaatse + terug: Ook zeer vlot gereden, zelden onder 135 op de teller, enkel bij wegenwerken  ;)  Resultaat 1 op 23,17.

 

Diesel getankt in Oostenrijk voor € 1,45 per liter. En vandaag thuis voor € 1,30 per liter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn terechtgekomen in de contest "wat is de auto met het kleinste maximale verbruik" :lol:  

 

@laagvlieger: we willen eigenlijk ook weten in welke tijd je welke afstand hebt afgelegd, doorkomsttijden bij bepaalde locaties zijn ook welkom ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn terechtgekomen in de contest "wat is de auto met het kleinste maximale verbruik" :lol:

 

@laagvlieger: we willen eigenlijk ook weten in welke tijd je welke afstand hebt afgelegd, doorkomsttijden bij bepaalde locaties zijn ook welkom ;)

 

Met de auto of met de fiets?  :D  aardig wat colletjes gedaan daar ...

 

Terugweg was 915 km en dat heb ik gedaan in 9u50. Natuurlijk vanaf Italië door Oostenrijk geen enkele autosnelweg, enkel bergpassen dus dat schiet niet op. Over de laatste 685 km (zuiden van Duitsland) heb ik in 5u15 uur gedaan. Dat is een gemiddelde van 130,4 km/u

Heenweg heb ik niet zo bijgehouden, maar het ging snel ... Want we waren vertrokken om 2 uur 's nachts en om 8 uur vertrokken we al terug van een eet- en rustpauze in Oostenrijk na de Fernpass.

 

Het enige moment van het jaar dat ik mijn naam eer aan doe hoor, want anders ben ik een erg rustige rijder.

aangepast door laagvlieger
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reed gister een aardig stukje op de Autobahn. Gemiddeld 1 op 15 ben ik gekomen met NL meegerekend. Ik heb gemiddeld 160km per uur gereden in Duitsland, paar files gehad, in NL keurig 120 waar het mocht.....

Heerlijk land Duitsland! :proost:

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor diegene die nu nog geen wegenbelasting betaalt komt hier het laatste nieuws: http://www.telegraaf.nl/autovisie/auto-en-geld/21695790/__Dit_gaat_u_in_2014_aan_wegenbelasting_betalen__.html
Betalen vanaf 2014 aub.

 

Dit gaat u in 2014 aan wegenbelasting betalen

 

Per 1 januari vervalt, zoals bekend, de vrijstelling voor houderschapsbelasting voor zuinige en schone auto's. Wat moeten de eigenaren van zo'n vrijgestelde auto voortaan gaan betalen?

 

Het enige type auto dat nog is vrijgesteld van wegenbelasting is de veelbesproken klassieker. Vooral bezitters van een dieselauto zullen even moeten slikken bij het zien van de bedragen die zij jaarlijks moeten afdragen aan de staat.

Autovisie selecteert de meest populaire ‘modellen die slachtoffer worden van de gewijzigde belastingregel.

 

 

Merk Type Brandstof   MRB per jaar in €

 

Alfa Romeo MiTo 1.3 JTD diesel   1072

Chevrolet Spark 1.0 BiFuel  LPG   380

Chevrolet Volt hybride   908

Citroën C1 benzine   248

Citroën C3 VTi benzine   520

Fiat Panda benzine   324

Fiat 500 benzine   324

Fiat Punto benzine   420

Fisker Karma hybride   1688

Ford Fiesta benzine   324

Ford Focus 1.6 diesel   1220

Honda Insight benzine   616

Hyundai i10 benzine   324

Kia Picanto benzine   248

Kia Rio diesel   928

Lexus CT 200h hybride   712

Mazda 2 BiFuel LPG   380

Nissan Pixo benzine   248

Opel Corsa 1.3 diesel   1072

Opel Ampera hybrid   908

Peugeot 107 benzine   248

Peugeot 208 benzine   324

Renault Twingo diesel   928

Renault Clio benzine   420

Renault Megane diesel   1220

Seat Mii benzine   248

Seat Ibiza diesel   928

Skoda Citigo benzine   248

Skoda Fabia diesel   928

Smart Fortwo benzine   188

Suzuki Alto benzine   248

Suzuki Splash benzine   324

Toyota Aygo benzine   248

Toyota Yaris benzine   324

Volkswagen  Up benzine   248

Volkswagen Polo diesel   928

Volkswagen Golf diesel   1220

Volvo C30 diesel   1220

aangepast door EdK
bedragen geplaatst
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wegenbelasting voor diesels is bij ons tov de benzine altijd hoger geweest en LPG ondanks dat het een schone brandstof is heeft ook een hogere wegenbelasting dan de benzine.

Maar ja nu het volgende verhaal hier in nederland wat gaat de fabia bij inruil nog opleveren ?

Hoe snel raken ze deze namelijk kwijt op de nederlandse markt ?

Denk dat als je eigenaar bent van zo'n fabia uitvoering dat je hem maar beter geheel kunt oprijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen de datumstempel stond er niet op.

Maar wat ze eerst gekregen hebben aan voordeel zal bij velen nu weer terug gehaald worden.

Blijft over de goedkopere brandstof.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van hoeveel kilometer je per jaar rijdt, lijkt dat oprijden me ook niet altijd zo goedkoop. Verschil met pakweg een Ford Fiesta benzine is wel 600 euro/jaar. Voor dat bedrag alleen al is de benzine voor 6000km betaald. In ieder geval wordt het als consument wel moeilijk om een juiste auto te kiezen, als de belasting erop zo schommelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe