Ga naar inhoud

Volgende auto dezelfde motor?

bobby
 Delen

Aanbevolen berichten

De Octavia heeft volgens mij een van de beste verhoudingen vermogen/kostprijs.

Audis, BMWs en Mercedessen met evenveel power kosten het dubbele.

En de RS is dan ook nog netjes afgewerkt: leder interieur, xenon, 17" velgen, enz

Enkel het geluid kon beter en de tractie op nat wegdek: dan spint hij nog door in 3e versnelling. Van de beloofde tractiecontrole en electronisch sperdifferentieel komt niet veel in huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

groter maten ? dan heb je meet lucht weerstand en dat gaat met 3e macht omhoog dus onder in heb je gelijk maar de o3 1.2 tsi 180 km/u??

Als heb het idee dat nieuwe modellen breder zijn, maar ook lager, waardoor het frontaal oppervlak gelijk blijft, waarbij dus de de meeste ruimtewinst wordt gevonden in de lengte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er goed over nadenkt, zou je eigenlijk bij je volgende auto juist NIET dezelfde motor moeten willen hebben...want dat zou betekenen dat er geen vooruitgang geboekt is qua efficiency en effectiviteit qua motorenbouw. 8-)

Dat hoeft toch niet? Kijk eens naar BMW, waar "dezelfde motor" gedurende de jaren toch efficiënter wordt: meer vermogen en desondanks lager verbruik door hoger rendement.

Bij VAG zie je deze evolutie ook: door de jaren heen is de 1.9TDI in de basis steeds hetzelfde gebleven, maar toch steeds sterker (tot 150pk vanuit de fabriek) maar het verbruik is steeds een beetje lager gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CH: Ik denk dat je het allemaal veel te letterlijk ziet. Je kunt de vraag ook anders interpreteren: voldoet de huidige motor in je huidige wagen, zou dat voor een volgende wagen éénzelfde keuze zijn, ga je bij de volgende auto voor méér of misschien juist voor minder?

Natuurlijk zal een auto van een paar jaar nieuwer nooit exact hetzelfde blok hebben als je huidige auto. Kijk maar eens naar de verschillende motorcodes van één blok binnen VAG. Dat zijn geen batchnummers (dat wordt middels het motornummer vastgelegd) maar dat is continu evolutie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem het heel letterlijk en wil in de volgende auto gewoon de motor van Henk er weer in. Net zo lekker door mij ingereden :lol:

Dan wordt het dus een Yeti de volgende keer bestellen zonder motor en DSG en laat je die dus overzetten en de rest kun je bewaren als onderdelen in je schuurtje. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

En voor forumleden doe heel graag ik een extraatje: Onbeperkte garantie op alle onderdelen, tot ze defect zijn!!!!!

Een dergelijke garantie staat in NL bekend onder de naam "de PON strategie..." ;)

• Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe