Ga naar inhoud

dieder

Members
  • Aantal items

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

dieder won de laatste dag op 1 januari 2013

dieder had de meest gelikete inhoud!

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    Vlaams Brabant

Auto

  • Merk
    skoda
  • Type
    octavia
  • Uitvoering
    RS
  • Motor
    tdi 170pk
  • Transmissie
    manueel
  • Kleur
    zilver
  • Bouwjaar
    2010
  • Eigenaar sinds
    2010
  • Kilometerstand
    75000

dieder's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

2

Reputatie

  1. De Octavia heeft volgens mij een van de beste verhoudingen vermogen/kostprijs. Audis, BMWs en Mercedessen met evenveel power kosten het dubbele. En de RS is dan ook nog netjes afgewerkt: leder interieur, xenon, 17" velgen, enz Enkel het geluid kon beter en de tractie op nat wegdek: dan spint hij nog door in 3e versnelling. Van de beloofde tractiecontrole en electronisch sperdifferentieel komt niet veel in huis.
  2. Volgende auto, zelfde motor? Misschien maar zeker niet minder. Ik rij een Octavia 2 met 170 pk tdi. Die is verder getuned naar 212 pk. Daarmee kan je de drie-liters volgen op de Duitse autobaan: 235 Km per uur op vlakke baan, geregistreerd op GPS. Heel fijn!
  3. dieder

    Hallo

    Dag Peet, Welkom! Niet twijfelen, ga voor een RS. Dieder.
  4. EdK dank je voor de tip. Superskoda heeft echter alleen maar opzichtige kleuren. Ik zoek wel eens bij de lokale verfhandelaar. is niet dringend. ik weet niet of Skoda dit soort forums leest maar ze zouden er goed aan doen om die RS-styling aan te bieden als een afzonderlijke optie. Zo kan zou je een fijne wagen kunnen bestellen zonder opzichtige rommel en omgekeerd kunnen degenen met bescheidener motorizatie het geheel er wat indrukwekkender laten uitzien voor zover ze daar behoefte aan zouden hebben.
  5. Hier toch nog mijn verhaal: Ik rij met een Oktavia RS diesel die ik na ongeveer 1 1/2 jaar wilde laten tunen. Af-fabriek zou die 170 pk hebben maar de eerste test op de rollenbank gaf slechts 138 pk aan. De tuners hebben toen een regeneratie gestart van het DPF met als resultaat : 192 pk op de rollenbank. Na tuning werd dit 212 pk. Het DPF lampje is nooit aan geweest maar ik voelde de laatste tijd wel dat er niet zo veel punch in zat als voorheen. Toch klopt er iets niet: 54 pk kwijt spelen in de DPF zonder enige indicatie vind ik er wel over. De automatische regeneratie doet blijkbaar haar werk niet. Mijn rijgedrag: door de week rij ik 4 keer per dag gedurende een 10-tal minuten een stukje snelweg gewoonlijk tegen een 130 km per uur, daarbij komt regelmatig een uur snelweg in Belgie aan legale snelheden en af en toe (om de 6 weken) een langere reis naar Duitsland waar ik wel goed doorrij (boven de 200 km/u wanneer mogelijk). De laatste tijd schijnt de pit er weer enigzins uit te zijn. Ik zou dit eventueel wel eens willen testen zonder rollenbank. Kan iemand mij de normale hernemingstijden bezorgen voor een Octavia RS diesel? bijvoorbeeld van 90 km/u naar 130 km/u in 4e of 5e versnelling. bedankt alvast, Dieder
  6. Die rode remzadels zien er nogal "Johnny" uit. Ik draag ook geen petjes achterstevoren. Kon best wel wat discreter. Is er een goede zwarte verf te vinden die tegen de hitte van de remmen kan.
  7. Dag iedereen Ik ben zopas lid geworden van jullie forum, ik was op zoek naar informatie rond vcds en bezit zelf een leuke Skoda, vandaar. Ik rij met een Octavia RS break met 170 pk diesel. Die heb ik vorig jaar laten tunen naar 212 pk en 450 nm. Heel fijn; met z'n minder dan 1500 kg blijft hij nu in Duitsland aan de bumper van alle 3-liters plakken, niet mis voor een grijze Skoda. De Octavia RS mocht van mij nog wat anoniemer: de rode remzadels, en de logo's zijn er wat over maar voor de rest heel tevreden.
  8. dieder

    LED verlichting.

    Beste vrienden, ik ben nieuw op het forum, vandaar mijn late reactie. ik zou graag een algemene opmerking maken bij het gebruik van LEDs in autos. Ik ben electrotechnisch ingenieur en heb enige ervaring met het ontwerpen en bouwen van gecalibreerde lichtbronnen voor electro-optische meetapparatuur, niet direct autotechniek maar het komt in de buurt. Belangrijk om te weten is dat LEDs hun goed eigenschappen slechts bewaren op lange termijn als ze op de juiste (lage) temperatuur kunnen werken. LEDs die te warm worden verouderen zeer snel. Het resultaat is een sterk verminderde lichtopbrengst: de LED werkt nog wel maar geeft minder dan de helft tot 1/3 licht tov het origineel. Voor interieurverlichting zal dat nog wel meevallen maar geef geen geld uit aan H1 of H4 lampvervangende modules, die kunnen de geleverde warmte niet voldoende afvoeren. De maximum tenperatuur van een LED waarboven schade opteedt ligt tussen de 100 en 150 graden celcius . Als ik een snelle schatting doe voor een H1 vervangmodule kom ik in de buurt van 300 gr. Om LEDs te gebruiken in koplampen moet het hele ontwerp aangepast zijn hiervoor en moet er terdege rekening gehouden worden met de thermische aspecten. In deze ontwerpen worden LEDs steeds tegende achterkant of tegen de bovenkant van het lichtblok gemonteerd zodat ze thermisch verbonden zijn met een koelblok. Het licht komt steeds indirect via reflectors.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe